Magic the Gathering
Magic the Gathering20406 MEDLEMMAR 355 inloggade

Användare:

Lösenord:

Bli medlem
Glömt lösenord?

FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord 
VINTAGE Legacy & Vintage i Lund 2-3/6... Information om Vintage Prox 10...
Nygammal Vintagespelare behöver hjälp med leklista[$t4ks]
Senast läst: 12:32:43, 18/5 -13. Läst 1390 gånger.
214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

Nygammal Vintagespelare behöver hjälp med leklista[$t4ks] 19:35:58, 7/5 -12  
Jag ska spela vintageturnering i Malmö den 2a och kanske den 3e juni och behöver en aktuell leklista.

Jag hade tänkt spela stax då jag har alla kort till leken, men jag vet inte vilken lista jag ska spela, är dessutom lite sugen på MUD, som jag oxå har mer eller mindre komplett, men den känns svag mot just stax då welder är så sjuk.

Vad tycker ni som spelar formatet lite oftare än mig?

"Late at night, unulations echo from deep under Shiv, as the wurms sing oof times older than humanity"

Är du sugen på att testa legacy? HELT GRATIS! KLICKA HÄR
Mitt Goodwill Projekt

tgd

Izzet
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 21/7 -07

75 rubriker
2779 svar

1. Jag tycker du ska vänta tills ... 19:40:00, 7/5 -12  
Jag tycker du ska vänta tills efter BoM och kopiera en lista rakt av =)

SvM har en egen skick-guide. Använd den!
anthrox

Golgari
TOMTE
VäKTARE
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 16/4 -04

421 rubriker
9976 svar

2. Vad förväntar du dig att möta?... 19:40:28, 7/5 -12  
Vad förväntar du dig att möta?

7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Team Kaffebryggers
214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

3. Ingen aning om metat, första d... 19:46:11, 7/5 -12  
Ingen aning om metat, första dagen är det proxy10, andra dagen är det inget prox, men jag spelar nog legacy andra dagen.
Jag skulle tippa på oath, stax och någon snurrlek typ.

"Late at night, unulations echo from deep under Shiv, as the wurms sing oof times older than humanity"

Mitt Goodwill Projekt
anthrox

Golgari
TOMTE
VäKTARE
JUDGE L1
Växjö
@svm s. 16/4 -04

421 rubriker
9976 svar

4. Är det proxy och du förväntar ... 19:49:01, 7/5 -12  
214 skrev 19:46, 7/5 -12 Ingen aning om metat, första dagen är det proxy10, andra dagen är det inget prox, men jag spelar nog legacy andra dagen.
Jag skulle tippa på oath, stax och någon snurrlek typ.

Är det proxy och du förväntar dig att möta riktiga lekar så är nog MUD bättre om du är ovan vintagespelare. En lista med Slash Panther borde vara att rekommendera om du förväntar dig att möta mycket blått (vilket man bör) och sen köra straightforward aggro. Det är lite tråkigare så, men ganska safe.

7
"Jag är din veckodag... Alla dagar i veckan. Du är som ett Sinkhole i mitt hjärta när du Duress:ar mig. Men ack, trots allt, så är du min Olivia Voldaren."

Team Kaffebryggers
214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

5. Det som tilltalar mig med MUD ... 19:59:01, 7/5 -12  
Det som tilltalar mig med MUD är just pantern och Wurmcoil Engine, det som talar för stax är starkare bräda och welders.
Jag är ganska van vid legacy, men har bara spelat 20 matcher med stax de senaste halvåret typ, innan dess har jag inte spelat vintage sen ravnica typ, då spelade jag enbart TPS och Oath, men har kört en del stax och MUD i legacy.

Mitt Goodwill Projekt
tgd

Izzet
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 21/7 -07

75 rubriker
2779 svar

6. Welders är inte bra.. gå inte ... 20:02:10, 7/5 -12  
Welders är inte bra.. gå inte på den planen vad du än gör iaf.

214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

7. För långsamma idag eller? Kan... 20:07:10, 7/5 -12  
För långsamma idag eller?
Kan man spela rött för brädan om man kör MUD?

