Magic the Gathering
Magic the Gathering34882 medlemmar 627 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
MODERN Control eller Aggro... Ninja Bear Delver ...
Gu eller Gr Tron?
Senast läst: 14:55:40, 19/4 -24. Läst 1378 gånger.
Zorad

Golgari
MEDLEM
Sundsvall
@svm s. 25/10 -12

2 rubriker
14 svar

Gu eller Gr Tron? 01:30:55, 28/7 -14  
Okej, så jag funderar på att bygga min nästa modern lek och har kollat lite på tron. Funderar på antingen den traditionella Tron leken (många exempel finns här ) eller en variant lik denna. Vilken tror ni funkar bäst?

Är lite mer sugen på just då är den vanligare varianten. Kommer återkomma mer när jag hunnit speltesta lite med proxys. :)

JonasHob

Izzet
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 7/4 -13

263 rubriker
2227 svar

1. Vill du hellre lira grön/blå s... 02:07:17, 28/7 -14  
Vill du hellre lira grön/blå så är det ju bara att köra på =)
 
Köper foilade basics av alla sorter, helst Zendikar eller gamla ramen.
duddelutten
MEDLEM
Kalmar
@svm s. 6/3 -06

449 rubriker
5229 svar

2. Anledningen till att rött är v... 06:03:49, 28/7 -14  
Anledningen till att rött är vanligare är att Pyroclasm är ett nödvändigt defensivt kort som vinner dig nog med tid.

Kör man inte rött och Pyroclasm kan man se andra alternativ, t.ex. G/W Tron med kort som Timely Reinforcements eller Porphyry Nodes som alternativ. Jag har spelat G/W Tron ett tag, 4 Horizon Canopy gör att leken flyter på tycker jag - men återigen är R/G att föredra så att man slipper painländer á la Grove of the Burnwillows
 
"Riktiga män ger upp före motståndaren..." - Xorna
Uppdaterad: 06:05:03, 28/7 -14
LarsLeif
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/2 -12

74 rubriker
1036 svar

3. Jag gillade inte den grönblåa.... 08:30:12, 28/7 -14  
Jag gillade inte den grönblåa. Den såg rolig ut men inte alls lika kraftfull som RG-tron. Vill du spela en blå tron-variant finns ju båda mono-blå tron och U/W tron, som båda är intressanta på sina egna vis.
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

4. Problemet med ruins som splash... 08:42:46, 28/7 -14  
Problemet med ruins som splash är att den bara gör någonting när du har både din tron och har dragit en bomb. Medans den röda splashen hjälper dig att komma dit.
 
EDH lekar utan smokestack är inga riktiga lekar!

Sex is like 2hg if you don't have a good partner you better have a good hand.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

5. Jag tror att han har tillgång ... 09:25:32, 28/7 -14  
meanberry skrev 08:42, 28/7 -14 Problemet med ruins som splash är att den bara gör någonting när du har både din tron och har dragit en bomb. Medans den röda splashen hjälper dig att komma dit.

Jag tror att han har tillgång till lite Condescend också om jag inte läser fel?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Zorad

Golgari
MEDLEM
Sundsvall
@svm s. 25/10 -12

2 rubriker
14 svar

6. Jag kan förstå hur du tänker m... 09:27:57, 28/7 -14  
Jag kan förstå hur du tänker med pyroclasm men som sagts har jag tillgång till condescend och jag skulle även kunna spela något som kanske cyclonic rift om jag väljer

Uppdaterad: 09:32:05, 28/7 -14
LarsLeif
MEDLEM
Bromma
@svm s. 10/2 -12

74 rubriker
1036 svar

7. Cyclonic Rift är extremt långs... 09:53:39, 28/7 -14  
Zorad skrev 09:27, 28/7 -14 Jag kan förstå hur du tänker med pyroclasm men som sagts har jag tillgång till condescend och jag skulle även kunna spela något som kanske cyclonic rift om jag väljer

Cyclonic Rift är extremt långsam, den ser spel ibland som en 1-off i monoblå tron men generellt vill man spela ganska få sweepers som kräver att man har tron ute, eftersom att då är man antingen redan död eller så vinner man ändå.

Explore är intressant men vad jag har hört från andra så är den rätt kall i många lägen, plus att man öppnar upp sig mer för Blood Moon och/eller Aven Mindcensor (beroende på ifall man spelar fetch eller många Breeding Pool). Sylvan Scrying och Ancient Stirrings är jättebra men jag tror att RG-tron är det bättre skalet om man vill tappa ut varje runda.

Vill man inte tappa ut sig så ofta är Condescend är helt fantastisk.
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

8. Finns en blå version med kontr... 09:56:01, 28/7 -14  
Zorad skrev 09:27, 28/7 -14 Jag kan förstå hur du tänker med pyroclasm men som sagts har jag tillgång till condescend och jag skulle även kunna spela något som kanske cyclonic rift om jag väljer

Finns en blå version med kontringar ochs tuds, men den är monoblå. Man vill inte hålla upp kontringsmana i grön tron. Man vill hitta tron fort och därför kunna tappa ut sig för kort som kräver sorcery speed.
Tex;
Sylvan Scrying
Ancient Stirrings
1 mana på Expedition Map
massor av blubblor.
I vissa fall Explore (smaksak).

Ta en titt på denna lista:

 
EDH lekar utan smokestack är inga riktiga lekar!

Sex is like 2hg if you don't have a good partner you better have a good hand.



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!