Magic the Gathering
Magic the Gathering34895 medlemmar 653 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
FORUMET Start | Forumnytt | Sök | Regler | Privata bord  
REGELFRåGOR Ordningsregler på Regelforumet... Hur man deklarerar en spell el ...
Diskutera regler och Penalty guide!
Senast läst: 04:25:20, 25/4 -24. Läst 61175 gånger.
Xior
JUDGE L3
Täby
@svm s. 16/11 -06

47 rubriker
1026 svar

41. Att inte blanda leken tillräck... 09:34:11, 17/3 -09  
krogen skrev 08:36, 17/3 -09 Vad är Insufficient rnadomization ?

Att inte blanda leken tillräckligt.
 
RTFC
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


42. För det första, random! Såh... 09:35:56, 17/3 -09  
Quadman skrev 09:06, 17/3 -09 Det uppstod en konstig sak på ett FNM i gävle här om senast.

Spelare A och Spelare B möttes i en match. Spelare A börjar och väljer att mulla sina sju. Spelare B passar på att titta på sina sju och lägger dem sedan framför sig på bordet utan att säga något. Under tiden tar spelare C, som ska påbörja en annan match och ska möta spelare D, sig friheten att titta på spelare B's översta kort och väljer att visa det för spelare B och lägger tillbaka det överst på spelare B's library.

Vad händer?

För det första, random!

Såhär är min tolkning av situationen:
(men det här är självklart en situation som jag skulle titta närmare på...)


Spelare B begår inget fel och får ingen påföljd.
Spelare C gör sig skyldig till TE-outside assistance när han visar kortet för spelare B.
Därför får spelare C en varning (och en mycket allvarlig uppmaning att inte göra det igen) och vi blandar leken för spelare B.

regular- warning
competive- Match Loss
professional- Match Loss
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
Quadman
JUDGE L1
Oxie
@svm s. 22/12 -04

86 rubriker
5026 svar

43. Tack Scale, vi löste det exakt... 09:56:51, 17/3 -09  
Tack Scale, vi löste det exakt så. Mycket random och mycket konstig stämning vid borden då det skedde
 
SBE -> Triggered abilities på stacken -> Prioritet
M4Cloud - min Unreal Tournament-klan =)
Bästa DHW compobidraget någonsin - D-hallen gick lös :)
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

44. Kan motståndaren kräva att man... 18:22:36, 17/3 -09  
Scale skrev 08:59, 17/3 -09
Tear skrev 08:55, 17/3 -09 Måste först säga att detta var ett väldigt bra initiativ!

Sen tänkte jag komma med några egna frågor:
Vad händer (på de olika nivåerna) om en spelare som kör, låt oss säga Teps gör en Mind's Desire och glömmer att blanda leken utan bara efter att första stormkopian resolvat och lägger upp översta kortet på bordet, för att sedan komma på sitt misstag.

Del 2, vad gäller med Desire om man låt oss säga har fått 7 storm kopior, måste man komma överrens med motståndaren att man inte behöver blanda mellan varje, eller finns det någon regel för detta?

Regular-cautiom
competive- warning
professional- warning

I första fallet tas kortet tillbaka och man blandar och resolvar den korrekt.
Andra fallet är mycket riktigt upp till er två att komma överens om hur ni ska göra, båda sätt är ok om båda är med på det.

Kan motståndaren kräva att man blandar för varje Desire-kopia?
 
[22:10] <Kelvandil> definiera äckelkontroll
[22:10] <Junior_> meeeh, sån som du spelar
Ok, I'll trade you it for your cleavage angel!
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Jag vill påstå att [Frank] Karsten (och ni som säger att Browbeat är dålig) inte verkar vara särskilt pålästa/vana vid spelet. - Queldion (Tillbaka på allmän begäran.)
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


45. ja... 19:10:03, 17/3 -09  
Kelvandil skrev 18:22, 17/3 -09
Scale skrev 08:59, 17/3 -09
Tear skrev 08:55, 17/3 -09 Måste först säga att detta var ett väldigt bra initiativ!

Sen tänkte jag komma med några egna frågor:
Vad händer (på de olika nivåerna) om en spelare som kör, låt oss säga Teps gör en Mind's Desire och glömmer att blanda leken utan bara efter att första stormkopian resolvat och lägger upp översta kortet på bordet, för att sedan komma på sitt misstag.

Del 2, vad gäller med Desire om man låt oss säga har fått 7 storm kopior, måste man komma överrens med motståndaren att man inte behöver blanda mellan varje, eller finns det någon regel för detta?

