Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 650 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ARTIKEL-FEEDBACK [Feedback] Intervju med John A... [Feedback] Veckans profil: Hal ...
[Feedback] 3-kortsturneringen är avgjord!
Senast läst: 22:36:53, 10/4 -24. Läst 1820 gånger.
Razorfin

Boros
MEDLEM
Lund
@svm s. 27/8 -02

77 rubriker
871 svar

#10 PWP Yearly

61. Det är väl bra att begränsa va... 21:17:36, 25/8 -14  
IlsaGold skrev 20:11, 25/8 -14 Jag har säkert fel.
Men jag har redan gjort det du nämner. Jag gjorde det innan jag skickade in mitt bidrag.
Eftersom det inte är så svårt att göra en lek som specifikt slår vinnarleken så kan denna lek se ut hur som helst. Tex Darksteel Citadel, Black Lotus, Thrun, the Last Troll.

Det som händer är att det tar mycket ifrån vad leken kan göra. Ofta tar det bort möjligheter till ett andra win con mm, metat begränsar då byggandet av lekar ganska mycket. Lekarna blir smala och dåliga mycket annat.

Skulle det inte vara roligare med ett nytt blankt papper. Alla lekar har chans att vinna igen? :)

Det är väl bra att begränsa vad lekarna kan göra? Eller vill du ha ett meta med enbart guldfiskande glaskanoner som vinner när de börjar?

En turnering med typ
Workshop, Trinisphere, Steel Golem
Black Lotus, Black Lotus, Barren Glory
Black Lotus, Balance, The Rack
City of Traitors, Sphere of Resistance, Chronomaton
Swamp, Blackmail, Memnite

blir inte så intressant kan jag säga.

Att "tvinga" folk att spela sämre lekar öppnar upp för mycket mer intressanta matcher. Och då är naturligtvis ordet tvinga helt felplacerat, du kan ju fortfarande submitta en av ovanstående lekar. Belcher är legal i legacy och kan vinna turneringar.

Jag skulle säga att chancellor snarare öppnar upp möjligheter för "begränsade" lekar än att "ta bort möjligheter" till bra lekar.
 
Det är inte lätt när det är svårt
IlsaGold
MEDLEM
Linköping
@svm s. 17/5 -12

3 rubriker
195 svar

62. Jag förstår hur du menar och h... 21:26:05, 25/8 -14  
Jag förstår hur du menar och håller med, men frågan är vad som är roligast.

Jag vill inte att vi bannar alla kort som är bra i metat bara de som kraftigt begränsar utbudet av lektyper.

Tex så tyckte jag att ditt förslag om att banna ett kort som Strip Mine lät bra. Kanske räcker det med att banna ett kort till en början.
 
Leave them to me, i will deal with them myself...
Scaled_Wurm
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 17/12 -05

0 rubriker
7 svar

63. Jag vill bara säga tack till R... 22:59:25, 25/8 -14  
Jag vill bara säga tack till Razorfin för en jättekul turnéring. Jag har full förståelse för att redovisningen av resultaten blev så som de blev. Faktum är att jag är imponerad att det hela redovisades så snabbt som det gjorde! Bra jobbat!

Jag tycker det verkar som att rätt lek vann, och själva idén har varit superkul. En eloge.
 
"Fire never dies alone"
- Blaze flavortext
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

64. Men den leken vinner ju inte m... 23:06:39, 25/8 -14  
IlsaGold skrev 20:11, 25/8 -14 Jag har säkert fel.
Men jag har redan gjort det du nämner. Jag gjorde det innan jag skickade in mitt bidrag.
Eftersom det inte är så svårt att göra en lek som specifikt slår vinnarleken så kan denna lek se ut hur som helst. Tex Darksteel Citadel, Black Lotus, Thrun, the Last Troll.

Det som händer är att det tar mycket ifrån vad leken kan göra. Ofta tar det bort möjligheter till ett andra win con mm, metat begränsar då byggandet av lekar ganska mycket. Lekarna blir smala och dåliga mycket annat.

Skulle det inte vara roligare med ett nytt blankt papper. Alla lekar har chans att vinna igen? :)

Men den leken vinner ju inte mot vinnarleken. Så det kanske inte var så enkelt ändå? :)
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
IlsaGold
MEDLEM
Linköping
@svm s. 17/5 -12

3 rubriker
195 svar

65. Den behöver 5 turns för att vi... 23:10:20, 25/8 -14  
toriv skrev 23:06, 25/8 -14
IlsaGold skrev 20:11, 25/8 -14 Jag har säkert fel.
Men jag har redan gjort det du nämner. Jag gjorde det innan jag skickade in mitt bidrag.
Eftersom det inte är så svårt att göra en lek som specifikt slår vinnarleken så kan denna lek se ut hur som helst. Tex Darksteel Citadel, Black Lotus, Thrun, the Last Troll.

Det som händer är att det tar mycket ifrån vad leken kan göra. Ofta tar det bort möjligheter till ett andra win con mm, metat begränsar då byggandet av lekar ganska mycket. Lekarna blir smala och dåliga mycket annat.

Skulle det inte vara roligare med ett nytt blankt papper. Alla lekar har chans att vinna igen? :)

Men den leken vinner ju inte mot vinnarleken. Så det kanske inte var så enkelt ändå? :)

Den behöver 5 turns för att vinna, hur tänkte du att den förlorade?
 
Leave them to me, i will deal with them myself...
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

66. Sorry, mitt fel... EDIT: Fa... 23:12:12, 25/8 -14  
IlsaGold skrev 23:10, 25/8 -14
toriv skrev 23:06, 25/8 -14
IlsaGold skrev 20:11, 25/8 -14 Jag har säkert fel.
Men jag har redan gjort det du nämner. Jag gjorde det innan jag skickade in mitt bidrag.
Eftersom det inte är så svårt att göra en lek som specifikt slår vinnarleken så kan denna lek se ut hur som helst. Tex Darksteel Citadel, Black Lotus, Thrun, the Last Troll.

Det som händer är att det tar mycket ifrån vad leken kan göra. Ofta tar det bort möjligheter till ett andra win con mm, metat begränsar då byggandet av lekar ganska mycket. Lekarna blir smala och dåliga mycket annat.

Skulle det inte vara roligare med ett nytt blankt papper. Alla lekar har chans att vinna igen? :)

Men den leken vinner ju inte mot vinnarleken. Så det kanske inte var så enkelt ändå? :)

Den behöver 5 turns för att vinna, hur tänkte du att den förlorade?

Sorry, mitt fel...

EDIT: Fast det behövs väl 6 rundor, trollet kommer ju först runda 2.
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
Uppdaterad: 23:13:01, 25/8 -14
IlsaGold
MEDLEM
Linköping
@svm s. 17/5 -12

3 rubriker
195 svar

67. Japp, menar att trollet dödar ... 23:28:37, 25/8 -14  
Japp, menar att trollet dödar på 5 rundor.

På draw är det tight dock då leken kastar Chancellor turn 8 och Trollet delar ut dödlig skada turn 7.
 
Leave them to me, i will deal with them myself...
Törnros
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 8/5 -03

2 rubriker
407 svar

68. Metagamet kommer inte förändra... 12:40:39, 27/8 -14  
Metagamet kommer inte förändra sig så mycket som folk verkar tro. Det finns många lekar som slår Chancellor och vissa av dem var med här. Det var inte som att Chancellor var ett hemligt tech-kort. Det kommer dock alltid finnas en rejäl bunt med folk som skickar in vad de tycker verkar tufft eller roligt, och det faktum att endast 2 personer kunde vinna med en viss lek gör att folk som kommer sent väljer rogue-lekar.

I en 3CB-turnering utan bans, så kommer man aldrig någonsin kunna vinna utan runda 0-disruption. Det kommer alltid vara för många lekar som spelar någon form av discard eller kombo som gör att man måste kunna hantera det även on the draw. Varianter som FoW eller Leyline of Anticipation blir löjligt utklassade av Chancellor, så en eventuell nästa turnering kommer vinnas av Chancellor igen. Antagligen i kombination med Strip Mine, eftersom den stoppar alla försök att komma runt Chancellor genom att spela land+2 hot eller land+hot+disruption.
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

69. Håller med dig. Ny vända med e... 17:38:10, 27/8 -14  
Håller med dig. Ny vända med en lagom lista ban's alltså! Gärna snart!
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D

Outlaws of Thunder Junction


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!