Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 649 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LIMITED M15Pool... JBT Draft #1 ...
M15 sealed, hur skulle ni ha byggt?
Senast läst: 00:10:02, 18/4 -24. Läst 2260 gånger.
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

M15 sealed, hur skulle ni ha byggt? 14:11:34, 30/8 -14  
Spelade precis en M15 limited championshp Q, på mtgo och fick den här lite småknepiga poolen.
Hur skulle ni ha byggt?

Så här såg poolen ut.

Och så här byggde jag.(Gick 5-0).

Skriv gärna hur ni skulle byggt och varför just den/de korten/färgerna.
 
Probably the best card in the world.

Glazastik
HEDERSMEDLEM
MODERATOR
Hisings backa
@svm s. 12/2 -11

84 rubriker
2153 svar

1. Hade nog gått WR, mest för att... 14:16:50, 30/8 -14  
Hade nog gått WR, mest för att jag är kär i ängel/triplicate spirits
 
Magic Judge Level 2.
Hjälper gärna folk att bli domare.
Behöver du hjälp med en regelfråga och känner inte för att posta i Forumet? Jag kan nog hjälpa dig.
Uppdaterad: 14:17:05, 30/8 -14
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

2. sitter på mobilen, men jag sku... 14:21:42, 30/8 -14  
Nediamara skrev 14:11, 30/8 -14 Spelade precis en M15 limited championshp Q, på mtgo och fick den här lite småknepiga poolen.
Hur skulle ni ha byggt?

Så här såg poolen ut.

Och så här byggde jag.(Gick 5-0).

Skriv gärna hur ni skulle byggt och varför just den/de korten/färgerna.

sitter på mobilen, men jag skulle definitivt bygga en Rabble red med grön splash! Det är den leken som varit effektivast när jag draftat iaf.

Typ mestadels rött men slänga in björnen, en netcaster en Titanic Growth och Ancient Silverback, och sedan kunna sidea in en till spindel eller Naturalize om det behövs.

Uppdaterad: 14:24:37, 30/8 -14
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

3. Jag funderade också på R/W men... 14:26:55, 30/8 -14  
Jag funderade också på R/W men det var väldigt light på removal.Samma med G/R, saknade också removal. Sen älskar jag ifs svart i limited (även om den är svag i m15) så det spelade säkert in en del i mitt beslut. Gick i alla fall 5-0, så leken funkade ju:)
 
Probably the best card in the world.
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

4. Vem behöver removal när motstå... 14:42:44, 30/8 -14  
Nediamara skrev 14:26, 30/8 -14 Jag funderade också på R/W men det var väldigt light på removal.Samma med G/R, saknade också removal. Sen älskar jag ifs svart i limited (även om den är svag i m15) så det spelade säkert in en del i mitt beslut. Gick i alla fall 5-0, så leken funkade ju

Vem behöver removal när motståndaren är död?
Haha, fast det är sant. Hade du haft 2 Krenkos Enforcer så hade röd/grönt varit bättre. Deras synergi med Goblin Rabblemaster och samt gröna pumpspells kan vinna matcher från ingenstans. Utifrån min erfarenhet iaf.
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

5. Yes Enforcer hade varit najs:)... 15:07:55, 30/8 -14  
Daban skrev 14:42, 30/8 -14
Nediamara skrev 14:26, 30/8 -14 Jag funderade också på R/W men det var väldigt light på removal.Samma med G/R, saknade också removal. Sen älskar jag ifs svart i limited (även om den är svag i m15) så det spelade säkert in en del i mitt beslut. Gick i alla fall 5-0, så leken funkade ju:)

Vem behöver removal när motståndaren är död? ;)
Haha, fast det är sant. Hade du haft 2 Krenkos Enforcer så hade röd/grönt varit bättre. Deras synergi med Goblin Rabblemaster och samt gröna pumpspells kan vinna matcher från ingenstans. Utifrån min erfarenhet iaf.

Yes Enforcer hade varit najs:) Och även typ en Lightning Strike och/eller Stoke the Flames.

Kändes i alla fall som att rött var en färg man vill ha med i leken.
 
Probably the best card in the world.
Daban
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 8/9 -13

68 rubriker
1118 svar

6. Haha, ja. Har man en Walker + ... 15:58:31, 30/8 -14  
Nediamara skrev 15:07, 30/8 -14
Daban skrev 14:42, 30/8 -14
Nediamara skrev 14:26, 30/8 -14 Jag funderade också på R/W men det var väldigt light på removal.Samma med G/R, saknade också removal. Sen älskar jag ifs svart i limited (även om den är svag i m15) så det spelade säkert in en del i mitt beslut. Gick i alla fall 5-0, så leken funkade ju

Vem behöver removal när motståndaren är död?
Haha, fast det är sant. Hade du haft 2 Krenkos Enforcer så hade röd/grönt varit bättre. Deras synergi med Goblin Rabblemaster och samt gröna pumpspells kan vinna matcher från ingenstans. Utifrån min erfarenhet iaf.

Yes Enforcer hade varit najs Och även typ en Lightning Strike och/eller Stoke the Flames.

Kändes i alla fall som att rött var en färg man vill ha med i leken.

Haha, ja. Har man en Walker + bästa raret i färgen (för limited) så är det inte så mycket att diskutera
Lindeman
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 5/3 -05

42 rubriker
701 svar

7. R/W aggro dorks... 18:51:16, 30/8 -14  
R/W aggro dorks
 
Lindeman har rätt.
-Priceguy
Hainen

Gruul
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 31/1 -11

24 rubriker
115 svar

8. Jag tycker du byggde helt rätt... 08:10:00, 31/8 -14  
Jag tycker du byggde helt rätt. Jag ser inte hur man kan utesluta svart ur den här poolen, svart är den klart bästa färgen (I poolen, inte i m15). Möjligheten att hantera bomber är viktig i core set, och två flesh to dust+ulcerate är aldeles utmärkt tillsammans med antalet stabila playables som finns i svart. Bra curvefillerdjur. Sen kvarstår frågan om man ska spela det med rött eller grönt, men rött har dels cone of flame och chandra, och dels en mycket bättre kurva. Dubbel borderland marauder är fantastiskt.

Blått har typ inget som är bra här, på sin höjd spelbart. Vitt har trip spirits, men sämre med playables i övrigt. Grönts kurva blir aldeles för hög. Du byggde helt rätt i min mening.
Megaloman
MEDLEM
Ystad
@svm s. 13/11 -06

18 rubriker
289 svar

9. Jag håller med om B/R. Även om... 10:52:54, 31/8 -14  
Jag håller med om B/R. Även om det anses vara en "kass" färgkombination i jämförelse med allt annat med vitt tycker jag att du har fått helt rätt ingredienser här. Och det fungerade ju.
 
"Om du lyckas dö på två sätt på samma gång så dör du."

-Partysmurphen
BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!