Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 693 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
LEGACY UW Landstill i legacy?... PLS15 - Ligastandings för Play ...
Legacy-kort i JiN?
Senast läst: 22:16:01, 22/4 -24. Läst 5777 gånger.
toriv

Golgari
VäKTARE
Norrtälje
@svm s. 9/3 -11

149 rubriker
3805 svar

Legacy-kort i JiN? 01:13:38, 21/4 -14  
Jag har helt enkelt varit alldeles för upptagen på annat håll för att ha kunnat hålla utkik efter Legacy-spelbara kort i spoilern. Frågan är om det finns något kort med Legacy-potential förutom Mana Confluence?

Puff
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 6/8 -09

32 rubriker
178 svar

1. Eidolon of the Great Revel kan... 01:26:35, 21/4 -14  
Eidolon of the Great Revel kan vara spelbar
Aegis of the Gods om man vill ha en vit leyline som kan slåss
tror varken eller kommer spelas men är dom jag ser vara närmast spelbara
Eladamari
SPIKEMäSTARE
Västra Frölunda
@svm s. 5/12 -01

145 rubriker
1373 svar

2. Är jag väldigt optimistisk sku... 01:29:11, 21/4 -14  
Är jag väldigt optimistisk skulle jag säga att dessa har en CHANS att se spel:
Spite of Mogis
Tethmos High Priest
Eidolon of the Great Revel
Athreos, God of Passage
Brain Maggot
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric
Master of the Feast
Pharika, God of Affliction
 
Vill du ha hjälp att bygga din lek i format X? Kom isf in på Vasa Gaming, tisdagar till fredagar mellan 12.00 och 18.00. Ha gärna någon idé om vad leken får kosta och vilka färger/speciella synergier som du vill bygga av så jag har något att arbeta med.

Information om turneringar på Vasa här och här
tgd
MEDLEM
@svm s. 21/7 -07

101 rubriker
3680 svar

3. en massa fringe-kort.. gudarna... 01:44:22, 21/4 -14  
en massa fringe-kort.. gudarna för 3 kanske kan vara spelbara.. Oppressive Rays är halvbra.. annars rätt så dött set.
 
SvM har en egen skick-guide. Använd den!
Larven

Gruul
MEDLEM
Skellefteå
@svm s. 14/7 -08

36 rubriker
314 svar

4. Jag vet inte om den kommer spe... 01:49:34, 21/4 -14  
Jag vet inte om den kommer spelar men tror den har en liten chans i sideboard mot Show & Tell.

Polymorphous Rush
kingdiz

Izzet
MEDLEM
@svm s. 24/1 -06

98 rubriker
568 svar

5. Jag tror att Aegis of the Gods... 03:22:33, 21/4 -14  
Jag tror att Aegis of the Gods och Brain Maggot har störst chans med tanke på dagens meta. Aegis of the Gods måste i princip hanteras, pang på. Brain Maggot kanske får plats, Tidehollow Sculler spelas ju.

Det som jag tror pajjar för Eidolon of the Great Revel i legacy är dubbel röd mana kostnad, då måste typ en ny lek göras, alt att den går in i bränn för att göra racea ännu mer, Flame Rift spelas ju.
Athreos, God of Passage, tänker jag på Death and Taxes, frågan är vad som ska cuttas då.
 
Köper 7th Edition foils! Kolla min want och interna mig!
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

6. Jag tror inte många av korten ... 06:23:48, 21/4 -14  
Jag tror inte många av korten i JiT kommer att se Legacy-spel.

I dagens T1-lekar i Legacy så platsar knappt Tidehollow Sculler och Brain Maggot är bara en sämre variant på alla sätt och vis, tom sämre än Mesmeric Fiend som inte ser spel.

Aegis of the Gods är ett mycket intressant kort. Bra mot svarta lekar som har discard och LotV. Helt värdelös mot ex UWR-kontroll, Elfs, Sneak and Show etc. Det som är lite coolt med den är att den hjälper mot TNN, så länge TNN inte redan har resolvats vilket är en stor nackdel. Vi kan också ställa oss frågan varför inte True Believer spelas och som gör precis samma sak.

Eidolon of the Great Revel kommer säkert att se spel i röda brännlekar och kanske i ngn jundbräda mot storm men troligtvis inte mer än så.

Athreos, God of Passage är otroligt coolt kort men DnT är 9/10 inte svart, så där går den inte in. Har också svårt att se att denna kommer att få se spel överhuvudtaget för att i de svart/vita-lekarna, typ Esper, passar inte denna direkt som handen i handsken vilket den måste göra. Och vad ska man cutta i Esper isf, en liliana? jace? Nja mycket tveksam till denna också.

Godsend tror jag inte kommer att göra ngt större avtryck eftersom det redan finns tillräckligt med bra equipments där ute. Kommer att få slåss med SoFaI och kan vara ett brädkort mot TNN. Det som gör att Godsend inte slår SoFaI är att equip-kostnaden är högre men också för att SoFaI genererar ett kortövertag samt att de race:ar TNN fortare, så slutsatsen blir nog ändå att Godsend inte är tillräckligt bra.

