Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Veckans Regelfråga... Ang Morph ...
Deflecting Palm
Senast läst: 01:26:54, 16/4 -24. Läst 2276 gånger.
slaskel
MEDLEM
@svm s. 17/1 -13

35 rubriker
111 svar

Deflecting Palm 14:18:56, 14/9 -14  
Tjenare! Hur funkar egentligen Deflecting Palm? Vilka sources kan man välja? Kan den targeta creatures med protection från röd/vit? Kan den preventas på nått annat sätt osv? Det känns som att möjligheterna är oändliga att ha skoj med detta kortet.

ALLLE
MEDLEM
Helsingborg
@svm s. 4/8 -07

67 rubriker
590 svar

#3 PWP Yearly

1. Du kan välja vilka sources som... 14:26:20, 14/9 -14  
Du kan välja vilka sources som helst, creatures, planeswalkers, instants etc. etc.. Den targetar inte, så du kan välja en source med prot. rött/vitt.
 
Fblthp had always hated crowds.

Min nya auktionen med någonting för alla! Modern stapels med mera!

Each year that passes rings you inwardly with wisdom and might. Wield your heart and the world will tremble.

<>< <>< <><
><>
Vibrava
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/1 -13

22 rubriker
808 svar

2. If damage is prevented this wa... 15:00:18, 14/9 -14  
slaskel skrev 14:18, 14/9 -14 Tjenare! Hur funkar egentligen Deflecting Palm? Vilka sources kan man välja? Kan den targeta creatures med protection från röd/vit? Kan den preventas på nått annat sätt osv? Det känns som att möjligheterna är oändliga att ha skoj med detta kortet.

If damage is prevented this way står det på kortet. Det är alltså bara skada som preventas med effekten av det här kortet som resulterar i skada på motståndaren
slaskel
MEDLEM
@svm s. 17/1 -13

35 rubriker
111 svar

3. Jodå det fattade jag. Så basic... 15:03:09, 14/9 -14  
Jodå det fattade jag. Så basically man bara struntar i att blocka motståndarens fetaste creature när den anfaller och inget förutom en counter spell kommer kunna hindra effekten av palmen.
Bjorn

Golgari
MEDLEM
Linköping
@svm s. 24/8 -09

119 rubriker
4620 svar

4. Nja, motståndaren kan studsa s... 15:39:23, 14/9 -14  
slaskel skrev 15:03, 14/9 -14 Jodå det fattade jag. Så basically man bara struntar i att blocka motståndarens fetaste creature när den anfaller och inget förutom en counter spell kommer kunna hindra effekten av palmen.

Nja, motståndaren kan studsa sin gubbe för att hindra skadan, lägga en egen Deflecting Palm för att rikta om skadan till dig igen, osv. Det finns sätt. :)
Aldreen

Simic
JUDGE L1
Uppsala
@svm s. 9/8 -13

40 rubriker
294 svar
Fyller år idag! 29 år! Grattis!


5. Även Skullcrack-liknande effek... 19:09:54, 14/9 -14  
Bjorn skrev 15:39, 14/9 -14
slaskel skrev 15:03, 14/9 -14 Jodå det fattade jag. Så basically man bara struntar i att blocka motståndarens fetaste creature när den anfaller och inget förutom en counter spell kommer kunna hindra effekten av palmen.

Nja, motståndaren kan studsa sin gubbe för att hindra skadan, lägga en egen Deflecting Palm för att rikta om skadan till dig igen, osv. Det finns sätt. :)

Även Skullcrack-liknande effekter skulle fungera, då skada ej kan preventas, och Deflecting Palms klasul om "if damage is prevented this way, deal x" leder till att du inte tar någon skada själv
 
At the Brink of Madness I become One with Nothing
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!