Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 650 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
CASUAL U/W köksbordskort. Tips!... Recurring Nightmare gubbar ...
Duel deck knights vs dragons
Senast läst: 23:51:10, 4/4 -24. Läst 2674 gånger.
raktor
MEDLEM
Ulricehamn
@svm s. 27/5 -13

67 rubriker
161 svar

Duel deck knights vs dragons 09:02:06, 3/9 -14  
Köpte en massa duel deck lekar för ett tag sedan och den enda som jag känt inte är särskilt balanserad är "Dragons vs Knights" så jag undrar bara om ni har några förslag på hur man skulle kunne balansera ut dom (inga planeswalkers)

214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

1. Hur är dom inte balanserade? ... 09:23:22, 3/9 -14  
Hur är dom inte balanserade? Mot varandra eller mot andra duel deck?
 
Min Bytespärm, byt med mig så blir jag glad!!!

Monsterauktion med massa gött

"214 vet vad han snackar om" - nepO
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

2. Låter som om Koth vs Venser in... 10:03:01, 3/9 -14  
Låter som om Koth vs Venser inte var med i samlingen. Koths lek gör nämligen ingenting.


Vad gäller Knights vs Dragons så har jag inte spelat dem själv. När jag kollar på listorna så verkar Dragons vara den bättre med ett jättebra late game och bra stallers och accelerators (Skirk Prospectors, Dragonspeaker Shaman, Seething Song) och kortekonomi (Breath of Darigaaz, Armillary Sphere, Cone of Flame, Jaws of Stone).


Knights har väl lite för mycket crap och för lite tidigt tempo. Känns som om designers fastnat för mycket på just knights vilket gör att direkt dåliga kort som Lionheart Maverick och ett gäng 2/2 för 3+ mana har letat sig in i leken.

Youthful Knight saknar jag i den här listan. Intrepid Hero känns kanske som en för stark komponent, fast å andra sidan har Dragons hur mycket removal som helst.

Något man skulle kunna lägga in i drakleken är Generator Servant. Det gör förstås den leken (obalanserat) bättre, men passar även in väldigt bra i temat.
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

3. Excommunicate känns som ett br... 10:06:15, 3/9 -14  
Excommunicate känns som ett bra kort att lägga in i Knightsleken. Den gör undo på draklekens accelerators och köper tempo. Vill du ha mer flavor kan du ju alltid lägga in Squire
raktor
MEDLEM
Ulricehamn
@svm s. 27/5 -13

67 rubriker
161 svar

4. Grejen som jag märkt är att dr... 10:22:45, 3/9 -14  
Grejen som jag märkt är att drakar aldrig hinner komma igång så att buffa den vita leken känns inte som en bra ide för tillfället, inte ens med en nästan perfekt starthand lyckades drakar vinna :/
Koth och venser har jag köpt men dom har inte kommit än (köpte dom samtidigt som commander 2011 paket plus några fler duel decks :P)
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

5. Dueldecksen har enligt mig int... 11:44:59, 3/9 -14  
Dueldecksen har enligt mig inte ofta varit särskilt balanserade, särskilt inte koth vs venser. Jag vet att det var någon här på sidan som tänkte modifiera alla dueldecks och balansera dem med nya kort, helt nya leklistor.

Ah, hade rätt, verkar som om det är Latsblaster som gör det.

EDIT: Detta låter som en rolig idé, bygga om dueldecksen.

Uppdaterad: 11:45:35, 3/9 -14
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

6. Jag har bara spelat knight-sid... 12:31:26, 3/9 -14  
Jag har bara spelat knight-sidan av knights vs dragons, men jag skulle nog siktat på att spela mer kontroll tills man får ut drakarna, istället för random goblins, local enchantments och ritualer. Så in med playset Dragonspeaker Shaman och Breath of Darigaaz/Pyroclasm. Jag tror dock att det ligger lite i lekarnas natur att inte ge jämna matcher. Antingen får dragon-sidan tid på sig att spela sina bomber och då är det inte mycket riddarna kan göra, alternativt så dör drakleken innan den "kommit igång".
partysmurphen
JUDGE L1
REDAX
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
Linköping
@svm s. 19/2 -03

175 rubriker
7354 svar

7. Det verkar ju konstigt. Visst ... 13:09:11, 3/9 -14  
raktor skrev 10:22, 3/9 -14 Grejen som jag märkt är att drakar aldrig hinner komma igång så att buffa den vita leken känns inte som en bra ide för tillfället, inte ens med en nästan perfekt starthand lyckades drakar vinna
Koth och venser har jag köpt men dom har inte kommit än (köpte dom samtidigt som commander 2011 paket plus några fler duel decks )

Det verkar ju konstigt. Visst är det en hel del skräp i båda lekarna, men drakleken borde väl kunna få in en hel del sweet games på att byta lite killar tidigt, bolta jobbiga saker och sen sweepa innan det kommer drake efter drake.

Men jag har som sagt inte spelat med dem så det är säkert något jag missar.
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

8. Drakarna har bara 5 removal sp... 13:19:55, 3/9 -14  
partysmurphen skrev 13:09, 3/9 -14
raktor skrev 10:22, 3/9 -14 Grejen som jag märkt är att drakar aldrig hinner komma igång så att buffa den vita leken känns inte som en bra ide för tillfället, inte ens med en nästan perfekt starthand lyckades drakar vinna :/
Koth och venser har jag köpt men dom har inte kommit än (köpte dom samtidigt som commander 2011 paket plus några fler duel decks :P)

Det verkar ju konstigt. Visst är det en hel del skräp i båda lekarna, men drakleken borde väl kunna få in en hel del sweet games på att byta lite killar tidigt, bolta jobbiga saker och sen sweepa innan det kommer drake efter drake.

Men jag har som sagt inte spelat med dem så det är säkert något jag missar.

Drakarna har bara 5 removal spells för 3 mana eller mindre, och praktiskt taget inga gubbar som kan trade:a med riddarna. Jag tror att det är det som är problemet.
ember

Azorius
REDAX
Limmared
@svm s. 26/10 -02

181 rubriker
10832 svar

9. Sant, men drakleken har en del... 13:55:23, 3/9 -14  
terbjo skrev 13:19, 3/9 -14
partysmurphen skrev 13:09, 3/9 -14
raktor skrev 10:22, 3/9 -14 Grejen som jag märkt är att drakar aldrig hinner komma igång så att buffa den vita leken känns inte som en bra ide för tillfället, inte ens med en nästan perfekt starthand lyckades drakar vinna :/
Koth och venser har jag köpt men dom har inte kommit än (köpte dom samtidigt som commander 2011 paket plus några fler duel decks :P)

Det verkar ju konstigt. Visst är det en hel del skräp i båda lekarna, men drakleken borde väl kunna få in en hel del sweet games på att byta lite killar tidigt, bolta jobbiga saker och sen sweepa innan det kommer drake efter drake.

Men jag har som sagt inte spelat med dem så det är säkert något jag missar.

Drakarna har bara 5 removal spells för 3 mana eller mindre, och praktiskt taget inga gubbar som kan trade:a med riddarna. Jag tror att det är det som är problemet.

Sant, men drakleken har en del billiga goblins, Dragon Fodder osv. som är bra i början.

Har spelat som båda lekarna och tyckte det var rätt jämnt.
 
Mina lekanalyser:
Canadian Threshold Del 2 Min primer på The Source

Team America


StoneBlade

PrettoPodden - en podcast för normalbegåvade och uppåt! Finns även på iTunes
Capsian
MEDLEM
Oxie
@svm s. 29/10 -10

30 rubriker
456 svar

10. Köpte den för längesen och spe... 18:25:03, 3/9 -14  
Köpte den för längesen och spelade med en kompis. Hur jag än försökte så kunde drakarna inte förlora. Spelade säkert tio matcher innan min kompis fick spel.
 