De få listor som spelar City of Brass kommer givetvis att spela Mana Confluence istället, finns ingen anledning till att inte göra det bytet. Otroligt tråkigt för ett så ikoniskt kort som City of Brass.
 
Ny auktion: Zen fetchar, Jace, Brimaz, BOB, Pod, Twin, Jitte, Legacy, Modern, EDH osv
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

7. True Believer spelas inte för ... 08:46:16, 21/4 -14  
czypher skrev 06:23, 21/4 -14 Jag tror inte många av korten i JiT kommer att se Legacy-spel.

I dagens T1-lekar i Legacy så platsar knappt Tidehollow Sculler och Brain Maggot är bara en sämre variant på alla sätt och vis, tom sämre än Mesmeric Fiend som inte ser spel.

Aegis of the Gods är ett mycket intressant kort. Bra mot svarta lekar som har discard och LotV. Helt värdelös mot ex UWR-kontroll, Elfs, Sneak and Show etc. Det som är lite coolt med den är att den hjälper mot TNN, så länge TNN inte redan har resolvats vilket är en stor nackdel. Vi kan också ställa oss frågan varför inte True Believer spelas och som gör precis samma sak.

Eidolon of the Great Revel kommer säkert att se spel i röda brännlekar och kanske i ngn jundbräda mot storm men troligtvis inte mer än så.

Athreos, God of Passage är otroligt coolt kort men DnT är 9/10 inte svart, så där går den inte in. Har också svårt att se att denna kommer att få se spel överhuvudtaget för att i de svart/vita-lekarna, typ Esper, passar inte denna direkt som handen i handsken vilket den måste göra. Och vad ska man cutta i Esper isf, en liliana? jace? Nja mycket tveksam till denna också.

Godsend tror jag inte kommer att göra ngt större avtryck eftersom det redan finns tillräckligt med bra equipments där ute. Kommer att få slåss med SoFaI och kan vara ett brädkort mot TNN. Det som gör att Godsend inte slår SoFaI är att equip-kostnaden är högre men också för att SoFaI genererar ett kortövertag samt att de race:ar TNN fortare, så slutsatsen blir nog ändå att Godsend inte är tillräckligt bra.

De få listor som spelar City of Brass kommer givetvis att spela Mana Confluence istället, finns ingen anledning till att inte göra det bytet. Otroligt tråkigt för ett så ikoniskt kort som City of Brass.

True Believer spelas inte för att hexproof inte gör något not TNN. TNNs grej är ingen abillity och den targetar heller ingen spelare, så man kan ändå välja en spelare med hexproof.
Kan dock tänka mig att Aegis of the Gods kan få se spel i SB i nån lek, en stor fördel är ju att den går att hitta med Enlightened Tutor.
 
Årets julkalender

Kolla gärna mitt
Pack to Power projekt


Byter även en massa.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

8. Då Brain Maggot bara är nej är... 08:50:23, 21/4 -14  
Brain Maggot bara är nej är den inte ens rimlig att diskutera.

Aegis of the Gods gör helröd bara ännu bättre, och gör att fokuset fortsätter gå mot creatures och att man plockar bort ytterligare tveksamma burn-fillers.

Athreos, God of Passage kan göra att svartvita hat-creatures kommer tillbaka.

Godsend är jag också tveksam till.

LotV = Leyline of the Void?
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
Motz4
MEDLEM
@svm s. 6/1 -05

70 rubriker
644 svar

9. LOTV = Liliana of the Veil ... 09:09:29, 21/4 -14  
LOTV = Liliana of the Veil

OT: Inget kort, tyvärr
czypher

Orzhov
MEDLEM
Älvsjö
@svm s. 27/7 -06

100 rubriker
2459 svar

10. Nediamara: Shame on me ang TNN... 09:24:25, 21/4 -14  
Nediamara: Shame on me ang TNN.. skyller på att klockan var mycket ;). Visst att det är hexproof kanske gör skillnad ngngång men casting cost + att den går att tuta som väger över isf och gö nog att man kan spela den som one-of i bräda.

latsblaster: LotV = Liliana of the Veil :)
 
Ny auktion: Zen fetchar, Jace, Brimaz, BOB, Pod, Twin, Jitte, Legacy, Modern, EDH osv
Ichorid

Simic
HEDERSMEDLEM
REDAX
Linköping
@svm s. 28/3 -02

459 rubriker
3583 svar

11. Det heter inte JiN, det heter ... 11:03:56, 21/4 -14  
Det heter inte JiN, det heter JOU!

Eidolon of the Great Revel
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric

czypher: Varför ska man spela Mana Confluence över City of Brass? Den är ju sämre?
 
“There are some qualities—some incorporate things,/ That have a double life, which thus is made/ A type of twin entity which springs/ From matter and light, evinced in solid and shade.”

Odyssey block 4-ever
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

12. Den är bättre, man kan inte bl... 11:21:38, 21/4 -14  
Ichorid skrev 11:03, 21/4 -14 Det heter inte JiN, det heter JOU!

