Magic the Gathering
Magic the Gathering34882 medlemmar 642 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ALLMäNT Posten, Heaven or Hell ?... Drakkort ...
Nya Magicsystemet nästa år och coreset försvinnandet.
Senast läst: 21:24:19, 10/4 -24. Läst 1362 gånger.
Funkmeister
MEDLEM
Malmö
@svm s. 20/6 -13

4 rubriker
0 svar

Nya Magicsystemet nästa år och coreset försvinnandet. 11:38:51, 29/8 -14  
Tjena allihopa. Alla här känner säkert till det nya Magic systemet som införs nästa år, enligt artikellänken under:

http://magic.wizards.com/en/articles/archive/mm/metamorphosis

Som det framgår där kommer core set att försvinna från Magic och ersättas med ett eventuellt årligt set som inte kommer att ingå i standard, och som ska introducera nybörjare och annat löst folk till Magicvärlden. Det står dock inte så hemskt mycket mer om just detta i artikeln, och jag har inte lyckats hitta mer info om detta.

Min fråga är: "Vet någon mer om detta nybörjarblock/set, kommer detta te.x få en egen avdelning inom Magic såsom Standard, Modern etc. Kommer alla årliga set kunnas spelas mot varandra inom denna nya avdelningen."

Det kan isf vara värt att även börja köpa kort från dessa framtida set. Då man ändå introducerar folk för magic lite då och då, och väldigt många andra anledningar.

Ha d gött allihopa.

Lindeman
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 5/3 -05

42 rubriker
701 svar

1. Jag ser mycket fram emot syste... 12:02:04, 29/8 -14  
Jag ser mycket fram emot systemet och tycker att det är toppen. Som främst draftspelare så har det alltid varit ett problem med att man redan tröttnat på korten från första setet när det tredje kommer ut. Väntetiden har blivit för lång för att man ska få den kompletta upplevelsen.

Det jag är nyfiken på nu är hur det är tänk att man ska fördela sina boosters under draft när det andra setet kommer ut. I tresetsmodellen var det uppenbart med en booster från varje set men vad händer nu? Rimligtvis blir det en 1-1-2 fördelning men jag är rädd att det gör draftandet lite för repetitiv då man redan spelat igenom 1-1-1 ett antal gånger.
 
Lindeman har rätt.
-Priceguy
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

2. Blir förhoppningsvis 1-2-2 :P... 12:13:51, 29/8 -14  
Lindeman skrev 12:02, 29/8 -14 Jag ser mycket fram emot systemet och tycker att det är toppen. Som främst draftspelare så har det alltid varit ett problem med att man redan tröttnat på korten från första setet när det tredje kommer ut. Väntetiden har blivit för lång för att man ska få den kompletta upplevelsen.

Det jag är nyfiken på nu är hur det är tänk att man ska fördela sina boosters under draft när det andra setet kommer ut. I tresetsmodellen var det uppenbart med en booster från varje set men vad händer nu? Rimligtvis blir det en 1-1-2 fördelning men jag är rädd att det gör draftandet lite för repetitiv då man redan spelat igenom 1-1-1 ett antal gånger.

Blir förhoppningsvis 1-2-2 :P
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!
elof_the_mighty
ETERNALKUNGEN 2014
ETERNALKUNGEN 2009
Varberg
@svm s. 9/5 -02

906 rubriker
32767 svar

3. Eller 2-2-1, vore väl ännu bät... 12:16:22, 29/8 -14  
Teddymannen skrev 12:13, 29/8 -14
Lindeman skrev 12:02, 29/8 -14 Jag ser mycket fram emot systemet och tycker att det är toppen. Som främst draftspelare så har det alltid varit ett problem med att man redan tröttnat på korten från första setet när det tredje kommer ut. Väntetiden har blivit för lång för att man ska få den kompletta upplevelsen.

Det jag är nyfiken på nu är hur det är tänk att man ska fördela sina boosters under draft när det andra setet kommer ut. I tresetsmodellen var det uppenbart med en booster från varje set men vad händer nu? Rimligtvis blir det en 1-1-2 fördelning men jag är rädd att det gör draftandet lite för repetitiv då man redan spelat igenom 1-1-1 ett antal gånger.

Blir förhoppningsvis 1-2-2 :P

Eller 2-2-1, vore väl ännu bättre? Sen är det väl ingen omöjlighet att det kan bli 2-2-2 med.
 
Scandinavian Master

Världsmästare i 93/94 2013
Teddymannen

Izzet
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 25/8 -11

114 rubriker
1328 svar

4. Jo 2-2-1 vore självklart bättr... 13:07:38, 29/8 -14  
Jo 2-2-1 vore självklart bättre, tänkte mer att det borde vara 2 från det mindre och 1 från det större x)
 
Sanguis meus et anima mea in gratiam illorum quas diligo.
And death for those who do not see.

Jag söker alla slags änglar till min samling! Allra helst i foil(särskilt commons/uncommons). Jag har en want du gärna får kika på och se om du har något.
Interna vid förslag!
Teetee
MEDLEM
Lerum
@svm s. 2/7 -03

11 rubriker
63 svar

5. Enligt kommentar från Maro ska... 13:10:45, 29/8 -14  
Enligt kommentar från Maro ska den nya produkten vara legal i Standard då det var ett misstag att Portal inte var det.
Hainen

Gruul
MEDLEM
Johanneshov
@svm s. 31/1 -11

24 rubriker
115 svar

6. Känns som 2-2-1 kommer vara ku... 16:19:01, 29/8 -14  
Känns som 2-2-1 kommer vara kul max ett tiotal drafts. Små set ser samma printrun alldeles för ofta; redundancy blir för hög, lekarna blir för konsekventa, formatet blir för lätt att lösa.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!