Magic the Gathering
Magic the Gathering34891 medlemmar 696 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
STANDARD B/U Heroic med Hidden strings... Slängde ihop en dev black på f ...
B/W Midrange försök, med Nyx
Senast läst: 00:49:56, 21/4 -24. Läst 2623 gånger.
Lack
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 26/3 -13

2 rubriker
0 svar

B/W Midrange försök, med Nyx 11:50:51, 20/4 -14  
Hej alla!

Håller på med ett svart/vit lek bygge och skulle behöva lite hjälp med ideér och feedback.

B/W Midrange

Sealed Deck / Turneringsspel

Av: Lack
11:02, 20/4 -14

Lack kommenterar:
Ett försök till kommande standard constructed. Feedback är välkommet :)
Kategori: Turneringsspel
Format: Sealed DeckStorlek: 60 kort
Färger:
Exportera till Magic Online
Exportera till Apprentice
Exportera till Magic Workstation
Skriv ut
1218:-
Manakurva
Färgfördelning
Guldfiska! [lek]158263[/lek]
Köp leken! Proxa leken!


Den går ut på att använda removal för att kontrollera de första rundorna för att sedan spela ut stora creatures som motståndaren förhoppningsvis inte har svar till. Sen har jag puttat in lite Nyx support som verkar vara bra. Men som sagt, säg gärna om jag har tänkt helt galet :)

Jojja
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 2/11 -13

4 rubriker
328 svar

1. Tycker det ser helt okej ut. D... 12:20:30, 20/4 -14  
Tycker det ser helt okej ut. Du vill ju ha 3 Godless Shrine till helt klart, och jag skulle nog lira med mer Underworld Connections i main och ha både Whip of Erebos och Godsend i SB. Och jag tror nog att du vill ha 4st Brimaz, King of Oreskos i leken, den ger dig ytterligare ett hot som måste svaras på. Jag skulle byta 1 Athreos, God of Passage och 4 Soldier of the Pantheon för 4 katter och 1 Herald of Torment till. Soldier of the Pantheon ger dig inte så mycket annat än en kropp att offra mot agressiva lekar och med 14 removal/distruption i main så är det ofta bättre med ett 3drop som måste svaras på än ett 1drop som blir obsolet i många matcher och ett kasst topdeck senare. Vill du ha ett tidigt 1-2drop så finns det bättre sånna(Pack Rat, Spiteful Returned, Gnarled Scarhide ect)
weiuweiu

Golgari
MEDLEM
Alingsås
@svm s. 8/5 -10

102 rubriker
1091 svar

2. Såhär har jag gjort iordning m... 12:37:13, 20/4 -14  
Såhär har jag gjort iordning min att testa med när nyx kommer. E ju bra se flera olika BW hur dom tänkt testa i början =)


finnpalm
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 19/9 -13

16 rubriker
322 svar

3. Först vill jag bara klargöra a... 13:48:14, 20/4 -14  
Först vill jag bara klargöra att jag inte är någon särskilt bra lekbyggare, men vill du inte ha fler gubbar med "enter the battlefield"-effekter för att gå ihop med Athreos, God of Passage?
 
On the other hand you have different fingers.

Byt gärna med mig. Min have hittar man här.
Uppdaterad: 13:49:06, 20/4 -14
Ice_Age

Orzhov
MEDLEM
Umeå
@svm s. 10/5 -04

61 rubriker
909 svar

4. Förstår att det är ett försök ... 20:58:16, 20/4 -14  
Förstår att det är ett försök till midrange. Men tror själv att Athreos kommer skjutas mer mot aggrolekar tyvärr, Xathrid Necromancer och lite bw humans känns för bra för att passa på. =)

Men han är nog inte omöjlig att peta in i nån svart devotionlek med underworld, gray merchant osv. Triggar man bara hans devotion är han ju en tung gubbe för enbart 3 mana ^^ beror väl mycket på vad som kommer i m15/nästa block också!

Edit: Tanke dock, eftersom Athreos säger triggar på "dies", hur funkar det med Anger of the Gods exile? Den ena använder ju "instead", vilken av abilitiesen prioriteras ^^
 
"I got it, I got it, I...."
Uppdaterad: 21:05:26, 20/4 -14
soppanootanten

Dimir
MEDLEM
Stockholm
@svm s. 5/5 -13

39 rubriker
826 svar

5. Jag tror att replacement effek... 22:14:23, 20/4 -14  
Ice_Age skrev 20:58, 20/4 -14 Förstår att det är ett försök till midrange. Men tror själv att Athreos kommer skjutas mer mot aggrolekar tyvärr, Xathrid Necromancer och lite bw humans känns för bra för att passa på. =)

Men han är nog inte omöjlig att peta in i nån svart devotionlek med underworld, gray merchant osv. Triggar man bara hans devotion är han ju en tung gubbe för enbart 3 mana ^^ beror väl mycket på vad som kommer i m15/nästa block också!

Edit: Tanke dock, eftersom Athreos säger triggar på "dies", hur funkar det med Anger of the Gods exile? Den ena använder ju "instead", vilken av abilitiesen prioriteras ^^

Jag tror att replacement effekten gör att den hamnat i graven och dies betyder att den går från battlefield till graven men inte säker alls så citera mig inte
 
byt med mig
Nediamara
MEDLEM
Solna
@svm s. 28/6 -11

199 rubriker
2157 svar

6. Dies är samma som is put in to... 23:09:46, 20/4 -14  
Ice_Age skrev 20:58, 20/4 -14 Förstår att det är ett försök till midrange. Men tror själv att Athreos kommer skjutas mer mot aggrolekar tyvärr, Xathrid Necromancer och lite bw humans känns för bra för att passa på. =)

Men han är nog inte omöjlig att peta in i nån svart devotionlek med underworld, gray merchant osv. Triggar man bara hans devotion är han ju en tung gubbe för enbart 3 mana ^^ beror väl mycket på vad som kommer i m15/nästa block också!

Edit: Tanke dock, eftersom Athreos säger triggar på "dies", hur funkar det med Anger of the Gods exile? Den ena använder ju "instead", vilken av abilitiesen prioriteras ^^

Dies är samma som is put in to your graveyard from the battlefiels. Anger of the Gods säger att istället för att den dör så exilas den. Alltså dör den inte och guden kan inte göra nått åt det.
 
Årets julkalender

Kolla gärna mitt
Pack to Power projekt


Byter även en massa.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!