Magic the Gathering
Magic the Gathering34896 medlemmar 660 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Mtg metallåda med kort? ... Nya Magicsystemet nästa år och ...
Posten, Heaven or Hell ?
Senast läst: 15:12:29, 24/4 -24. Läst 2076 gånger.
caty
HEDERSMEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 19/10 -06

161 rubriker
1050 svar

Posten, Heaven or Hell ? 21:41:00, 29/8 -14  
Hej SVM,

Jag undrar en sak. Jag har precis kommit tillbaka till magic efter en tids frånvaro och har börjat köpa en del kort. Just nu har jag 10 pågående bizzar som jag har betalt och alla har klickat i att dem har skickat(från måndags till och med igår).

Nu är det så att det har varit tomt i min brevlåda....Hela veckan.(ska det inte ta ca 1-2 dar??)
Hur går man vidare med detta?

Jag vill poängtera att jag tror absolut inte att säljarna i detta fall(10 st olika personer) försöker lura mig, utan att posten på något sätt utesluter min post eller dylikt. Jag vet inte varför och vet inte hur jag ska göra nu. Ska jag kontakta dem? Men vad ska jag säga?

Min adress är korrekt uppdaterad.

/Fredrick

a06petah

Rakdos
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 22/5 -09

43 rubriker
393 svar

1. Låter inte så kul. jag har a... 21:44:22, 29/8 -14  
Låter inte så kul.
jag har aldrig haft några större problem med posten när jag skickat eller fått kort. Tyvärr är det svårt att göra så mycket eftersom vanliga brev inte går att spåra.

Det finns möjlighet att anmäla saknade brev på pts hemsida.

http://e-tjanster.pts.se/post/saknade-brev/

Om det hjälper eller inte låter jag dock vara osagt
Squeakyshoes

Dimir
MEDLEM
Ingelstad
@svm s. 28/8 -12

42 rubriker
1669 svar

2. Ibland så tar det mer än en ve... 21:46:06, 29/8 -14  
Ibland så tar det mer än en vecka att få sina kort!

Jag skulle inte börja oroa mig förrens i mitten av nästa vecka ifall personen har tryckt i att han/hon skickade iväg korten i måndags.

Du borde även ta kontakt med personerna du har bizzar ihop med och fråga om de faktiskt har skickat etc.
 
Go, you shirtless beast of sexiness. You take care of that Bayou.

- Conley Woods

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
Uppdaterad: 21:46:29, 29/8 -14
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
FSVM - LEDAMOT
KICKBACKER
Norrköping
@svm s. 5/3 -04

781 rubriker
9517 svar

3. Tror att det troligen handlar ... 21:59:50, 29/8 -14  
Tror att det troligen handlar om något Squeakyshoes nämner. De du har biz med har troligen bara markerat skickat och sedan har de inte postat än.
 
Stay away from negative people, they have a problem for every solution!
poGDI
MEDLEM
Veberöd
@svm s. 5/7 -14

91 rubriker
947 svar

4. I värsta fall så testa att ski... 22:09:43, 29/8 -14  
I värsta fall så testa att skicka dina kort till ditt jobb eller liknande, det är nått jag börjat göra efter att lite saker försvunnit i postgången. Efter det så har alla mina brev/paket kommit fram.

Kan ju vara ett sammanträffande men man vet ju inte.

/J
 
Köp, byt, sälj i Malmö, fråga om inbjudan!
RPGLORD
MEDLEM
Skövde
@svm s. 1/4 -02

132 rubriker
810 svar

5. Jag har gjort hundratals bizar... 22:16:24, 29/8 -14  
Jag har gjort hundratals bizar över åren, både i sverige och utomlands, och jag har aldrig någonsin haft något problem med posten. Det har alltid kommit fram och det har aldrig varit skadat. Så det låter ganska otroligt att en person skulle råka ut för flera missöden på en gång :)
pettdan
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 1/7 -10

6 rubriker
362 svar

6. Rpglord har uppenbarligen bätt... 22:20:47, 29/8 -14  
Rpglord har uppenbarligen bättre brevbärare än undertecknad. Fick två ihopknycklade kuvert bara i somras. Har haft liknande problem Caty, och då har det berott på att brevbäraren plötsligt inte kommer in i huset pga strul med portkodlåset/ir-läsare. Ring det lokala postkontoret, via postens kundtjänst t.ex., och fråga!
caty
HEDERSMEDLEM
Saltsjö-boo
@svm s. 19/10 -06

161 rubriker
1050 svar

7. Tack för alla svar. Jag kommer... 22:53:04, 29/8 -14  
Tack för alla svar. Jag kommer avvakta t.o.m. måndag. Annars får jag ringa till posten på tisdag. Tycker bara att det är konstigt att det inte kommit ett enda brev...dock så har grannarna fått det.(Har tagit en sneak a peak i deras brevlådor. )

Trevlig kväll och skål tammefan!
karhart

Gruul
MEDLEM
Ersmark
@svm s. 7/5 -10

237 rubriker
2993 svar

8. Jag har på sistone haft otur s... 08:14:58, 30/8 -14  
Jag har på sistone haft otur som säljare. Det har missats brev, skickats fel osv osv. Har även haft otur som köpare, så ibland strular det. Oftast löser det sig dock.
 
If it ain't fixed, it isn't broken.
Dante82
MEDLEM
Umeå
@svm s. 20/2 -06

22 rubriker
160 svar

9. Det låter ju verkligen udda at... 10:49:00, 30/8 -14  
Det låter ju verkligen udda att du ska ha 10 bizzar som är markerat skickade men inget av dem har anlänt. Att folk klickar skickat när brevet är packat och lagt på hatthyllan för att sedan postats nån dag senare är ju dock inget ovanligt.

Jag vill dock också som rpglord gå i god för posten. Jag har väl gjort 250-350 affärer över nätet det senaste decenniet som posten fraktat och det har aldrig varit något problem. (peppar peppar).
 
"Never argue with an idiot, they will only drag you down to their level and beat you with experience"
Olrog
MEDLEM
Årsta
@svm s. 14/3 -04

120 rubriker
438 svar

10. Såg din post och måste bara de... 11:16:29, 30/8 -14  
caty skrev 21:41, 29/8 -14 Hej SVM,

Jag undrar en sak. Jag har precis kommit tillbaka till magic efter en tids frånvaro och har börjat köpa en del kort. Just nu har jag 10 pågående bizzar som jag har betalt och alla har klickat i att dem har skickat(från måndags till och med igår).

Nu är det så att det har varit tomt i min brevlåda....Hela veckan.(ska det inte ta ca 1-2 dar??)
Hur går man vidare med detta?

Jag vill poängtera att jag tror absolut inte att säljarna i detta fall(10 st olika personer) försöker lura mig, utan att posten på något sätt utesluter min post eller dylikt. Jag vet inte varför och vet inte hur jag ska göra nu. Ska jag kontakta dem? Men vad ska jag säga?

Min adress är korrekt uppdaterad.

/Fredrick

Såg din post och måste bara dela med mig min senaste skräckhistoria med posten.

Hade skickat ut 10 vinster som vanliga brev den 27/7 från en och samma brevlåda och av dessa tio brev så lyckades bara ett av dessa komma fram till sin mottagare den 1/8!

Blev då kontaktad av vinnarna och de undrade vad som hade hänt med sina kort och själv var man förbryllad över vad som hade hänt så då behövde jag kolla upp saken med posten. Efter att prata med 5 olika kundservice arbetare(där jag träffade på en kundservicearbetare som var riktigt otrevlig och la på mitt i samtalet> ) så fick jag information att det finns ingen som helst möjlighet att kontrollera vart vanliga brev finns i postväsendet. Var i kontakt med PST och kollade med dem om de hade fått in några av breven som hade försvunnit men de tar bara hand om brev utan sändare eller om adressen är för otydligt att utläsa, hos dem så lyckades jag prata med avdelningen av outdelad post och de fick höra min berättelse och de skulle trycka på posten att söka efter breven.

Under tiden jag ringde runt och pratade med kundservice och PST så gjorde jag reklamationer hos posten och PST och det jag kan säga att postens reklamation av vanliga brev är ett skämt! Man kan göra en reklamation för saknade vanliga brev men väl man är klar med reklamationen så får man information att då det gäller vanliga brev så är ärendet avslutat så fort du har skickat in reklamationen!

Frustrerad av posten ovilja att hjälpa så sökte jag vidare i postens ledning och försökte jobba mig uppåt i näringskedjan så att jag kunde prata med någon som hade rätt befogenheter att se om ett visst brev hade varit på ett ställe eller inte. Det tog mig 3 samtal till kundservice att få komma vidare till växeln på posten för att de skulle kunna koppla mig till någon som visste mer om hanteringen av post väl där så fastnade jag igen med postens ovilja att hantera vanliga brev> .

Läste vidare och sökte svar på vem som kunde hjälpa mig att hitta breven eller kunde få posten att samarbeta och hittade då att Posten har en kundombudsman (kontaktuppgifter vanlig post, ha!, eller mail, ingen telefon) skickade då ett mail till kundombudsmannen och frågade efter hennes nummer i växeln som jag hade kommit fram till nu. Det tog mig tre olika samtal med växeln innan jag fick kundombudsmannens direktnummer (de som undrar de har inte koll på vem det är men om man säger namnet på vem man söker så hittade de personen i fråga) och kunde då istället för att ta vägen: Kundservice->växeln->kundombudsmannen så kunde jag nu direkt ringa till kundombudsmannen....

Så efter TRE dagar med att pratat med posten och det har nu blivit den 8/8 så fick jag äntligen kontakt med den högsta instansen som privatperson kan nå och fick prata med KOM om mitt fall. Som med alla jag hade pratat med innan så tyckte de var mystiskt och först så var hon på postens regelverks sida men hon skulle kolla vad som hade hänt men som sagt vanliga brev, ingen garanti.

Detta är vad jag fick som svar:

"Jag har nya uppgifter gällande detta. I brevlådan hade det fastnat en större försändelse som blockerade övriga försändelser att tömmas genom undre luckan. Detta skall i vanliga fall kontrolleras av brevbäraren, men han har missat detta under denna period. Detta är med största sannolikhet anledningen till att dessa inte kommit fram. Hela lådan är tömd igår(7/8) och försändelserna bör anlända mottagarna idag(8/8)."

...så sedan den 28/7 då brevlådan ska vara tömd(tömma, ta bort (allt) innehåll ur något; göra något tomt) så har postens arbetare inte gjort sitt jobb ca 10 dagar!
Har då suttit 3 hela dagar frustrerad i telefon på arbetstid med att lösa ärendet när de kunde gjort sitt jobb innan detta hade uppstått.

Så jag hoppas att dina brev bara har fastnat och kommer fram snart men för att vara på säkra sidan ta kontakt med alla berörda parter och kolla med dem om datumet på skickat är det datum de har skickat försändelsen eller inte.
 
Mattecoach - logga in på msn och chatta med mig och andra mattecoacher, vi hjälper alla från 6:an till och med sista året på gymnasiet med matematik. http://www.mattecoach.se
pettdan
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 1/7 -10

6 rubriker
362 svar

11. Intressant historia, kan vara ... 11:58:34, 30/8 -14  
Intressant historia, kan vara bra att känna till inför framtida möjliga äventyr i postbyråkratin.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!