Mitt Goodwill Projekt
JhovalKing

Simic
MEDLEM
Rolfstorp
@svm s. 16/11 -01

86 rubriker
1316 svar

8. gah skit i hur det går, det sk... 20:09:28, 7/5 -12  
gah skit i hur det går, det ska va kul att spela jøø :) Mana Drain emot stax ær guld ^^

kolla gärna in min H/W lista ^_^
214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

9. Jag vill vinna oxå;) ... 20:18:12, 7/5 -12  
Jag vill vinna oxå

Mitt Goodwill Projekt
Boomhauer

Golgari
MEDLEM
Malmö
@svm s. 2/8 -11

1 rubriker
13 svar

10. Skit i staxen ;) Har sett e... 20:19:09, 7/5 -12  
Skit i staxen ;)

Har sett en del listor på cockatrice som kört med 4 lodestone, 4 panther, 3 karn och factory och sword of fire and ice som de gått rätt bra för. Även förekommit dismember i sb mot mirror / mud och fisk lekar.
214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

11. Staxen rockar ju;I Orka spela... 20:23:59, 7/5 -12  
Staxen rockar ju;I
Orka spela massa svärd, jag vill ju ha en snygg lek och nästan allt foil nu

Mitt Goodwill Projekt
Uppdaterad: 20:25:02, 7/5 -12
magnus76

Azorius
MEDLEM
Gemla
@svm s. 24/1 -04

84 rubriker
1414 svar

12. Klart det går att köra med Wel... 13:02:20, 8/5 -12  
Klart det går att köra med Welders! Det har jag gjort nu i 6 år med ganska stor framgång. Welder är grymt bra mot framför allt blått, eftersom den gör att dina spells går runt kontringar. Den är även bra i mirror (som den alltid har varit).

Problemet med bruna lekar är i allmänhet att om man inte får snabb kontroll de första rundorna så förlorar man i regel på för lite gas. Man är låst till starthanden + de första tre/fyra rundornas draw. Welder och färgade spells gör leken mycket mer stabil och ger den ett midgame (vilket MUD ofta saknar).

Möjligheter att välja bättre kort till brädan, som du själv nämner, är dessutom mycket trevligare i en färgad WS-lek än i en helbrun. Personligen gillar jag Chains of Mephistopheles, In the Eye of Chaos, Greater Gargadon, Sylvok Replica och Yixlid Jailer/Leyline of the Void. Men det beror på om jag kör 5c eller monoR.
214

Dimir
JUDGE L1
Malmö
@svm s. 18/10 -11

121 rubriker
3220 svar

13. Har du en lista Magnus?... 14:16:47, 8/5 -12  
Har du en lista Magnus?

Mitt Goodwill Projekt
magnus76

Azorius
MEDLEM
Gemla
@svm s. 24/1 -04

84 rubriker
1414 svar

14. Finns massa listor på min och ... 14:43:28, 8/5 -12  
Finns massa listor på min och andras sidor. Inte helt uppdaterade men det är något att utgå ifrån.
tgd

Izzet
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 21/7 -07

75 rubriker
2779 svar

15. Stax verkar oändligt knallad o... 01:11:54, 18/5 -12  
Stax verkar oändligt knallad om inte man drar som en gud eller spelar dom galna runda 1 playsen.. kan lika gärna spela belcher typ.
Imo är det espresso stax eller någon annan aggressiv lek som isf bör spelas.. men det lär inte de andra hära hålla med om. Du lär väl veta om tre dagar iaf om det är hållbart med brunt i vintage framöver.

poderosa

Azorius
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 25/2 -11

6 rubriker
361 svar

16. +10... 09:12:40, 3/6 -12  
magnus76 skrev 13:02, 8/5 -12 Klart det går att köra med Welders! Det har jag gjort nu i 6 år med ganska stor framgång. Welder är grymt bra mot framför allt blått, eftersom den gör att dina spells går runt kontringar. Den är även bra i mirror (som den alltid har varit).

Problemet med bruna lekar är i allmänhet att om man inte får snabb kontroll de första rundorna så förlorar man i regel på för lite gas. Man är låst till starthanden + de första tre/fyra rundornas draw. Welder och färgade spells gör leken mycket mer stabil och ger den ett midgame (vilket MUD ofta saknar).

Möjligheter att välja bättre kort till brädan, som du själv nämner, är dessutom mycket trevligare i en färgad WS-lek än i en helbrun. Personligen gillar jag Chains of Mephistopheles, In the Eye of Chaos, Greater Gargadon, Sylvok Replica och Yixlid Jailer/Leyline of the Void. Men det beror på om jag kör 5c eller monoR.

+10
BYT BORD TILL

Blekinge Legacy Champs!
Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek: