Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REKLAM-BORDET Köpes Doom Trooper kort! (gärn... Warhammer 40k ...
Testa min nya magicapp!
Senast läst: 18:24:58, 16/4 -24. Läst 2234 gånger.
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

Testa min nya magicapp! 01:29:41, 12/7 -14  
Hej gott folk!
Jag och mina magicpolare har länge brottats med fula magiclivräknare med få funktioner och brist på EDH-läge. Därför bestämde jag mig för att knacka lite kod och nu är produkten lanserad!

Ladda gärna hem appen och testa. Är det något ni saknar hör av er till mig här på SvM eller på min mail, bjornholmstedt@hotmail.com. Jag kommer uppdatera appen flitigt och implementera funktioner communityn vill ha.

Ladda hem appen här: Länk till appen

Väl mött!
/Babbe
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"

Louie
MEDLEM
Lund
@svm s. 7/5 -12

95 rubriker
1339 svar

1. Alltid kul med nya appar. =) ... 07:30:08, 12/7 -14  
Alltid kul med nya appar. =)
Spontant är det första jag tänker på att det saknas en funktion för att snabbt fylla i hur mycket liv man fått/förlorat. I EDH är 17 liv i ett svep inget konstigt. Aningen störande att då behöva slå till 17 gånger. Mitt förslag här hade varit om man klickat på livet, fått välja mellan + och - för att sedan slå in ett nummer.

Plus är att det flyter på snabbt och är snyggt designmässigt. =)
 
If it's broken, fix it.
If it's not, fix it anyway!
Uppdaterad: 07:35:25, 12/7 -14
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

2. Man skulle ju behöva lite mer ... 10:53:55, 12/7 -14  
Man skulle ju behöva lite mer än vad som finns på gratisversionen, men jag lägger inte en tia på att prova din app;)
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Power(unl), Underground Sea(Fbb)
Getolle_Punk
MEDLEM
Vänersborg
@svm s. 11/4 -05

138 rubriker
1195 svar

3. Håller med, älskar att den kan... 11:01:25, 12/7 -14  
Louie skrev 07:30, 12/7 -14 Alltid kul med nya appar. =)
Spontant är det första jag tänker på att det saknas en funktion för att snabbt fylla i hur mycket liv man fått/förlorat. I EDH är 17 liv i ett svep inget konstigt. Aningen störande att då behöva slå till 17 gånger. Mitt förslag här hade varit om man klickat på livet, fått välja mellan + och - för att sedan slå in ett nummer.

Plus är att det flyter på snabbt och är snyggt designmässigt. =)

Håller med, älskar att den kan räkna liv samtidigt som G-skada,
Skulle föredra att mana+1 inte skakade när man lägger till mana.
Flip a Coin, skulle jag även föredra att det var en sida som det stod HEADS och andra TAILS på andra.
 
- Jag åt en halv...
- Nu har jag lagt min spell på stacken - Hansson
- Bygg en lek - dagens tips den 24/6 -07.
I Uddevalla heter alla Emil (typ som alla heter Glen i GBG). - Equilibri
Troll? är det sådana med tuppkam?
Uppdaterad: 11:02:32, 12/7 -14
R3z0r
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 23/11 -05

71 rubriker
140 svar

4. Finns ju massa sånna här progr... 11:02:24, 12/7 -14  
Finns ju massa sånna här program
 
Säljer massor av bra kort både nytt & gammalt för riktigt bra priser, kolla min have och lägg en beställning idag.
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

5. Kul att ni ville testa den! ... 12:10:26, 12/7 -14  
Kul att ni ville testa den!

Louie:
Om ni håller nere plus och minus blir det +5 /-5! Men det kanske inte vore helt fel att kunna klicka på livet och skriva in vad man vill?

214:
Det är bara bakgrunder man går miste om och lite reklam vid reset jämfört med fulla versionen. Men hade tänkt göra fulla versionen gratis några veckor / månader :)

Getolle_Punk:

Jag tror du menar poison countern. Mana countern finns bara i one player-läget och skakar inte vad jag vill minnas men jag kollar upp det! Jag kan lägga till en text på coinet, eller göra en helt ny tydligare bild.

Tack för feedbacken gott folk! :)

Mvh Babbe
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

6. Hur ändrar jag läge då? Allt j... 14:49:48, 13/7 -14  
Hur ändrar jag läge då? Allt jag kan göra är att ändra namn, liv och counters
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Power(unl), Underground Sea(Fbb)
214
MEDLEM
@svm s. 18/10 -11

330 rubriker
8356 svar

7. Att man inte kan gå under 0 li... 14:52:00, 13/7 -14  
Att man inte kan gå under 0 liv är lita kass, att bara en spelare kan nå 0 liv eller 10 poison-counters borde oxå ändras
 
Have/Want på forumet
.
Monsterauktion med massa gött
.
Just nu söker jag:
Gitaxian Probe(sign), Cabal Therapy(sign), Ad Nauseam(sign), Past in Flames(sign), Grim Tutor(sign), Gemstone Mine(sign), Power(unl), Underground Sea(Fbb)
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

8. Vad har du för telefon? Beroen... 23:07:44, 14/7 -14  
214 skrev 14:52, 13/7 -14 Att man inte kan gå under 0 liv är lita kass, att bara en spelare kan nå 0 liv eller 10 poison-counters borde oxå ändras

Vad har du för telefon? Beroende på om du har en "fysisk" menyknapp eller inte kommer tre punkter dyka upp uppe till höger, klicka där eller på din menyknapp för att hitta alla funktioner.

Jag har tänkt en del på detta och kom fram till att man inte kunde få mindre än noll liv. Men om så inte är fallet ändrar jag det direkt. Ja det kanske också borde ändras, antar att det kan finnas fall då båda spelarna ligger på noll liv, typ you cant win the game kort osv. Tack för feedbacken 214! Hoppas du hittar menyn. Återkom till mig annars med vilken telefon du har så kollar jag upp det.
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

9. I EDH-läge tycker jag det vore... 15:26:22, 15/7 -14  
I EDH-läge tycker jag det vore bra med en räknare för hur många gånger ens general har varit i commande zone (dvs. hur mycket extra den kostar att lägga ut).
 
Byt med mig i mitt PtP-liknande projekt!
GooZer

Orzhov
MEDLEM
Lidköping
@svm s. 23/5 -05

78 rubriker
172 svar

10. Hitta inget så man kunde spela... 16:29:38, 15/7 -14  
Hitta inget så man kunde spela fler än två i commander mode, då det är ett mp format så är det nog bra att man kan det tycker jag, annars en bra app, en av de bättre jag har hittat för android iaf
 
säger inga namn men
"Light travels faster then sound. isn't that why some people appear bright untill you hear them speak!"
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

11. Fin idé med command zone count... 17:32:40, 15/7 -14  
Fin idé med command zone counter!! Tack

Ska fixa upp till fyra spelare i EDH, kanske en scrollview med fler ifall det finns intresse. Tack för feedback :)
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

12. Något som jag sakna är ett UI ... 17:55:16, 15/7 -14  
Något som jag sakna är ett UI som fungera upp och ner, det vill säga problemet är att ofta en person ser ställningen rätt medan den andra måste ser det upp och ner.
Går det och lösa så man får ett vettigt UI som gör att båda spelare kan se och räkna liv etc.
BlackKnight
MEDLEM
Lund
@svm s. 15/9 -03

8 rubriker
16 svar

13. Antar att du inte gjort bakgru... 10:22:32, 16/7 -14  
Antar att du inte gjort bakgrunderna själv? Kan vara värt att fundera lite på hur det är med copyright på sådant material?
 
Battle does´t need a purpose; the battle is it´s own purpose. You don´t ask why a plague spreads or a field burns. Don´t ask why I fight
fallet
MEDLEM
Karlstad
@svm s. 29/10 -11

16 rubriker
206 svar

14. Håller med BlackKnight, Wizard... 20:50:26, 16/7 -14  
Håller med BlackKnight, Wizards är väldigt hårda med hur deras egendom används, och i det här fallet har ni nog garanterat gått över gränsen.
 
--------------------------
Altered art - portfolio här
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

15. Jag har fått tag på mailen til... 14:48:23, 19/7 -14  
Jag har fått tag på mailen till killen som gjort bakgrunderna, får höra med honom hur det ligger till med rättigheter osv!

Har jobbat dag och natt med att fixa era önskemål. Den största förändringen är en popup-ruta med mana-pool / counters som är tillgänglig i alla lägen.

Testa den gärna igen och kom med mer kritik :)
Tack så hemskt mycket för hjälpen gott folk! Snart har vi en komplett livräknare att köra spelet vi älskar med!!!

/Babbe
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"
tix74
MEDLEM
@svm s. 19/1 -04

267 rubriker
2800 svar

16. Om det är bilder från Wizards ... 21:26:17, 19/7 -14  
Babbe skrev 14:48, 19/7 -14 Jag har fått tag på mailen till killen som gjort bakgrunderna, får höra med honom hur det ligger till med rättigheter osv!

Har jobbat dag och natt med att fixa era önskemål. Den största förändringen är en popup-ruta med mana-pool / counters som är tillgänglig i alla lägen.

Testa den gärna igen och kom med mer kritik
Tack så hemskt mycket för hjälpen gott folk! Snart har vi en komplett livräknare att köra spelet vi älskar med!!!

/Babbe

Om det är bilder från Wizards och du tar betalt för din app så kommer du aldrig få deras tillstånd
 
Män beundrar gärna duktiga kvinnor. Bara dom inte är i samma bransch.
Skådespelerskan Sickan Carlsson slår huvudet på spiken.
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

17. Har nu fixat upp till fyra spe... 14:37:11, 21/7 -14  
Har nu fixat upp till fyra spelare i EDH!!!
ENJOY!!
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"
Babbe
MEDLEM
Lund
@svm s. 13/5 -06

31 rubriker
41 svar

18. Har nu gjort alla ändringar ni... 04:58:52, 25/7 -14  
Har nu gjort alla ändringar ni har velat ha :)
Håller på att fixa saker som folk nämnt i andra forum!!!
Uppdatera den, tror inte ni blir besvikna, dessutom jobbar jag aktivt med att förbättra appen!

Ha det fint mina trollkarlar!
 
"De som säger att magic-nördar inte har något liv har fel, jag har 20"
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!