Eidolon of the Great Revel
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric

czypher: Varför ska man spela Mana Confluence över City of Brass? Den är ju sämre?

Den är bättre, man kan inte bli portad och då förlora liv:) En liten liten detalj, men den kan vara avgörande.
 
Årets julkalender

Kolla gärna mitt
Pack to Power projekt


Byter även en massa.
Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

13. Rishadan Port och liknande eff... 11:23:16, 21/4 -14  
Ichorid skrev 11:03, 21/4 -14 Det heter inte JiN, det heter JOU!

Eidolon of the Great Revel
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric

czypher: Varför ska man spela Mana Confluence över City of Brass? Den är ju sämre?

Rishadan Port och liknande effekter som kan tappa ner City of Brass gör skada på dig, men inte om du spelar med Mana Confluence.
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

14. Å andra sidan kan du bolta ihj... 11:58:28, 21/4 -14  
Jojja skrev 11:23, 21/4 -14
Ichorid skrev 11:03, 21/4 -14 Det heter inte JiN, det heter JOU!

Eidolon of the Great Revel
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric

czypher: Varför ska man spela Mana Confluence över City of Brass? Den är ju sämre?

Rishadan Port och liknande effekter som kan tappa ner City of Brass gör skada på dig, men inte om du spelar med Mana Confluence.

Å andra sidan kan du bolta ihjäl motståndaren i respons på trigger när du tappar ner City of Brass
 
byt med mig
Vibrava
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 27/1 -13

22 rubriker
808 svar

15. Det är ett mycket intressant o... 12:09:52, 21/4 -14  
Det är ett mycket intressant och oerhört relevant val, vilken av dem man ska spela
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

16. Känns som det inte finns så vä... 12:13:51, 21/4 -14  
soppanootanten skrev 11:58, 21/4 -14
Jojja skrev 11:23, 21/4 -14
Ichorid skrev 11:03, 21/4 -14 Det heter inte JiN, det heter JOU!

Eidolon of the Great Revel
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric

czypher: Varför ska man spela Mana Confluence över City of Brass? Den är ju sämre?

Rishadan Port och liknande effekter som kan tappa ner City of Brass gör skada på dig, men inte om du spelar med Mana Confluence.

Å andra sidan kan du bolta ihjäl motståndaren i respons på trigger när du tappar ner City of Brass

Känns som det inte finns så värst många lekar som spelar City of Brass och Lightning Bolt?
Tror scenariot med Rishadan Port är troligare (i legacy).
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
Hellnas
MEDLEM
Linköping
@svm s. 9/7 -10

86 rubriker
2416 svar

17. Som sagt så finns inte dessa l... 12:17:34, 21/4 -14  
soppanootanten skrev 11:58, 21/4 -14
Jojja skrev 11:23, 21/4 -14
Ichorid skrev 11:03, 21/4 -14 Det heter inte JiN, det heter JOU!

Eidolon of the Great Revel
Dakra Mystic
Eidolon of Rhetoric

czypher: Varför ska man spela Mana Confluence över City of Brass? Den är ju sämre?

Rishadan Port och liknande effekter som kan tappa ner City of Brass gör skada på dig, men inte om du spelar med Mana Confluence.

Å andra sidan kan du bolta ihjäl motståndaren i respons på trigger när du tappar ner City of Brass

Som sagt så finns inte dessa lekar i nuläget.
 
Awaken my child and embrace the glory that is your birthright. Know that I am the Overmind; the eternal will of the Swarm.

Söker Mono Svarta EDH Foils:
Bytestråden
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

18. Dictate of Kruphix kan se spel... 15:06:53, 21/4 -14  
Dictate of Kruphix kan se spel i stasis. Känsligare men mindre kraftfull än jace beleren.
 
EDH lekar utan smokestack är inga riktiga lekar!

Sex is like 2hg if you don't have a good partner you better have a good hand.
latsblaster

Rakdos
HEDERSMEDLEM
@svm s. 17/7 -09

551 rubriker
9162 svar

19. Va? :)... 15:26:27, 21/4 -14  
meanberry skrev 15:06, 21/4 -14 Dictate of Kruphix kan se spel i stasis. Känsligare men mindre kraftfull än jace beleren.

Va? :)
 
Jag köper, byter och säljer kort! Jag har en del Return to Ravnica-block, Magic 2015, Khans of Tarkir och Morningtide men också en del annat.
meanberry
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 20/8 -08

161 rubriker
3246 svar

20. Mindre kraftfull men inte lika... 15:48:12, 21/4 -14  
latsblaster skrev 15:26, 21/4 -14
meanberry skrev 15:06, 21/4 -14 Dictate of Kruphix kan se spel i stasis. Känsligare men mindre kraftfull än jace beleren.

Va? :)

Mindre kraftfull men inte lika känslig*


Sen att stasis inte är en bra lek, det är en annan historia :p
 
EDH lekar utan smokestack är inga riktiga lekar!

Sex is like 2hg if you don't have a good partner you better have a good hand.

brorsan presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Ancestral Recall (GD) 28000:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!