14077 MEDLEMMAR
256 inloggade
SoM Prerelease!
Sök
Nyheter
Center
Artiklar
Forumet
Torget
Leklådan
Verkstaden
Kortpärmen
Sverige
Turneringar
Regelboken
Guld
PT Picks
Watchlist
Butiken
Klädesbutik
Ligan
Om oss
SvM @ Facebook
Magic Quiz!
Föreningen
Användare:
Lösenord:
Bli medlem
Glömt lösenord?
Forumnytt
-
Sidor som säljer magic
av szedig
-
R&D's Secret Lair
av anthrox
-
Slivers!
av alle1942
-
lekförslag ur min have?
av TharaThas
-
vilka kort fick ni i erat senaste booster?
av serabella
Torgetnytt
GRÖN TITAN OCH ANNAT
av fule
säljer FtV, mox sapp
av magimartin
Feta foils, Vengevin
av Reamer
Checka göttet, med J
av keffboy
MYSAUKTION #2
av MrEgo
FORUMET
Start
|
Forumnytt
|
Sök
|
Regler
|
Privata bord
ALLMäNT
Xbox360: Duels of the Planeswa...
Regelfrågan: Chandra går till ...
För att ta ner stämningen lite...
Senast läst: 08:30:24, 7/9 -10. Läst 5447 gånger.
1-20
21-40
41-60
61-80
81-100
101-120
121-140
141-160
161-180
181-200
201-220
221-240
241-260
261-280
281-300
301-320
321-322
Maeths
MEDLEM
MEDLEM
Grundstommen i SvenskaMagic utgörs av alla våra fina medlemmar.
Örebro
@svm s. 14/11 -02
63 rubriker
5460 svar
För att ta ner stämningen lite...
23:22:57, 8/2 -10
Allt som har en början måste ha ett slut, så därför undrar jag: hur lång livstid tror ni mtg har kvar?
Jag vill vara Sergei Prokofiev.
10
Zombie
MEDLEM
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 22/12 -05
165 rubriker
2954 svar
1.
100000 år!
... 23:23:48, 8/2 -10
100000 år!
Knektleken rider inte längre.. :(
Tryck på följande länk för att registrera er på GratisGodis.se och få gratis godis! :)
Hur dum får man vara egentligen? xD
"jag känner inte att inpirationen har börjat flöda än. måste läsa nån idiotisk tråd av powerload eller nåt först." -Anonym person... :)
Powerload
FSVM - LEDAMOT
FSVM - LEDAMOT
Medlemmen är Ledamot i Föreningen SvenskaMagics styrelse i år
Hägersten
@svm s. 7/9 -03
208 rubriker
5127 svar
2.
Spelet kommer troligen inte at
... 23:26:34, 8/2 -10
Spelet kommer troligen inte att dö eller läggas ner, utan det kommer försvinna när Wizards går i konkurs, vilket de kommer göra till följd av antingen en större finanskris eller en enorm felsatsning, såsom det där Blade-spelet var påväg att bli. Ett par sådana felsatsningar till, och de kommer tvingas lägga ner hela skiten. Magic är inte ett spel som överlever en avsaknad på nya set, turneringsscen, sanktioneringar och så vidare, och skulle då totalt fallera. Folk skulle fortfarande spela det casual, och här och var är det klart att legacyrävarna skulle fortsätta spela, men det mesta av magics popularitet tror jag ligger i hela apparaten runt det med samlande, köpande, turneringar och metan, och utan det skulle fler gå över till andra spel.
Zatzir
MEDLEM
MEDLEM
Linköping
@svm s. 1/12 -02
53 rubriker
1580 svar
3.
Jag tycker att det gått utför
... 23:27:21, 8/2 -10
Jag tycker att det gått utför de senaste tio åren, så slutet borde vara nära
Snälla, skriv kortnamn med stor bokstav på rätt ställe så autolänkar SvM :)
cjva
MEDLEM
MEDLEM
Göteborg
@svm s. 27/11 -03
44 rubriker
1718 svar
4.
Detta har jag hört folk älta s
... 23:28:47, 8/2 -10
Detta har jag hört folk älta sen jag började 1995.
Några visdomsord i en kränkt värld:
"Det är ditt eget fel, fatta det pundare och även ditt du tjocksmock som för varje dag blir rundare. Ditt fel, Fatta det du stackars kriminelle, ditt eget fel du alkis, du för dumme och du för snälle.Du kan vara hejdlös, invandrad och kvinna eller till och med vit men jag tänker inte sitta här och lyssna på er skit. Så sluta skyll ifrån dig, du har gjort det själv för satan."
Zyklon Boom - Ditt eget fel
Timecode
MEDLEM
MEDLEM
Hisings backa
@svm s. 19/3 -02
60 rubriker
886 svar
5.
Tycker det är lovande med anta
... 23:33:06, 8/2 -10
Tycker det är lovande med antalet yngre spelare som man ser lite här och var. Tycker inte det saknas, och därför tror jag inte heller det kommer försvinna i det första taget.
Skuggvarg
MEDLEM
MEDLEM
BETATESTARE
BETATESTARE
Betatestare kollar av nya funktioner efter buggar innan de släpps för alla.
Västerås
@svm s. 15/11 -03
982 rubriker
12623 svar
6.
Jag tror den kommersiella förs
... 23:34:01, 8/2 -10
Maeths skrev 23:22, 8/2 -10
Allt som har en början måste ha ett slut, så därför undrar jag: hur lång livstid tror ni mtg har kvar?
Jag tror den kommersiella försäljningen håller i 20-30 år till, sen borde det bli väldigt svårt att komma på nya kort.
Men även om spelet läggs ner "officiellt" så kommer det garanterat att leva kvar som ett underground-spel, och den livstiden går omöjligt att beräkna. Så länge folk har kort kvar kommer man också att spela spelet.
Auktionsdags igen:
WORLDWAKE +Zendikar +Zendikarländer (specialarna) +148 tokens +Player Rewards +annat Standard-legalt.
Uppdaterad
: 23:34:25, 8/2 -10
anthrox
VäKTARE
VäKTARE
Problem med byten? Kontakta en väktare!
Växjö
@svm s. 16/4 -04
262 rubriker
5034 svar
7.
10-15 år till för seriösa turn
... 23:36:02, 8/2 -10
10-15 år till för seriösa turneringssammanhang tror jag. För eller senare så kommer folk att tröttna på att kortpoolen är för stor.
7
Att nämna tarpan på svm kan liknas med att kasta en klase bananer till en grupp rabiata och överexalterade schimpanser.
Powerload
FSVM - LEDAMOT
FSVM - LEDAMOT
Medlemmen är Ledamot i Föreningen SvenskaMagics styrelse i år
Hägersten
@svm s. 7/9 -03
208 rubriker
5127 svar
8.
Hört talas om Limited och rota
... 23:39:24, 8/2 -10
anthrox skrev 23:36, 8/2 -10
10-15 år till för seriösa turneringssammanhang tror jag. För eller senare så kommer folk att tröttna på att kortpoolen är för stor.
Hört talas om Limited och rotationen i andra format än Eternal? :P
Uppdaterad
: 23:39:39, 8/2 -10
Balthazar
REDAX
REDAX
Redaktionen skriver nyheter, skriver Veckans kort/undersökning och uppdaterar lite här och var.
Upplands väsby
@svm s. 15/9 -06
86 rubriker
1287 svar
9.
Läste på en blogg från en niss
... 23:44:42, 8/2 -10
Zatzir skrev 23:27, 8/2 -10
Jag tycker att det gått utför de senaste tio åren, så slutet borde vara nära :P
Läste på en blogg från en nisse från R&D (kan inte minnas vem) som skrev att Magic hade som mest aktiva spelare precis innan Darksteel släpptes, sen gick det ner ganska kraftigt efter det. Men tydligen vände det sakta iochmed Ravnica och samma person sade att man slog nytt rekord igen för antalet aktiva spelare efter Zendikar releasen. Så vi är i en uppåtgående trend just nu.
Jag tror att Magic kommer hålla iallf minst 5 år till. Mycket möjligt att det kommer hålla längre än så.
Läs om magic på min blogg:
The Exploration
Glöm inte att prenumerera via RSS!
Zatzir
MEDLEM
MEDLEM
Linköping
@svm s. 1/12 -02
53 rubriker
1580 svar
10.
Jo, jag är fullt medveten om u
... 23:51:08, 8/2 -10
Balthazar skrev 23:44, 8/2 -10
Zatzir skrev 23:27, 8/2 -10
Jag tycker att det gått utför de senaste tio åren, så slutet borde vara nära
Läste på en blogg från en nisse från R&D (kan inte minnas vem) som skrev att Magic hade som mest aktiva spelare precis innan Darksteel släpptes, sen gick det ner ganska kraftigt efter det. Men tydligen vände det sakta iochmed Ravnica och samma person sade att man slog nytt rekord igen för antalet aktiva spelare efter Zendikar releasen. Så vi är i en uppåtgående trend just nu.
Jag tror att Magic kommer hålla iallf minst 5 år till. Mycket möjligt att det kommer hålla längre än så.
Jo, jag är fullt medveten om utvecklingen...
Det är bara det att de flesta minns tiden när de började som väldigt bra. Och det är väll typ tio år sen jag själv började
Snälla, skriv kortnamn med stor bokstav på rätt ställe så autolänkar SvM :)
nikeplektrum
MEDLEM
MEDLEM
Kista
@svm s. 1/10 -09
14 rubriker
255 svar
11.
De har en bra profit på sålda
... 23:55:43, 8/2 -10
De har en bra profit på sålda profukter och en stabil fanbase. Det som kan sabba är att de totalförstör standard (vilket antagligen skulle kräva ett enormt trasigt block som som ligger kvar och vars kort inte bannas) och kursar.
Uppdaterad
: 23:56:37, 8/2 -10
Maeths
MEDLEM
MEDLEM
Örebro
@svm s. 14/11 -02
63 rubriker
5460 svar
12.
@ cjva: Att man hörde det då k
... 23:59:27, 8/2 -10
@ cjva: Att man hörde det då känns lite annorlunda mot vad det gör nu. Har inte heller sett någon diskussion om det här tidigare. Klart jag fattar att alla har funderat på det.
@ Skuggvarg: 20-30 år tror jag är i överkant. Spelet har inte nått sin 20:e födelsedag än och det vi ser nu är en för spelet ganska allvarlig inflation, nämligen den i bra länder och möjligheter att spela flerfärgat. Invasiondualsen var lite hypade när de kom. Nu kommer manduals och ses naturligtvis som bra, men inte som något spektakulärt. Vi har
Shock
länder, trippelländer, m10-duals, tvättländer, tribalduals och lite random krafs.
Kritter är också väldigt bra och lekarna klarar sig ofta på ganska lite mana. Ramp finns naturligtvis, men en fet manapool är inte direkt svårfixad och inte heller så häftig längre egentligen.
@ Balthazar: 5 år tror jag är lite lite, ja. Borde ta längre tid innan det rinner ut i sanden.
I övrigt tycker jag att wizards är lite väl ivriga med att producera nya serier. Visst, de vill ha pengar, men långsiktigt sett är det ju något som kommer döda spelet till sist, bl.a. på grund av den anledning som anthrox ger.
Ok, nu kan ni säga emot.
EDIT: Oh, @ Balthazar: Mirrodin medförde ju ny design och ett på tok för galet standard, så att folk försvann där och kom tillbaks när det roterade kan kanske förklaras med det.
10
Uppdaterad
: 00:01:22, 9/2 -10
nikeplektrum
MEDLEM
MEDLEM
Kista
@svm s. 1/10 -09
14 rubriker
255 svar
13.
Håller med dig Maeths. Behöver
... 00:02:20, 9/2 -10
Håller med dig Maeths. Behöver bli lite mer back to basics och jag tycker iaf att det är lite för många set som kommer varje år.
psykopatmullvad
HEDERSMEDLEM
HEDERSMEDLEM
Guldmedlem to the max! Stor tacksamhet till de generösa Hedersmedlemmarna.
Limmared
@svm s. 20/1 -04
297 rubriker
10446 svar
14.
Jag håller med. Ett exempel
... 00:08:05, 9/2 -10
Skuggvarg skrev 23:34, 8/2 -10
Maeths skrev 23:22, 8/2 -10
Jag tror den kommersiella försäljningen håller i 20-30 år till, sen borde det bli väldigt svårt att komma på nya kort.
Men även om spelet läggs ner "officiellt" så kommer det garanterat att leva kvar som ett underground-spel, och den livstiden går omöjligt att beräkna. Så länge folk har kort kvar kommer man också att spela spelet.
Jag håller med.
Ett exempel är ju Doom. Det finns en fin underground scen till det gamla spelet fortfarande.
"In my opinion, DOOM should be an example to game developers and movie makers everywhere when making entertainment for guys like me. Forget complex enemy AI and character development. Forget levelling up and stats. Forget tactics and complex gameplay mechanics. Demons. Marines. Mars. Guns. Chainsaws. Done."
http://psykopatmullvad.deviantart.com/
latsblaster
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM
Guldmedlemmar får ut lite mer av sitt medlemskap genom att stödja SvenskaMagic med lite pengar :)
@svm s. 17/7 -09
193 rubriker
1047 svar
15.
Man släpper för många och för
... 00:13:41, 9/2 -10
Man släpper för många och för stora set, det blir nog för mycket i längden. Känns som att man med zendikar satsat så hårt, kanske tar det ut gnistan i spelet.
Whenever Dimir Cutpurse deals combat damage to a player, that player discards a card and you draw a card.
Maeths
MEDLEM
MEDLEM
Örebro
@svm s. 14/11 -02
63 rubriker
5460 svar
16.
@ psykopatmullvad: Absolut. Ja
... 00:15:52, 9/2 -10
@ psykopatmullvad: Absolut. Jag ser ingen omöjlighet i att jag skulle plocka fram korten när jag är 70, ringa en polare och lira en match. Räknar med att reglerna kommer sitta hyfsat i och med att de började nötas in i tidig ålder.
