Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 639 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LEGACY Extirpate vs Relic of Progenit... 8-rack i legacy, tips och idée ...
Feedback på leklista
Senast läst: 07:12:36, 28/3 -24. Läst 1094 gånger.
autonom
MEDLEM
@svm s. 21/11 -12

52 rubriker
60 svar

Feedback på leklista 16:21:25, 1/8 -14  
Feedback på esper control leklista önskas
(hade gärna uppdaterat rubriken till att beskriva vad det är för lek, men lyckades inte med det)

Här är en leklista som jag har knåpat på. Hur tror ni att den kan klara sig på lokala turneringar? Tips och förslag uppskattas. Jag gillar kontroll, så har gärna kontrolltema på leken.

Planen är att initialt spela långsammare än motståndaren och alltid försöka hitta ett svar på vad han spelar. Jag kör med 8 cantrips för att hitta svar. Svaren är counterspells, permanent destruction och discard. På sikt vill jag vinna genom kortövertag från Snapcaster Mage, Vendilion Clique och Hymn to Tourach

CREATURES (6)
4 Snapcaster Mage
2 Vendilion Clique

SORCERIES (13)
4 Ponder
3 Council's Judgment
2 Thoughtseize
2 Inquisition of Kozilek
2 Hymn to Tourach

INSTANTS (16)
4 Brainstorm
4 Force of Will
3 Counterspell
1 Spell Snare
4 Swords to Plowshares

PLANESWALKERS (2)
2 Jace, the Mind Sculptor

LANDS (23)
2 Riptide Laboratory
4 Underground Sea
4 Tundra
1 Scrubland
4 Flooded Strand
4 Polluted Delta
4 Marsh Flats

SIDEBOARD (15)
3 Surgical Extraction
3 Perish
3 Zealous Persecution
3 Phyrexian Revoker
3 Meddling Mage

Uppdaterad: 16:27:33, 1/8 -14

mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

1. Jag gillar den även om jag sjä... 16:46:29, 1/8 -14  
Jag gillar den även om jag själv inte hade velat spela mer än 1 Riptide Labratory. Sen hade jag nog bytt en Counterspell mot en Spell Pierce eller en till Spell Snare.
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

2. Gillar inte att du inte spelar... 18:19:57, 1/8 -14  
Gillar inte att du inte spelar basics. Jag skulle spela åtminstone 4 basics (2 Island, 1 Swamp och 1 Plains).

Ett Wasteland kan totalknalla dig när du har så mycket dyrt som ska spelas.
 
"Prutar du två spänn? Hård affärsman." - useL
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

3. 12 fetchar + 2 Thoughtseize ge... 19:53:41, 1/8 -14  
12 fetchar + 2 Thoughtseize ger ganska mycket skada i dig själv. I ett långt parti kan du räkna med att ta ca 10 skada enbart från din egen lek. De flesta 3-färgade lekar brukar klara sig med 8-10 fetchar. Som aginamist säger vill kontroll gärna spela några basics.

Din manabas känns jobbig (oavsett hur mycket duals och fetchar du spelar) eftersom du vill ha tillgång till UU och BB tur 2 samt WW tur 3. Jag skulle nog hellre antingen tagit ut hymnarna eller bytt Council's Judgement mot ett par Vindicate så att leken kunde varit UWb eller UBw.

Esperkontroll brukar spela Stoneforge Mystic+Batterskull. Dels sätter det press på motståndaren samt är svårt att hantera, dels ger det liv så att man har råd att flashbacka Thoughtseize mm late game. Har du kollat något på den typen av lek?

Om du verkligen vill spela Riptide Laboratory kanske UB Faeries kan vara något? Jag har inte spelat det själv så jag vet inte vad leken är svag mot och varför så få spelar den. Idéen brukar kretsa kring Mutavault+Bitterblossom+Spellstutter Sprite med riptide lab för ett "lås" mid-late game. Resten av leken brukar vara kontringar, ryck, och snapcasters.
autonom
MEDLEM
@svm s. 21/11 -12

52 rubriker
60 svar

4. Jag tycker inte att Stoneforge... 09:01:03, 2/8 -14  
Jag tycker inte att Stoneforge Nystic är ett särskilt kul kort. Finns det något annat competitive kort som ger liv?
autonom
MEDLEM
@svm s. 21/11 -12

52 rubriker
60 svar

5. Vad tror ni om att lägga till ... 10:14:17, 2/8 -14  
Vad tror ni om att lägga till en Elspeth Knight-Errant för att hantera anfallande gubbar och som extra win-con
krogen
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/5 -08

126 rubriker
1269 svar

6. Stoneforge paket är svårt att ... 11:06:00, 2/8 -14  
Stoneforge paket är svårt att slå i ren power level :) Elspeth är ganska bra men ofta så är hon bäst som ett komplement till stoneforge paketet.
 
´Greatest of the makers children, arise and claim ur birthright´- 2nd Prophecy tablet of uldum
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!