Magic the Gathering
Magic the Gathering34881 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
ONLINE MAGIC Var köpa komplett lek på MTGO?... Bra deckbuilder ...
Gammal hund försöker lära sig sitta
Senast läst: 22:27:28, 6/4 -24. Läst 2411 gånger.
GMDonk
FANTASY KING
Luleå
@svm s. 25/9 -05

14 rubriker
37 svar

Gammal hund försöker lära sig sitta 22:11:34, 20/7 -14  
Brukar inte gnälla på förändringar... Men betan!!!

Sitter just nu och försöker lära mig hur collection/trade funkar, tycker det är lite svårt att se vilka kort man satt ut att byta bort.

Dock är jag ju betydligt äldre än p9 så med lite flyt kanske jag har fått till det innan semesterns slut om ca tre veckor :)

Vad tycker ni om förändringarna betan har gjort?
Har collection/Deck builder/Trade delen blivit nå bättre?

PatrikAsp
MEDLEM
@svm s. 2/8 -05

98 rubriker
795 svar

1. Känns som collection är segare... 22:23:18, 20/7 -14  
Känns som collection är segare än tidigare. Den visar också fel ibland (typ visar plogar som rare-kort). Att slagfältet resizas när man skall anfalla är förvirrande. Triggered effects är super klumpigt och skymmer tex saker som ska targeta. Det laggar. Särskilt med mycket på stacken. Kommer inte på något jag tycker är bättre.
 
I suppose the real reason why #pwps bothers me is because it delegitimizes magic as a serious intellectual pursuit, which I care about./Jon Finkel
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

2. Säg det till WotC då så kanske... 22:32:11, 20/7 -14  
Säg det till WotC då så kanske de kan göra något.
 
Hjälp mig börja med legacy, lite random kort blir, förhoppninsvis, Miracles. klicka här!
Squeakyshoes

Dimir
MEDLEM
Ingelstad
@svm s. 28/8 -12

42 rubriker
1669 svar

3. Tvärtemot vad många tror så br... 23:51:46, 20/7 -14  
soppanootanten skrev 22:32, 20/7 -14 Säg det till WotC då så kanske de kan göra något.

Tvärtemot vad många tror så bryr sig WotC inte om klienten, bara den fortsätter att hova in pengar, vilket den gör för Magic är som heroin.
 
"there's things that only exists in nightmares... and there's that burger."

- hay

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

4. Inte riktigt, det finns faktis... 00:04:14, 21/7 -14  
Squeakyshoes skrev 23:51, 20/7 -14
soppanootanten skrev 22:32, 20/7 -14 Säg det till WotC då så kanske de kan göra något.

Tvärtemot vad många tror så bryr sig WotC inte om klienten, bara den fortsätter att hova in pengar, vilket den gör för Magic är som heroin.

Inte riktigt, det finns faktiskt folk som lyckats sluta med heroin
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Mox Pearl(unl), Time Walk (unl), Mox Ruby (unl)Underground Sea(unl), Tropical Island(unl), Bayou (unl), Volcanic Island(unl), City of Brass(an)
useL
MEDLEM
Västerås
@svm s. 6/12 -10

670 rubriker
5199 svar

5. Jag ångrar redan djupt att jag... 14:00:55, 21/7 -14  
Jag ångrar redan djupt att jag lade pengar på MODO. Ska försöka sälja korten bara jag listar ut hur.
Zodar
FANTASY KING
Sävsjö
@svm s. 14/1 -06

77 rubriker
262 svar

6. Yes, det är bara att sluta spe... 14:27:43, 21/7 -14  
Yes, det är bara att sluta spela. Och det är ju inte "beta" längre, det är full riktig release! :D

Är verkligen komiskt - de spenderar verkligen minimalt med resurser på MTGO i en värld där Hearthstone har miljoner användare, pappersMagic växer så det knakar, och Hex utvecklas som ett alternativ i princip enbart för folk är trötta på hur mycket WoTC suger.

De är "dumgiriga", dvs de försöker få så mycket pengar som möjligt på ett blint sätt. Hade de lagt pengar på att utveckla en riktig klient så hade MTGO kunnat bli stort i dagens marknad, det tror jag verkligen.

