Magic the Gathering
Magic the Gathering20455 MEDLEMMAR 406 inloggade

Användare:

Lösenord:

Bli medlem
Glömt lösenord?

FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
KORTVäRDERINGAR sealed AVR set... Vendilion Clique, Morningtide....
Prissättning - Hel samling vs kort för kort
Senast läst: 11:58:50, 25/5 -13. Läst 759 gånger.
sigoria
MEDLEM
@svm s. 19/10 -06

1 rubriker
3 svar

Prissättning - Hel samling vs kort för kort 20:10:07, 8/7 -12  
Hej! Jag är precis på väg att sälja av större delen av min magic-samling, och har lite frågor om vad standarden är för prissättning när man säljer i klump. Jag har kollat upp vad korten i samlingen är värda, men eftersom jag säljer i klump känns det orimligt att begära samma summa som jag hade fått om jag sålt kort för kort. Finns det någon vedertagen procentsats vad gäller kortens värde vs samlingens värde? Det skulle kännas dumt att begära för lite, men nästan ännu dummare att begära för mycket. Jag blir tacksam för all hjälp jag kan få!

/Sigoria

serabella

Rakdos
MEDLEM
Näshulta
@svm s. 14/8 -10

114 rubriker
658 svar

1. Som du säger så får du inte li... 20:15:01, 8/7 -12  
Som du säger så får du inte lika mycket. Om samlingen är stor och pekar åt olika målgrupper så minskar värdet ytterligare om du säljer som klump. Räkna med runt 100:-/3-400 kort (sen typ + halva värdet per värdefullt kort max.)
Discus

Simic
HUVUDVäKTARE
REDAX
MODERATOR
JUDGE L1
FSVM - KASSöR
Åtvidaberg
@svm s. 5/3 -04

197 rubriker
5585 svar
Fyller år idag! 41 år! Grattis!

2. Ett tips! Om du vill göra a... 20:25:42, 8/7 -12  
Ett tips!

Om du vill göra affärer på SvM så får du inte ha felaktiga uppgifter upplagda om dig själv. Detta är ett brott mot reglerna. Ur integritetssynvinkel får du gärna dölja din info, men den måste vara korrekt.

The sparkmage shrieked, calling on the rage of storms of his youth. To his surprise, the sky responded with a fierce energy he'd never thought to see again.
sigoria
MEDLEM
@svm s. 19/10 -06

1 rubriker
3 svar

3. Tack för hjälpen och för tipse... 20:31:25, 8/7 -12  
Tack för hjälpen och för tipset. Jag kommer inte göra några affärer här - jag har redan en köpare IRL, jag behöver bara lite hjälp med prissättningen. Serabella - vad räknas som ett värdefullt kort i din kalkyl?
serabella

Rakdos
MEDLEM
Näshulta
@svm s. 14/8 -10

114 rubriker
658 svar

4. 100:-+... 20:56:14, 8/7 -12  
sigoria skrev 20:31, 8/7 -12 Tack för hjälpen och för tipset. Jag kommer inte göra några affärer här - jag har redan en köpare IRL, jag behöver bara lite hjälp med prissättningen. Serabella - vad räknas som ett värdefullt kort i din kalkyl?

100:-+
sigoria
MEDLEM
@svm s. 19/10 -06

1 rubriker
3 svar

5. Shit, då blir det ju typ 10% a... 21:17:27, 8/7 -12  
Shit, då blir det ju typ 10% av kort för kort-värdet. Oh well, är det så det är så är det så det är. Tack för hjälpen!
Glazastik

Orzhov
JUDGE L2
HEDERSMEDLEM
Trollhättan
@svm s. 12/2 -11

41 rubriker
1414 svar

6. Det beror ju helt på korten gi... 00:48:37, 9/7 -12  
Det beror ju helt på korten givetvis! Är det massa commons blandade med bra bilder blir det att förhandla..

DCI Judge Level 1.
sigoria
MEDLEM
@svm s. 19/10 -06

1 rubriker
3 svar

7. Klart jag kommer att förhandla... 07:03:32, 9/7 -12  
Klart jag kommer att förhandla med köparen! Det kändes bara som att jag behövde veta på ett ungefär hur mycket samlingen är värd, så att jag inte begär orimligt mycket eller blir lurad på massa värde jag inte visste fanns i samlingen. Man måste ju alltid ha en utgångspunkt där man kan börja förhandlingarna. Nu när jag sovit på saken känns serrabellas kalkyl mycket rimligare för min samling - hade jag fått den prissättningen innan jag börjat kolla upp kort för kort hade jag blivit ganska nöjd, och det var ju trots allt för att jag tyckte att priset kort för kort var orimligt högt som jag frågade. Men självklart kommer vi förhandla! :)
serabella

Rakdos
MEDLEM
Näshulta
@svm s. 14/8 -10

114 rubriker
658 svar

8. Trevligt att man kan vara till... 18:39:36, 9/7 -12  
Trevligt att man kan vara till någorlunda hjälp någon gång så man inte bara är till besvär vilket man är van vid :)
BYT BORD TILL

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek: