Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 654 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
FöRENINGEN SVENSKAMAGIC Sista utbetalningarna för Eter... Styrelsemöte 2013-01-24 ...
Vi behöver din hjälp!
Senast läst: 21:39:29, 24/4 -24. Läst 2799 gånger.
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

Vi behöver din hjälp! 13:39:40, 15/2 -13  
Förbundet söker Hjälp!


Vi söker dig som...
Vi söker just nu aktivt efter engagerade personer som vill vara med i nån av våra nystartade arbetsgrupper. En arbetsgrupp är en liten klick personer som aktivt arbetar med en specifik fråga i Förbundets verksamhetsplan.

Låter det det krångligt? Det är det inte. Vi söker helt enkelt ett gäng goa gubbar/tjejer som vill arbeta med en fråga de brinner för.



Poängen?
Syftet med arbetsgrupperna är att engagera fler medlemmar i vår verksamhet. Vi i styrelsen hinner helt enkelt inte med att göra allt själva och precis som med curlingbarn/föräldrar så ska man förstås inte glida med alltför mycket på vad andra gör.

Har du funderat på att engagera dig i nån av våra föreningar men kanske inte riktigt haft tiden för sitta i styrelsen? Då är detta en utmärkt chans för dig. Det är också en bra möjlighet om du funderar på att kandidera till styrelsen men vill lära dig lite mer om hur saker fungerar först, eller kanske slutligen om du gillar att göra saker men är less på formalia och annat som dyker upp i en styrelsearbete. Ja allt detta kan vara anledningar till att vara med i en av våra arbetsgrupper.



Arbetsgrupp för vadå?
Mer specifikt letar vi efter folk till följande 3 arbetsgrupper:
  • Nya Spelare och Casual
  • SvM-Awards
  • Video-Coverage

Vad varje grupp letar efter och vad arbetet innebär listas nedanför. Om du är intresserad av att hjälpa till i en arbetsgrupp så kontakta den person som står som ansvarig för respektive grupp.



Vad får jag ut av det?
Ett väl utfört arbete ger en inre tillfredsställelse och är den grund varpå samhället vilar.
- Karl-Bertil Jonsson

Ja som du kanske förstår så är förstås det största du får ut av det erfarenheten och tillfredsställelsen att arbeta med någon man tycker är kul.

För att uppmärksamma er insats och som ett litet tecken på vår uppskattning och får ni också:
  • Flashig forumtitel
  • 50 krediter att handla för i SvM-butiken
  • + ev. coolt promomaterial i framtiden





Nya Spelare och Causual

Jokemon tillsammans med Sparkcaster kommer leda en arbetsgrupp med inriktning på nya spelare och casual. I den här arbetsgruppen vill vi Brainstorma, Pondra och göra göttiga saker för våra nya spelare och casualspelare.

Här behövs du som har ett intresse för att lära ut, hitta på events för nybörjare (på konvent eller utanför) eller älskar casual magic av olika sorter. Om du inte har några idéer idag gör det inget. Huvudsaken är att du är med och engagerar dig för våra nya spelare och casualspelare

Hur formen för detta kommer se ut är ännu obestämt, det som är tänkt är att ni som är med i denna arbetsgrupp ska få utforma den. Jokemon och Sparkcaster kommer vara med och hjälpa till med det som behövs från Förbundets sida.

Vi hoppas att det finns några eldsjälar (man behöver iofs inte vara eldsjäl om man inte vill, bara du vill vara med) som vill engagera sig för våra nya och casualsspelare.

Intresserad? Kontakta Jokemon eller Sparkcaster så får du en invite till vårt deras bord.


SvM-Awards!

Vi söker medlemmar som vill vara med i jurygruppen för vårt nyinstiftade pris SvM-Awards.

SvM-Awards, eller en så kallad "Svemmy", kommer delas ut årligen och målet är att vi kommer ha flera roliga kategorier. Vi kommer dock starta enbart med kategorin "Årets Eldsjäl". Syftet här är att hitta den person under 2012 som gjort mest för magic i Sverige.

Sökandet efter den personen kommer ledas av en jury och det är till denna jury vi nu söker personer. Vi söker 1 ordförande och 2-4 extra jurymedlemmar. Juryns uppgift blir att ta emot tips på, och aktivt söka efter lämpliga kandidater. Juryn kommer arbeta självständigt med tydliga riktlinjer. Juryn kommer rapportera till (Hoogard) men styrelsen kommer inte delta i själva arbetet. Arbetet kommer utföras under våren med målet att kunna presentera top-kandidaterna i en artikelserie på forumet, samt en liten prisceremoni på ett medlemsmöte på Lincon.