Håller på och slutar själv just nu efter 12 års troget spelande... Liksom, vad är poängen att spela på en klient som får det att kännas mer som ett skitigt arbete än ett roligt kortspel?

Uppdaterad: 14:28:01, 21/7 -14
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

7. Vilka kort har du? Vet att sny... 14:54:09, 21/7 -14  
useL skrev 14:00, 21/7 -14 Jag ångrar redan djupt att jag lade pengar på MODO. Ska försöka sälja korten bara jag listar ut hur.

Vilka kort har du? Vet att snyggejygge var sugen på miracles iaf. Pellekuling köper typ allt också så snacka med dom. Det är bara att lägga korten i sin tradebinder och öppna en trade med någon, jättelätt!
Jag skulle försöka sälja för cash eller irlkort innan jag gick till bottarna iaf, mindre jobb på det sättet.
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Mox Pearl(unl), Time Walk (unl), Mox Ruby (unl)Underground Sea(unl), Tropical Island(unl), Bayou (unl), Volcanic Island(unl), City of Brass(an)
psykopatmullvad

Boros
HEDERSMEDLEM
FSVM - REVISOR
Limmared
@svm s. 20/1 -04

664 rubriker
18454 svar

8. Trada är lika lätt som i gamla... 17:29:01, 21/7 -14  
Trada är lika lätt som i gamla varianten.
Leta upp kort du kan tänka dig att trada, högerklicka och välj "Add X to Active Trade Binder". Klart.
Nu kan alla som vill byta med dig/köpa av dig se dina kort.
 
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
culle
MEDLEM
Solna
@svm s. 2/7 -09

6 rubriker
140 svar

9. Är väl helt med på att de kans... 18:33:33, 21/7 -14  
Är väl helt med på att de kanske var tvugna att skippa den och börja på nytt för ökad tillförlitlighet etc, men varför var man tvungen att göra den nya så oändligt mycket fulare (och då var fan inte den gamla ngt estetiskt mästerverk heller) övergår mitt förstånd....
Jolly_roger
SM-VINNARE 2014
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 27/6 -06

209 rubriker
3696 svar

10. Varje gång man spelar Courser ... 21:25:49, 23/7 -14  
Varje gång man spelar Courser of Kruphix kommer ett gigantiskt fönster som täcker halva spelplanen vilket är irriterande. Samma sak händer med vissa triggered abilities som t.e.x Astral Slide. Mycket irriterande att behöva minska fönstret i storlek varje parti, särskilt om man har mindre än 2 min kvar på klockan.

Korten är ruskigt fula och foilsen är ett skämt.

Draftandet är en aning bättre.

Gött att leken sparas automatiskt när man ändrar i den.

Irriterande att man inte kan se hur det går i övriga matcherna i en åttamannakö på ett överskådligt sätt.

Enormt opraktiskt att man inte kan flytta runt gravhögarna eller att det inte finns en siffra som an anger hur många kort som finns i dem.
 
Varje gång någon rippar en booster gråter draftgudinnan.

Min Magicblogg: Klicka

Men det kanske bara är jag.
Motz4
MEDLEM
@svm s. 6/1 -05

70 rubriker
644 svar

11. Jag som precis har införskaffa... 07:57:54, 4/8 -14  
Jag som precis har införskaffat mig Magic Online tycker att det är rätt schysst. Nu spelade jag inte särskilt mycket på den gamla versionen, så kan ju inte jämföra direkt. Har endast spelat ett gäng drafter (som jag alltid tycks förlora) men det flyter på bra i alla fall.

Någon som kan rekommendera hur jag kan drafta utan att lägga så mycket pengar på de? "Vinn alltid" duh. Men seriöst. Just nu kör jag 4-3-2-2 drafts men det finns ju också 8-4 och 1booster/vinst draft. Får ju tillbaka ca halva cashen om jag vinner 1 4-3-2-2 match, så det verkar ju de bästa
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

12. motz4, om du gillar att spela ... 09:09:22, 4/8 -14  
motz4, om du gillar att spela är ju swiss bäst, om du bara kör för ev så är 8-4 bäst, kolla magicev.com
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Mox Pearl(unl), Time Walk (unl), Mox Ruby (unl)Underground Sea(unl), Tropical Island(unl), Bayou (unl), Volcanic Island(unl), City of Brass(an)



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!