Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 665 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD Ny spelare - hur bäst bygga up... Min första lek. Blå-Röd Kontro ...
Behöver hjälp/tips för min Soldier lek!
Senast läst: 10:21:00, 28/3 -24. Läst 1069 gånger.
Royal_Assassin

Orzhov
MEDLEM
Enskede
@svm s. 28/1 -05

18 rubriker
50 svar

Behöver hjälp/tips för min Soldier lek! 15:38:50, 30/7 -14  
Håller på att försöka bygga en ny Soldier Lek och skulle behöva lite synpunkter/råd/tips om den.

* Finns det kort ni anser bättre än något/några kort i min lek?
* Har den någon chans i standard alls?
* Anser ni att den är för långsam eller ok? Anser den inte som jättesnabb!
* Har försökt bygga leken så mycket som möjligt runt M15 + Theros Blocket, Finns det andra kort i dessa serier som kanske kan ta plats i leken?

Soldiers

Standard / Casual

Av: Royal_Assassin
15:08, 30/7 -14

Royal_Assassin kommenterar:
- inget :( -
Kategori: Casual
Format: StandardStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
721:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]164489[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Några förklaringar till varför vissa kort är med överhuvudtaget:
Vanguard of Brimaz: Bra combo med Launch the fleet = mycket Soldiers! Dock det enda som triggar hans ability. Värt att ha kvar eller byta ut?
Murder Investigation: Bra om man har någon, några stora gubbar, Ännu fler Soldiers när den dör!
Spear of Heliod: Buffare och lite Removal.
Life's Legacy: Bra kortdragare, eller? kommer ha uppbuffade soldiers som gör att jag får dra en del kort för 2 mana! Är det värt en saccad creature?
Devouring Light: Removal! Enda riktiga jag har i leken! Bytas ut?
Rootborn Defenses: Bra mot "Board-clear", eller ska jag göra plats för nått annat?
Obelisk of Urd: Kärnan i leken enligt mig, Med många soldiers så kan man få ut den hyffsat snabbt med convoke!

Kom gärna med funderingar, tips och råd hur jag skulle kunna göra leken ännu bättre!

Tack på förhand!
 
[link=''http://www.svenskamagic.com/workshop/index.php?id=25113'']Mitt Kort[/link]


Rösta gärna på min lek ;P
Uppdaterad: 18:09:32, 30/7 -14

Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

1. Är inte Raise the Alarm bara s... 15:47:37, 30/7 -14  
Är inte Raise the Alarm bara sjukt mycket bättre än Murder Investigation?

Då slipper du bli 2-for-1:ed hela tiden också. Funkar även bra med Launch the Fleet.
 
Probably the best card in the world.
KalleKoinberg
MEDLEM
Malmö
@svm s. 26/10 -12

43 rubriker
170 svar

2. Kanske Raise the Alarm? Får du... 15:47:40, 30/7 -14  
Kanske Raise the Alarm? Får du in gubbar till Launch the Fleet och Devouring Light

Jag var för saktfärdig

Uppdaterad: 15:48:45, 30/7 -14
The_Dark
MEDLEM
Storuman
@svm s. 30/1 -04

30 rubriker
764 svar

3. Utan vetskap om till vilket sy... 15:52:01, 30/7 -14  
Utan vetskap om till vilket syfte eller hur kompetitiv du vill att leken ska vara, skulle jag fortfarande rent spotant vilja föreslå följande som minsta möjliga ändringar:

- 3 Life's Legacy
- 4 Temple of Plenty
- 3 Selesnya Guildgate
- 4 Dawnbringer Charioteers
- 2 Rootborn Defenses

+ 4 Favored Hoplite
+ 4 Phalanx Leader
+ 8 Plains

Det finns ingen anledning att spela Life´s Legacy eftersom det direkt motverkar det som din lek måste klara av. Du vill att de kritters med heroic som du spelar ut ska växa från billiga kräk till heroiska ~5/5:or som klarar av att korteffektivt slå ut dina motståndares bilder. Life´s innebär dessutom att du måste spela sub-par gröna länder som sänker din leks tempo.

Raise the alarm är för övrigt väl värt att begrunda.

Uppdaterad: 16:17:12, 30/7 -14
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

4. Fast varför skulle han lägga i... 15:57:00, 30/7 -14  
The_Dark skrev 15:52, 30/7 -14 Utan vetskap om till vilket syfte eller hur kompetitiv du vill att leken ska vara, skulle jag fortfarande rent spotant vilja föreslå följande som minsta möjliga ändringar:

- 3 Life's Legacy
- 4 Temple of Plenty
- 3 Selesnya Guildgate
- 4 Dawnbringer Charioteers

+ 4 Favored Hoplite
+ 4 Phalanx Leader
+ 7 Plains

Det finns ingen anledning att spela Life´s Legacy eftersom det direkt motverkar det som din lek måste klara av. Du vill att de kritters med heroic som du spelar ut ska växa från billiga kräk till heroiska ~5/5:or som klarar av att korteffektivt slå ut dina motståndares bilder. Life´s innebär dessutom att du måste spela sub-par gröna länder som sänker din leks tempo.

Raise the alarm är för övrigt väl värt att begrunda.

Fast varför skulle han lägga in massa fler heroicgubbar när han bara har 6 kort i hela leken som man kan targeta dem med? Då är det ju mycket bättre med te.x. 4 Raise the Alarm.
 
Probably the best card in the world.
The_Dark
MEDLEM
Storuman
@svm s. 30/1 -04

30 rubriker
764 svar

5. Det kändes som om att leken ha... 16:01:24, 30/7 -14  
Det kändes som om att leken hade något tema i stil med soldier/heroic; givet Murder Investigation, Dawnbringer Charioteers & Launch the Fleet.

Eftersom det möjligen inte finns så stort krav på att leken ska prestera tänkte jag att det antagligen skulle vara trevligt att bibehålla detta tema även efter förslagna ändringar.

Även om hoplite inte nödvändigtvis behöver inkluderas, känns phalanx leader som en given ersättare till dawnbringer charioteers, då den i betydligt högre grad interagerar med resten av leken.

Uppdaterad: 16:05:32, 30/7 -14
Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

6. Life’s Legacy är bara dåligt, ... 16:17:07, 30/7 -14  
Life’s Legacy är bara dåligt, antingen har du stora gubbar över(vilket betyder att du vinner) eller så har du få gubbar ute(vilket betyder att du har det svårt och inte vill offra dina killar). Vill du ha bra kort drag så skall det vara passiva effekter så som Bident of Thassa eller Military Intelligence.

Vidare håller jag med ovanstående om att Raise the Alarm bara är bättre.

Devouring Light är okej tack vare sin convoke som ger flexibilitet, det kan vara värt att kika på Banishing Light som ett alternativ.

Rootborn Defenses gör sig bäst i brädan så den kan komma in mot kontroll lekar.

Elspeth, Sun’s Champion (och till viss del Ajani Steadfast) kräver mer länder. För Elspeth så skulle jag inte köra mindre än 24 land. Så jag skulle nog skippa henne helt och gå upp till 22 land.

Klurar också lite på Dawnbringer Charioteers, du har inget direkt som triggar heroic så jag skulle nog skippa dem. Om du känner att du vill ha en flygare så är Skyspear Cavalry bättre och du kan fuska in den via Preeminent Captain.

Några bra kort som jag saknar i leken är följande:
Oppressive Rays (sjukt jobbig att möta)
Archetype of Courage (First Strike är alltid nice!)
Dauntless River Marshal (om du splashar blått)
Soldier of the Pantheon (bara väldigt, väldigt bra!)
Fabled Hero (även utan speciellt många heroc enablers så är han hård)
Phalanx Leader (om du vill ha lite mer heroic, och då borde du nog plocka in lite saker som triggar så som 4st Gods Willing )
Phantom General (billig grej som buffar dina token)
Evangel of Heliod (om du går upp i land)
Heliod, God of the Sun (sist men inte minst, en skön snubbe som ger laget vigilance och ger dig en mana dump om du floodar ut)

Uppdaterad: 16:20:06, 30/7 -14
Emkan
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 30/5 -02

24 rubriker
350 svar

7. Jag skulle nog - 3 Life's ... 16:31:54, 30/7 -14  
Jag skulle nog

- 3 Life's Legacy
- 4 Temple of Plenty
-3 Selesnya Guildgate
-3 Murder Investigation
-2 Rootborn Defenses
-3 Dawnbringer Charioteers
-4 Preeminent Captain
-1 Obelisk of Urd
-1 Paragon of New Dawns


+ 2 Precinct Captain
+ 4 Boros Elite
+ 4 Soldiers of the Pantheon
+ 4 Raise the Alarm
+ 2 Ajani's Presence eller Brave the Elements
+ 8 Plains

Lite synd att det inte finns några stora Soldater kvar som är legala annars hade Preeminent Captain varit lite roligare, om det är kortet du vill bygga leken runt kanske det är bättre att splasha blått för Lavinia of the Tenth eller rött för stora monster som Foundry Champion Blaze Commando Boros Battleshaper o.s.v.

Cryptkeeper presenterar ett smakprov från sin guldvippade auktion *** Cryptkeepers Outlaw of Thunder Junction del 2 ***

Skaffa VIP Guld till din auktion för att få chansen att visa upp din auktion här

Breeches, the Blastmaker 3:-

Step Between Worlds 3:-

Vraska Joins Up 5:-

Smuggler's Surprise 39:-

Blooming Marsh 29:-

Lilah, Undefeated Slickshot 3:-

Tarnation Vista 55:-

Selvala, Eager Trailblazer 5:-

Obeka, Splitter of Seconds 10:-

Rakdos Joins Up 3:-

Roxanne, Starfall Savant 3:-

Malcolm, the Eyes 3:-

Great Train Heist 30:-

Concealed Courtyard 10:-

Taii Wakeen, Perfect Shot 3:-

Greed's Gambit 10:-

Claim Jumper 5:-

Caustic Bronco 15:-

Bruse Tarl, Roving Rancher 3:-

Three Steps Ahead 45:-


BYT BORD TILL


 
  Outlaws of Thunder Junction Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!