Är du intresserad av att hjälpa till att uppmärksamma dessa eldsjälars arbete så tveka inte att skicka ett internmail till mig. Inkludera några rader om varför du skulle passa väldigt bra som jurymedlem/ordförande.


Video-Coverage!

I syfte att öka streaming/coverage i magic-sverige kommer vi att tillsätta en arbetsgrupp vars huvuduppgift är att öka medvetenheten, styrkan och mängden video-filmade och streamade events och turneringar.

Vi söker nu tre till fyra drivna föreningsmedlemmar som är sugna på att lära sig eller dela med sig av sin kunskap inom området och på så vis hjälpa andra som är sugna på att streama video med råd, guidning och närvaro. Vi söker folk med teknisk ådra, människor som är sugna på att arrangera, kommentera live och sköta kameror.

Vi har ett gäng basfrågor att diskutera och arbeta utefter så som hur man bäst når ut till hela magic-sverige och hur man kan få så många intresserade av streaming och video som möjligt.

Officiella konton på olika sidor har satts upp och meningen är att alla som har ett större event de vill få ut till så många som möjligt skall kunna använda sig av dessa.

Intresseanmälningar till video-gruppen tas emot av Majk och Pelle.

Vi ser fram emot att främja video-coverage i Sverige tillsammans med er!
 
Har ni tänkt på att kranvatten?

Sajkobeer

Gruul
REDAX
MODERATOR
HEDERSMEDLEM
@svm s. 16/11 -01

248 rubriker
3641 svar

1. Jag vill gärna sitta i Awardju... 14:35:43, 15/2 -13  
Jag vill gärna sitta i Awardjuryn.
 
Vill du handla p9, duals, foils, EDH, 93/94, Modernstaples och Legacystaples? Här är auktionen för dig!
Uppdaterad: 14:36:23, 15/2 -13
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

2. @sajk, har internat dig.... 15:09:38, 15/2 -13  
@sajk, har internat dig.
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Advena
MEDLEM
Luleå
@svm s. 16/3 -09

54 rubriker
965 svar

3. Hur är det med inspelad "video... 20:33:46, 15/2 -13  
Hur är det med inspelad "video coverage" från mtgo? Det är ju itne samma sak såklart, men två killar här i vår lilla förening jobbar mycket med det, lägger tid och energi på kubdrafter osv. Är det intressant?
 
"Only the heroic and the mad follow Mountain Goat trails."
...so what does that make me? I do it for a living ;)

Bor du nånstans i närheten av Luleå och vill ha fler att lira med?
Kolla in www.lulemagic.se så ses vi snart! :D
dragonmaster
MEDLEM
Linköping
@svm s. 22/12 -09

7 rubriker
95 svar

4. skulle vara jättekul att lära ... 21:30:40, 15/2 -13  
skulle vara jättekul att lära ut och så
 
life is a piece of shit ^^
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

5. Det tror jag absolut är intres... 21:31:50, 15/2 -13  
Advena skrev 20:33, 15/2 -13 Hur är det med inspelad "video coverage" från mtgo? Det är ju itne samma sak såklart, men två killar här i vår lilla förening jobbar mycket med det, lägger tid och energi på kubdrafter osv. Är det intressant?

Det tror jag absolut är intressant. Interna pelle/majk
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
Hoogard
MEDLEM
Mölndal
@svm s. 9/9 -02

682 rubriker
15449 svar

6. Vad kul! Interna sparky eller ... 21:32:51, 15/2 -13  
dragonmaster skrev 21:30, 15/2 -13 skulle vara jättekul att lära ut och så

Vad kul! Interna sparky eller jokemon så tar de hand om dig
 
Har ni tänkt på att kranvatten?
dragonmaster
MEDLEM
Linköping
@svm s. 22/12 -09

7 rubriker
95 svar

7. det kan jag väll göra :)... 21:33:54, 15/2 -13  
Hoogard skrev 21:32, 15/2 -13
dragonmaster skrev 21:30, 15/2 -13 skulle vara jättekul att lära ut och så

Vad kul! Interna sparky eller jokemon så tar de hand om dig

det kan jag väll göra
 
life is a piece of shit ^^
Glazastik
HEDERSMEDLEM
MODERATOR
Hisings backa
@svm s. 12/2 -11

84 rubriker
2153 svar

8. SVM-Awards är intressant, jag ... 10:10:46, 16/2 -13  
SVM-Awards är intressant, jag hänger mycket på SVM samt att jag får träffa många TOs och domare i Sverige :D
 
DCI Judge Level 2.

Hjälper gärna folk att bli domare.
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!