10
Uppdaterad
: 00:16:29, 9/2 -10
Potatochip
MEDLEM
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 19/11 -01
228 rubriker
1832 svar
17.
Rosewater har flera gånger ant
... 00:20:13, 9/2 -10
Rosewater har flera gånger antytt att man är medveten om att potentialen inte är oändlig, och att man därför försöker mjölka vissa idéer och mekaniker mer. Redan för många år sedan tyckte jag mig se idétorka ifråga om spelmekaniker, och har utropat the end of the world, men gång på gång har Wizards lyckats överraska.
"Magic always has been, and always will be ruined forever", som Zvi skrev. Fast sommarens regeländringar känns bara som en bris nu, fastän det stormade då. "Skada på stack"... Du ligger nu och gråter i en bortglömd vrå.
Personligen tycker jag att spelet står på en av sina toppar nu. Den första toppen, ifråga om idéer och variation, infann sig i samspelet mellan Invasion- och Odyssey-block. Just det här med att spelet rymmer infallsvinklar som man själv förmodligen aldrig hade kommit på, men som framstår som självklara idag.
Plötsligt var flerfärgade kort inte bara en massa trötta legender, som Marhault Elsdragon, utan effektiva och stämningsfulla som exempelvis Desolation Angel.
Plötsligt längtade man efter att ha kort i graveyarden, vilken förr mest bara var en trist hög. Plötsligt längtade man efter att få topdecka ett land, något som på den gamla goda tiden innebar en uppgivelsens suck såvida man inte var manaskruvad...
Förhoppningsvis har Wizards några liknande ess kvar i rockärmen. Tids nog kommer kort från reserved list att tryckas igen. Morph torde få en uppfräschning. Poison tillbaka i full force förstås! Relaunch av gamla set... nej, man vet aldrig.
Frågan är kanske hur MtG klarar nästa svacka. Nu finns det ju många roliga kort att spela med, men det är dyrt att skaffa dem, vilket är ett hinder för inte minst nya förmågor. På plussidan finns att core set känns fräschare än på länge, att boosters är roliga att öppna -- då man faktiskt kan gå plus, så det finns vind i seglen just nu.
Även om det blåser motvind för Team Köksbord ibland så vet jag av erfarenhet att det är bäst att hänga i. För en morgon vaknar man upp och världen är inte längre magisk. Inget varar för evigt, men det finns förstås alltid nya saker att upptäcka...
Hur låter det här? Wizards har gått i konkurs. Rise of the Eldrazi annuleras.
Nej, då vill nog inte ens Chuck Norris stå i vägen för den uppretade magic-mobben. Men större saker har hänt i världshistorien ... Tillvaron är mer fragil än vad man tror.
Team Köksbord. Det är vi som bryter ihop och kommer igen.
latsblaster
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM
Guldmedlemmar får ut lite mer av sitt medlemskap genom att stödja SvenskaMagic med lite pengar :)
@svm s. 17/7 -09
193 rubriker
1047 svar
18.
Bra "sagt".
... 00:27:05, 9/2 -10
Bra "sagt".
Whenever Dimir Cutpurse deals combat damage to a player, that player discards a card and you draw a card.
Potatochip
MEDLEM
MEDLEM
Uppsala
@svm s. 19/11 -01
228 rubriker
1832 svar
19.
P.S. Jag tror, och hoppas, att
... 00:35:14, 9/2 -10
P.S. Jag tror, och hoppas, att MtG har 4-6 år kvar. Hur många fräscha infallsvinklar går det att få egentligen? Möjligen går det att kasta in lite nostalgisaker och förlänga ett eller annat år. Tror dessutom att det kommer bli en vända tillbaka till den gamla spelvärlden, Dominaria, innan butiken stänger. Möjligen snart ...
Man satt här som ung man, för ungefär 10 år sedan. Kommer man sitta här som gammal gubbe om 10 år, och fortfarande älta sådant som värdet av Browbeat?
Det är tveksamt. Men jag är väldigt glad att jag inte tappade taget utan fick uppleva uppsvinget med Zendikar. Förhoppningsvis blir det en växel till med Eldrazi.
Team Köksbord. Det är vi som bryter ihop och kommer igen.
latsblaster
GULDMEDLEM
GULDMEDLEM
@svm s. 17/7 -09
193 rubriker
1047 svar
20.
Visst var zendikar ett uppsvin
... 00:38:40, 9/2 -10
Visst var zendikar ett uppsving? Eller är landfall bara överdrivet?
1-20
21-40
41-60
61-80
81-100
101-120
121-140
141-160
161-180
181-200
201-220
221-240