Magic the Gathering
Magic the Gathering20658 MEDLEMMAR 96 inloggade

Användare:

Lösenord:

Bli medlem
Glömt lösenord?

FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
ALLMäNT Norrlänning söker Stockholmare... Spelare i Huddinge med nära om...
Dredge
Senast läst: 06:10:00, 18/6 -13. Läst 365 gånger.
Galathea

Izzet
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/9 -12

2 rubriker
3 svar

Dredge 08:01:19, 14/9 -12  
Hallå alla!

Jag har en fråga angående Dredgefunktionen;
Låt oss säga att jag har en varelse som ligger i skräphögen som har dredge, då får jag naturligtvis använda dredge men om den varelsen inte ligger i skräphögen.
Får man använda dredge ändå fastän varelsen får ej tas upp på handen?

Hoppas ni förstår vad jag menar haha =)

Ha det!

Galathea

Izzet
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/9 -12

2 rubriker
3 svar

1. Det handlar inte om kortet Dre... 08:02:58, 14/9 -12  
Det handlar inte om kortet Dredge utan funktionen som t.ex. Golgari Grave-Troll har :)
CrowZoneMan

Simic
JUDGE L1
Sollentuna
@svm s. 27/9 -03

122 rubriker
5563 svar

2. Ordlistan: DredgeDredge är en ... 08:09:32, 14/9 -12  
Ordlistan: DredgeDredge är en static ability som fungerar när kortet finns i graveyard. Om spelaren i fråga ska dra ett kort kan han välja att i stället lägga ett visst antal kort från toppen av libraryt i sin graveyard och plocka upp kortet med dredge på handen. Dredge skrivs alltid med en siffra, t.ex. dredge 2, och det är det antalet kort som måste ner i graveyard. Om man inte har tillräckligt med kort i libraryt får man inte heller använda dredge.

Kortexempel: Stinkweed Imp

Första meningen säger allt.

Hänger på Tv-Spels bordet, Dota bordet och såklart Diablo III bordet :)

"The wife sends her programmer husband to buy butter, and if there are eggs, bring ten."
"The programmer comes back with ten butters."
"- There were eggs."

"Jag spelar Crystal Mancer"
CH

Azorius
HUVUDMODERATOR
REDAX
Sundsvall
@svm s. 17/11 -01

146 rubriker
5383 svar

3. Nu hänger jag inte riktigt med... 08:13:44, 14/9 -12  
Nu hänger jag inte riktigt med i din frågeställning, men du får bara använda dredge-förmågan om kortet som har dredge ligger i din graveyard.

Ordlistan: DredgeDredge är en static ability som fungerar när kortet finns i graveyard. Om spelaren i fråga ska dra ett kort kan han välja att i stället lägga ett visst antal kort från toppen av libraryt i sin graveyard och plocka upp kortet med dredge på handen. Dredge skrivs alltid med en siffra, t.ex. dredge 2, och det är det antalet kort som måste ner i graveyard. Om man inte har tillräckligt med kort i libraryt får man inte heller använda dredge.

Kortexempel: Stinkweed Imp

Jag tror du menar om man får använda dredge på ett kort som ligger i spel right? Om det är frågan är svaret nej. Dredge fungerar bara om kortet är i spel. Läs om förmågan ovan =)

Bor du i eller nära Sundsvall och vill spela Magic? Hör av dig, så får du en inbjudan till Sundsvallsbordet.
Galathea

Izzet
MEDLEM
Luleå
@svm s. 14/9 -12

2 rubriker
3 svar

4. Okej tack!:) Fixade Magic för ... 12:24:52, 14/9 -12  
Okej tack!:) Fixade Magic för några dagar sen så är ganska ny men då vet jag!
BYT BORD TILL

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek: