Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 657 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
SKAMVRåN Någon som känner CH?... Någon som känner Eyelidx? ...
Ej betalat inom fem dagar?
Senast läst: 06:51:45, 25/4 -24. Läst 7752 gånger.
ImpossibleFFS
MEDLEM
@svm s. 11/1 -07

103 rubriker
1898 svar

21. Jag sålde av Magic-kort via en... 18:28:50, 16/4 -15  
Jag sålde av Magic-kort via en auktion för att jag behövde hyffsat snabba cash för en Magic-resa. Låga buyout-priser och övertydlighet om krav på snabb betalning osv. Gjorde att det blivit en rejäl avhyvling om de inte hade respekterat mina krav. Givetvis var jag lika snabb på att skicka, jag packade samtliga kuvert så fort auktionen löpte ut och la allt som var under några hundralappar direkt på lådan, hade resten i axelväskan och dumpade de i närmaste postlåda allt eftersom pengarna rann in på de större bizarna.

Om jag köper kort på en auktion och jag själv inte inser att det var färre betalningsdagar än vanligt, så kommer jag inte gråta ut om jag får en negativ reff. Däremot så har det hänt att jag skrivit internpost innan jag lagt bud eller buyoutat om det skulle kunna gå att ordna ett undantag för mig, i ett av fallen så kom vi överens om "ränta".

Så länge man är seriös och vågar kommunicera så är det inga problem! Sen att många här inne verkar vara konflikträdda(förutom på forumet) eller inte inser att de får internpost är en annan femma.
CH
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

164 rubriker
6331 svar

22. Fast anledningen till att man ... 22:31:00, 16/4 -15  
Andreas_Pettersson skrev 00:41, 2/1 -15
steef skrev 13:58, 31/12 -14
Andreas_Pettersson skrev 19:57, 30/12 -14 men seriöst orka bry om de går +- 1 dag.

Kan nog hålla med dig här i de flesta fall.
I somras hade jag en rätt stor auktion där det var viktigt att betala i tid(sommarjobb på annan ort), men då var jag extra tydligt med hur viktigt det var att betala i tid (även om jag hade 7 dagar och inte 5).

jo men precis

Fast anledningen till att man sätter 5 dagar är för att man vill slippa sitta varje dag i 2 veckor och packa kort. Ville jag ha Magickort, kuvert, tejp mm liggandes på skrivbordet, där jag brukar packa kort, i två veckor skulle jag låta korten ligga där för jämnan.

Visst kan man väl packa kort 2-3 gånger i veckan, men då blir det gnöl från de som betalade dagen efter min "packa-kort-dag". Vill ni durdla på med era auktioner så är det fine by me, men bjuder ni på våra auktion får ni ta konsekvenserna av att inte betala i tid =)

Men som folk själva säger: Hur många bryr sig om ett par dåliga reffar, när man har en par hundra stycken bra?
 
Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
mindtrix

Orzhov
MEDLEM
@svm s. 13/2 -11

76 rubriker
2108 svar

23. Reffa som du känner.. Tycker k... 11:49:12, 21/4 -15  
Reffa som du känner.. Tycker köparen det var orättvist kan hen tjata på en väktare för att justera reffen om väktaren i fråga anser den orättvis.
 
forumsignaturer existerar endast för att störa folk..
BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!