Magic the Gathering
Magic the Gathering34879 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SVENSKAMAGIC JUNIOR Problem med att bli medlem i f... Valberedningstråden ...
Motionstråden
Senast läst: 21:53:29, 17/4 -24. Läst 3297 gånger.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

Motionstråden 22:54:19, 7/7 -14  
Motionstråden

Vad: Här kan du posta förslag som du vill att föreningen ska ta upp på sitt årsmöte.

Årsmöte?
Läs mer om årsmötet i kallelsen.


Motioner
Har du någon idé du skulle vilja att föreningen genomför? Då kan du skriva en motion tills årsmötet. Inkomna motioner måste tas upp på årsmötet och rösta igenom som alla andra frågor. En motion formuleras ofta med en kort bakgrund och sedan en att-sats. Ex: "Jag yrkar att föreningen ska dela ut gratis glass på sina events". Motionsstopp är 20 juli. Alla förslag som kommer in efter dess räknas som en övrig fråga och kräver 2/3 majoritet för att gå igenom på årsmötet. Du kan posta din motion som ett svar i den här tråden, eller internt till Hoogard eller Jokemon.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?

MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

1. Ta bort krav på årlig medlemsa... 19:21:39, 8/7 -14  
Ta bort krav på årlig medlemsavgift

Bakgrund: I dag (2014-07-08) så krävs det att varje medlem av
Föreningen SvenskaMagic Junior erlägger en årlig avgift på 50 SEK
som medlemsavgift för att förblir aktiv medlem.

Med hänvisning till Föreningen SvenskaMagic Junior ekonomi
(http://www.svenskamagic.com/club/kassan.php?ID=2)
så utgör denna medlemsavgift en liten summa i förhållande till
den totalt omsättningen för Föreningen SvenskaMagic Junior.

Medlemsavgiften innebär även att resurser hos ekonomiavdelning
behövs.

Motion: Jag yrkar att föreningen skall ta bort årlig medlemsavgift.
* Om det bedöms vara möjligt med hänvisning till föreningens ekonomi.
* Om det bedöms vara möjligt med hänvisning till regelverk som Föreningen SvenskaMagic Junior lyder under.
Jokemon

Simic
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 20/4 -07

361 rubriker
8050 svar

2. Det är inte möljligt, pga att ... 20:08:46, 8/7 -14  
Det är inte möljligt, pga att vi har krav från Sverok att ha en medlemsavgift. Vi hade ingen fram tills för några år sedan, då Sverok satte in detta krav.

Men vi kan väl ta upp för diskussion, för det kan vara nyttigt att diskutera detta så vi vet anledningen till denna avgift.
 
"Kiora is the best planeswalker ever printed, next to lord Nicol Bolas. Yes, even better than Jace, the Mind Sculptor."
-Ali Aintrazi

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers, You Can Sleep When You're Dead.
Uppdaterad: 20:10:31, 8/7 -14
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

3. Går det att minska summan? En ... 21:26:14, 8/7 -14  
Går det att minska summan? En symbolisk krona? Eller blir det bara löjligt?
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

4. Möjligt är det, men inte att r... 22:32:27, 8/7 -14  
Möjligt är det, men inte att rekommendera eftersom vårt bidrag från Sverok (som är vår enskilt största intäkt) är avhängigt på att man har en medlemsavgift på minst 50 kr.

Kan tillägga också att medlemsintäkterna inte alls är obetydliga, de är i samma storleksordning som bidragen. Vi skulle alltså förlora bägge intäktsformerna om motionen antogs.


PS. Det finns en lägre bidragsnivå för föreningar som inte har medlemsavgift (Ca 40% av fullt bidrag). Signalerna från Sverok är dock att denna form är på väg bort och inom en snar framtid kan man inte få något bidrag alls utan medlemsavgift.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Uppdaterad: 22:35:19, 8/7 -14
Modoki
MEDLEM
Malmö
@svm s. 15/8 -10

5 rubriker
22 svar

5. Ska vi följa Sverok ändrade bi... 23:35:09, 20/7 -14  
Ska vi följa Sverok ändrade bidragssystem?
Motionsställare:
Samir Arabi-Eter / Modoki

I många ungdomsförbund finns det flera nivåer i organisationen för att maximera bidragen. Sverok har ändrat sitt föreningsdirektiv vilket gör det möjligt att skapa avdelningar inom varje förening. Jag kommer från och med september vara anställd av Sverok för att utveckla föreningarna i Skåne. Jag anser att Svenskamagic kan bli starkare genom att vara bland de första som följer Sveroks ändring.

Att skapa avdelningar kommer inte påverka föreningen på något sätt förutom att vi kommer ha sektioner inom Svenskamagic som har extra pengar för att göra flera events och liknande. Detta kan ge tillfälle för Svenskamagic att göra en satsning inom olika områden som jämställdhet, lära nybörjare hur man kommer in i magic-kretsen och plocka upp nya medlemmar.

Jämställdhet
Angående jämställdhet finns det i Malmö en hel del magic-spelare, som inte definerar sig som män, som av olika anledningar inte riktigt tagit steget för att gå på FNM och lokala drafts. Med några enkla “magic-kvällar för tjejer” och uppmuntran kommer vi kunna aktivera dessa personer till att delta på vanliga FNM och inte ha seperata kvällar för dem.

Lära nybörjare
Jag jobbar extra på Game där vi säljer magic kort. Det kommer ofta in föräldrar med sina barn, som spelar magic på skolan med andra barn, men som inte riktigt har koll på värdet av korten och hur spelet funkar. Jag tror ni alla förstår vad jag pratar om. Även här skulle vi kunna göra events för barn för att få dem att förstå hur magic funkar, hur svenskamagic.com funkar och locka in nästa generations spelare.

Nya medlemmar
Många av mina vänner hänger mycket på svenskamagic.com, men är tydligen inte medlemmar. Även här skulle vi kunna göra en satsning för att aktivera nya och gamla spelare genom lokala avdelningar, som tex SM Skåne, Malmö, Lund, Helsingborg och Ystad, som vi sedan kan söka pengar för samtidigt som avdelningen söker pengar.

Jag yrkar därför:
Att: Modoki (Samir Arabi-Eter) ges i uppdrag att hantera Skåne under granskning av styrelsen och med det stöd som kan ges av dem och föreningen.
Att: hålla i events för nybörjare och events för att få magicscenen i skåne mer jämställd, öppen och vänligt mot nya spelare.

(( offtopic men som svar på förra motionen som är värt att tänka på, kommuner brukar också ha krav att man ska ha medlemsavgift, om man inte följer det tappar vi även bidrag från lokal nivå. ))

Uppdaterad: 23:54:40, 20/7 -14
aginamist

Azorius
REDAX
@svm s. 26/10 -09

193 rubriker
3649 svar

6. +1 på detta... 00:29:21, 21/7 -14  
+1 på detta
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

7. MagicOfJesper Drar du tillbak... 14:30:47, 22/7 -14  
MagicOfJesper
Drar du tillbaka din motion eller vill du fortfarande lägga den?

Modoki
Intressant motion. I styrelsen förslag til verksamhetsplan finns det med att undersöka, och om lämpligt starta upp sådana avdelningar. Nu talar jag inte för hela styrelsen men det kanske vore tänkvärt om det fanns några att satser i motionen som ger lite mer utrymme?
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Modoki
MEDLEM
Malmö
@svm s. 15/8 -10

5 rubriker
22 svar

8. Hoogard: Jag hade limiterad m... 16:36:35, 22/7 -14  
Hoogard:
Jag hade limiterad med tid, jag tar gärna en titt på er verksamhetsplan i pm och anpassar ett förslag som vi kan lobba för när motionen tas upp.
Om du har direkta idéer så lyssnar jag gärna på dem med.
(om du har tid innan årsmötet! :) )

Sedan har jag personer i malmö som är intresserade att pusha detta samt ystad. Jag tror att jag kan hitta i lund och helsingborg med.

Jag kan även koppla in mina 2 kollegor (en i stockholm och en i umeå) och se om de vill pusha i sina distrikt med. :)

Uppdaterad: 16:37:54, 22/7 -14
MagicOfJesper

Selesnya
ADMIN
REDAX
MODERATOR
VäKTARE
@svm s. 12/4 -14

70 rubriker
987 svar

9. Jag dra tillbaka min Motion då... 23:10:43, 22/7 -14  
Hoogard skrev 14:30, 22/7 -14 MagicOfJesper
Drar du tillbaka din motion eller vill du fortfarande lägga den?

Modoki
Intressant motion. I styrelsen förslag til verksamhetsplan finns det med att undersöka, och om lämpligt starta upp sådana avdelningar. Nu talar jag inte för hela styrelsen men det kanske vore tänkvärt om det fanns några att satser i motionen som ger lite mer utrymme?

Jag dra tillbaka min Motion då denna ej är genomförbar med hänvising till gällande regelverk och därför ej utgör ett syfte på mötet.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

10. Jag reser bort ett tag så har ... 03:59:20, 24/7 -14  
Jag reser bort ett tag så har tyvärr inte möjlighet att bolla något.

FÖrslag tillverksamhetsplan ser ni här (sista punkten)
http://www.svenskamagic.com/redaxfiler/Hoogard2/arsmote2014/Verksamhetsplan%202014.pdf
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Modoki
MEDLEM
Malmö
@svm s. 15/8 -10

5 rubriker
22 svar

11. Nu är detta kanske fel tråd, s... 11:45:05, 24/7 -14  
Nu är detta kanske fel tråd, så fall ber jag om ursäkt för att jag frågar det här.

Men har 2 frågor,
1, kan jag skicka förslag till styrelsen om verksamhetsplanen? (ändringar eller frågor?)
2, brådskande frågor vart skickar jag dem?

är det junior@svenskamagic.com som gäller?
Jokemon

Simic
MEDLEM
Huskvarna
@svm s. 20/4 -07

361 rubriker
8050 svar

12. Du kan föreslå förslag på ändr... 16:07:08, 25/7 -14  
Du kan föreslå förslag på ändringar i verksamhetsplanen under årsmötet.

Interna mig för brådskande frågor. Jag har inte kunna svara förrän nu pga utlandsresa. Men nu är jag på svensk mark igen och kommer kunna svara på frågor.
 
"Kiora is the best planeswalker ever printed, next to lord Nicol Bolas. Yes, even better than Jace, the Mind Sculptor."
-Ali Aintrazi

Wexio Spelkonvent
Team Kaffebryggers, You Can Sleep When You're Dead.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!