Do you even know what potat is?
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

11. MYS! Jag har dock inte lagt up... 22:02:09, 3/9 -14  
MYS! Jag har dock inte lagt upp lekarna i Leklådan så jag måste klistra lite, jag vet dock inte om jag vill förstöra det roliga.

Modifiera DD är kul men jag har inte spelat Knights vs Dragons, har noll koll på den.

Jag kom inte ihåg vilken jag började med, det kan ha varit izzet i izzet vs golgari, sen fortsatte jag med Koth, Venser och sist Golgari. Jag är inte klar med Elspeth vs Tezzeret, vet inte om jag kommer fullfölja den. Jag är sugen på att modifiera Phyrexia vs Coalition. Modifierad Venser vs modifierad izzet är en jätterolig matchup om man inte får kortbrist när man spelar Venser. Modifierad Golgari vs modifierad Izzet är spännande också, modifierad Koth är fortfarande lite ojämn, den kan köra över motståndarna men ibland grusar den och drar inte rätt kombinationer. Man kan bygga in andra synnergier och grejer där.

Koth är väldigt dåligt developed. Tråkigare skitlek känner jag inte till. Antingen tvärdör man eller också kör man över Venser med någon mongospell som gör 10 skada.

Det jag brukar göra är att plocka ut tallbarr i stil med Hill Giants & dylikt. Jag minskar på ojämna overkill cards vilket var halva izzet-leken. Bra topdecks är för bra eller okej i DD. Man ska balansera mängden svar. Lägg absolut inte in mer än 2 av varje kort, då dödar du DD-känslan. Random-grejen är en styrka, skapar variation och nöje.

Allmänna korttips:

Budgetduals.
Scryduals.
Futuresightuncommonländer.
Lorwyn-"basics".
Cyclingländer och cyclingkort.
Böcker
Balanserade removals.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Uppdaterad: 22:15:16, 3/9 -14
raktor
MEDLEM
Ulricehamn
@svm s. 27/5 -13

67 rubriker
161 svar

12. Jag håller med om att man inte... 09:52:53, 4/9 -14  
Jag håller med om att man inte ska lägga in kopior av kort eftersom jag gillar känslan av mini EDH eller bara lite sämre lekar med matcher som håller på längre, där man får göra det bästa av situationen och korten man har.
Jag är inget stor fan av "riktiga" standardlekar plus att min närmaste omkrets inte vill ha egna magic kort så jag köper åt alla :P
Men jag får fortsätta lite och pröva drakarna, har hört att koth och venser är tråkig men jag fick den för 100 kr och tänkte att då har jag alla utom anthology som jag köper i vinter.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

13. Både Koth och Venser är jättee... 21:44:32, 4/9 -14  
Både Koth och Venser är jätteenkla att bygga om och göra roligare. Vensers lek har en ganska okej och kul grund som man kan behålla, Koths lek kan bli tråkig med för mycket landfall-enablers men Explorer's Scope är jätterolig med Koth. Kolla till exempel i mirrodinblocket efter mirran-kort som flavour-mässigt kan passa med Koth.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
RolloTomasi
MEDLEM
Arlöv
@svm s. 14/12 -11

78 rubriker
2116 svar

14. Eller så skippar man landfall ... 21:52:01, 4/9 -14  
latsblaster skrev 21:44, 4/9 -14 Både Koth och Venser är jätteenkla att bygga om och göra roligare. Vensers lek har en ganska okej och kul grund som man kan behålla, Koths lek kan bli tråkig med för mycket landfall-enablers men Explorer's Scope är jätterolig med Koth. Kolla till exempel i mirrodinblocket efter mirran-kort som flavour-mässigt kan passa med Koth.

Eller så skippar man landfall inriktningen och gör om den så den får en annorlunda strategi.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

15. Jag försökte att till exempel ... 22:09:51, 4/9 -14  
Jag försökte att till exempel undvika fire eftersom Koths magi fungerar på något annat sätt. Red artificing kanske också kan passa, med något Atogigt.
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!