Magic the Gathering
Magic the Gathering34892 medlemmar 658 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SKAMVRåN Någon som känner larsson86... Någn som känner Veritas och/el ...
ang biz med morex
Senast läst: 11:50:30, 23/4 -24. Läst 20154 gånger.
Preacher
MEDLEM
Harlösa
@svm s. 16/2 -11

96 rubriker
1835 svar

21. karhart verkar ha fått sina bi... 09:29:25, 11/4 -14  
karhart verkar ha fått sina bilder så det rullar väl på. Är det alfabetsordning tro?
Szazz
MEDLEM
Sollentuna
@svm s. 14/4 -10

2 rubriker
20 svar

22. Nej, det är inte i alfabetsord... 09:40:27, 11/4 -14  
Nej, det är inte i alfabetsordning, det framgår här: http://www.svenskamagic.com/watchlist/index.php?ID=683&order=datum

Archcanni saknar kort och borde ha vart bland de absolut första som fått det i såfall.

Uppdaterad: 09:41:07, 11/4 -14
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

23. Händer det något mer här? Jag ... 20:11:49, 13/4 -14  
Händer det något mer här? Jag ger han fram till efter påsk men sen går mitt tålamod ut med... ligger ju ute med 300 spänn sen auktionen.
Inzajt123
MEDLEM
@svm s. 15/3 -09

2 rubriker
21 svar

24. Lyckades få tag i ett nr till ... 14:53:22, 15/4 -14  
Lyckades få tag i ett nr till hans far idag som sa att han skulle prata med honom.
Känns så himla fel att stalka facebook osv bara för att det har gått så här långt, men jag känner att jag gjort allt jag kan nu.
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

25. De är bra jobbat :) vore ju tr... 17:09:05, 15/4 -14  
De är bra jobbat :) vore ju tråkigt om det ska gå så långt att det blir en polisiär sak.
Skopsen

Simic
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 11/10 -05

61 rubriker
1328 svar

26. Fortfarande inte fått korten. ... 17:11:59, 15/4 -14  
Fortfarande inte fått korten. Det jobbigaste är att de korten jag väntar på sålts flera gånger efteråt, ibland t o m till bättre priser och här sitter jag och hoppas på att få korten oförmögen att kunna köpa samma kort igen då jag inte vill ha extra kopior.
 
"Han har inte alla indianer i kanoten om man säger så." - Uppsalapolisen
Anoia

Selesnya
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 16/7 -13

3 rubriker
26 svar

27. Ingen reff. Jag undrar vad man... 17:08:28, 17/4 -14  
Ingen reff. Jag undrar vad man kan göra om personen man bizat med (i det här fallet Morex) vägrar att reffa tillbaka? Går det att ordna på nåt sätt? Jag har skickat en påminnelse.
Shamaatae
MEDLEM
Karlskrona
@svm s. 18/10 -11

89 rubriker
1185 svar

28. Det här lät ju lovande, några ... 17:14:23, 17/4 -14  
Inzajt123 skrev 14:53, 15/4 -14 Lyckades få tag i ett nr till hans far idag som sa att han skulle prata med honom.
Känns så himla fel att stalka facebook osv bara för att det har gått så här långt, men jag känner att jag gjort allt jag kan nu.

Det här lät ju lovande, några uppdateringar?
Preacher
MEDLEM
Harlösa
@svm s. 16/2 -11

96 rubriker
1835 svar

29. Bra jobbat! Har någon fått kor... 17:17:45, 17/4 -14  
Bra jobbat! Har någon fått kort på säg tre veckor? Vad hände med den vänlige själen som hjälpte morex att skicka? Hur mycket fick de iväg och hur mycket är kvar?
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

30. låt oss vänta till nästa vecka... 17:44:31, 17/4 -14  
låt oss vänta till nästa vecka och inte tänka mer på detta under påsk, som sagt mitt tålamod sträcker sig fram till efter påsk sen kommer jag vara rätt irriterad
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

31. hört något nytt från han?... 14:05:11, 19/4 -14  
hört något nytt från han?

Uppdaterad: 14:07:34, 19/4 -14
Inzajt123
MEDLEM
@svm s. 15/3 -09

2 rubriker
21 svar

32. Nope, såg att han var inne i f... 14:26:50, 19/4 -14  
Nope, såg att han var inne i förrgår efter att ha varit offline i nästan två veckor men ingen annan aktivitet. De hans far sa var att han skulle försöka snacka med honom men att han inte kunde göra så mycket mer så jag hade väll förväntat mig ett meddelande åtminstone men icke.

Hade varit intressant att höra vad Apertif och Archanni snackade om.
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

33. vore ju tråkigt om detta skull... 15:52:14, 19/4 -14  
vore ju tråkigt om detta skulle gå och bli en polisär sak... men det verkar ju inte bättre, ska vi alla komma överrens om att ge han till fredag nästa vecka och efter det tar vi det till polisen? Eller hur vill folk göra?
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

34. Jag ligger ute med knappt 400.... 20:48:18, 19/4 -14  
Jag ligger ute med knappt 400. Jag tror inte att han är ute efter att blåsa folk, speciellt med tanke på att många faktiskt har fått sina kort. Å andra sidan är det ju oroande att han inte svarar. Inzajt123, när du talade med hans far, poängterade du att det vi mest av allt vill är att komma i kontakt med honom? Om han har hälsoproblem är det ju fullt förståligt att han inte kan skicka korten, så påtryckningar på den fronten är kanske mindre effektiva än att försöka få honom att svara på mail.
Inzajt123
MEDLEM
@svm s. 15/3 -09

2 rubriker
21 svar

35. Det jag sa var att vi var fler... 22:22:45, 19/4 -14  
Det jag sa var att vi var flera som saknade kort, att vi låg ute med en del pengar och att vi saknar en dialog med honom. Sedan tog jag upp att det bästa vore om han kunde skicka iväg dem men om han inte kunde så vore de bra om han hörde av sig. Jag tog upp att han sagt att han haft en sjukdom och då sa hans far att han har en, men vi gick aldrig mer in på det än så, kände att det inte angick mig. Sa sen att jag inte trodde att han försökte blåsa oss men att han inte ger ifrån sig några livstecken och då sa han att han skulle prata med honom men att han inte kunde göra mer än så.

Uppdaterad: 22:23:03, 19/4 -14
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

36. helt och hållet fullt uppfatta... 23:22:48, 19/4 -14  
helt och hållet fullt uppfattat, jag tror jag talar för alla inblandade när jag säger att det sista vi vill är att skapa problem för grabben, de är bara massa onödigt jobb för alla parter och jag måste säga att jag tycker ditt agerande i fallet är väldigt bra och uppskattat :) . Hoppas själv att Robin aka Morex blir bra igen så att korten kommer iväg om det nu är så att han har denna sjukdom.

Bra initiativ av dig att ta söka upp kontakten med hans far, försökte ringa Morex på mobilen idag gick inte komma fram. Vore dock bra om folk ville bestämma sig för hur lång tidsgräns vi ska ha så att alla har samma bild på hur lång extra tid vi ska ge den här grabben? Personligen är jag inte i någon direkt brådska, allt ja behöver är ett kort för min varulvslek resten av korten va bara en bonus jag ville ha till framtida lekar.

Men åter till diskussionen, saknar du några kort Inzajt123 eller gör du bara detta för att hjälpa oss andra? :) Åter igen jävligt bra initiativ att ta reda på nummer måste jag säga :)
Inzajt123
MEDLEM
@svm s. 15/3 -09

2 rubriker
21 svar

37. Fick ett ryck en dag och tänkt... 00:15:23, 20/4 -14  
Fick ett ryck en dag och tänkte att jag ville ha Lorwyn-settet och så "åh här är ju nån som säljer asmånga crap-commons-uncommon-rares för 1 kr styck, vad passande" så nu sitter jag här, tror de är 300 kort nånting jag saknar :D. Tack för props, ville bara göra något åt situationen :).

Tidsgräns för mig är när ni andra känner att det är nog med väntan.
Andreas_Pettersson
MEDLEM
Anderstorp
@svm s. 3/2 -11

27 rubriker
49 svar

38. De är uppfattat, håller med di... 12:14:23, 20/4 -14  
De är uppfattat, håller med dig i frågan om hur lång tid vi ska ge han men kanske månaden ut låter bra? Vill gärna höra vad andra tycker i fallet? Efter att hört att du fått tag i hans far och denna sa att de faktiskt fanns en sjukdom inblandad så känner iaf jag att jag skulle kunna ge han månaden ut, eftersom de finns folk som faktiskt fått sina kort tro inte jag heller att han försöker begå något brott här (bedrägeri) utan tror de kan vara sjukdom som kan ligga bakom detta?

Håller med folk när de säger att de är dåligt att ingen kommunikation sker från hans sida, men kanske månaden ut vad säger alla? Om ni nu bry er om era kort tycker jag ni ska deltaga i den här diskussionen så ni visar att ni menar allvar samt att folk gemensamt kan besluta ihop om vi ska anmäla eller ej, själv tycker jag månaden ut.

// Andreas
steef
MEDLEM
Gävle
@svm s. 2/4 -07

154 rubriker
3156 svar

39. Ja, väktarna kan synliggöra re... 23:57:49, 21/4 -14  
Anoia skrev 17:08, 17/4 -14 Ingen reff. Jag undrar vad man kan göra om personen man bizat med (i det här fallet Morex) vägrar att reffa tillbaka? Går det att ordna på nåt sätt? Jag har skickat en påminnelse.

Ja, väktarna kan synliggöra reffs men fick svar att i fallet morex så skulle "Han har alla redan fått så många negativa reffs att det enda som kommer ut av en välskriven sådan är +1 på just negativa reffs." och att det skulle fixas när allt var klart.
 
Kolla på egen risk
Min Kalender


Min Kalender
Min Kalender

Min Kalender
terbjo
MEDLEM
@svm s. 16/8 -11

15 rubriker
693 svar

40. Låter som ett utmärkt sätt att... 01:09:55, 22/4 -14  
Inzajt123 skrev 22:22, 19/4 -14 Det jag sa var att vi var flera som saknade kort, att vi låg ute med en del pengar och att vi saknar en dialog med honom. Sedan tog jag upp att det bästa vore om han kunde skicka iväg dem men om han inte kunde så vore de bra om han hörde av sig. Jag tog upp att han sagt att han haft en sjukdom och då sa hans far att han har en, men vi gick aldrig mer in på det än så, kände att det inte angick mig. Sa sen att jag inte trodde att han försökte blåsa oss men att han inte ger ifrån sig några livstecken och då sa han att han skulle prata med honom men att han inte kunde göra mer än så.

Låter som ett utmärkt sätt att hantera situationen. Well done! :)



BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!