Regular-cautiom
competive- warning
professional- warning

I första fallet tas kortet tillbaka och man blandar och resolvar den korrekt.
Andra fallet är mycket riktigt upp till er två att komma överens om hur ni ska göra, båda sätt är ok om båda är med på det.

Kan motståndaren kräva att man blandar för varje Desire-kopia?

ja
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
Quadman
JUDGE L1
Oxie
@svm s. 22/12 -04

86 rubriker
5026 svar

46. kan han dessutom kräva att bla... 09:17:19, 18/3 -09  
Scale skrev 19:10, 17/3 -09
Kelvandil skrev 18:22, 17/3 -09
Scale skrev 08:59, 17/3 -09
Tear skrev 08:55, 17/3 -09 Måste först säga att detta var ett väldigt bra initiativ!

Sen tänkte jag komma med några egna frågor:
Vad händer (på de olika nivåerna) om en spelare som kör, låt oss säga Teps gör en Mind's Desire och glömmer att blanda leken utan bara efter att första stormkopian resolvat och lägger upp översta kortet på bordet, för att sedan komma på sitt misstag.

Del 2, vad gäller med Desire om man låt oss säga har fått 7 storm kopior, måste man komma överrens med motståndaren att man inte behöver blanda mellan varje, eller finns det någon regel för detta?

Regular-cautiom
competive- warning
professional- warning

I första fallet tas kortet tillbaka och man blandar och resolvar den korrekt.
Andra fallet är mycket riktigt upp till er två att komma överens om hur ni ska göra, båda sätt är ok om båda är med på det.

Kan motståndaren kräva att man blandar för varje Desire-kopia?

ja

kan han dessutom kräva att blandningen ska vara riktigt ordentlig och att han sen får blanda motståndarens lek varpå motståndaren kuperar?
 
SBE -> Triggered abilities på stacken -> Prioritet
M4Cloud - min Unreal Tournament-klan =)
Bästa DHW compobidraget någonsin - D-hallen gick lös :)
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


47. om det kan ske utan slow play/... 09:20:06, 18/3 -09  
Quadman skrev 09:17, 18/3 -09
Scale skrev 19:10, 17/3 -09
Kelvandil skrev 18:22, 17/3 -09
Scale skrev 08:59, 17/3 -09
Tear skrev 08:55, 17/3 -09 Måste först säga att detta var ett väldigt bra initiativ!

Sen tänkte jag komma med några egna frågor:
Vad händer (på de olika nivåerna) om en spelare som kör, låt oss säga Teps gör en Mind's Desire och glömmer att blanda leken utan bara efter att första stormkopian resolvat och lägger upp översta kortet på bordet, för att sedan komma på sitt misstag.

Del 2, vad gäller med Desire om man låt oss säga har fått 7 storm kopior, måste man komma överrens med motståndaren att man inte behöver blanda mellan varje, eller finns det någon regel för detta?

Regular-cautiom
competive- warning
professional- warning

I första fallet tas kortet tillbaka och man blandar och resolvar den korrekt.
Andra fallet är mycket riktigt upp till er två att komma överens om hur ni ska göra, båda sätt är ok om båda är med på det.

Kan motståndaren kräva att man blandar för varje Desire-kopia?

ja

kan han dessutom kräva att blandningen ska vara riktigt ordentlig och att han sen får blanda motståndarens lek varpå motståndaren kuperar?

om det kan ske utan slow play/stalling
(man måste alltid blanda ordentligt)
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
gortekS
MEDLEM
Norrköping
@svm s. 20/12 -04

171 rubriker
2351 svar

48. Följande situation inträffade ... 18:06:55, 18/3 -09  
Följande situation inträffade på ett SM-kval i Västerås.
Jag möter person B. Bredvid mig spelar Person C och D.
Jag vinner match 1, plockar ur min sideboard ur min Deckbox och lägger den bredvid mig Facedown. Person D har nu resolvat en Tormod's Crypt han spelat ut för att remova Person C's Sideboard.
Nu råkas det vara så att person C och jag har likadana plastfickor.

Person C lägger sina kort på min Sideboard som jag lagt bredvid mig samtidigt som jag kikar igenom min lek efter vilka kort jag vill bräda ut.

När jag tar upp min sideboard finnes jag det aningen lustigt med massa Gruul-kort i den och frågar förvånat spelare C om han råkat lagt dit sina kort då han spelade den leken. Han svarar Japp, ber om ursäkt och jag lämnar tillbaka korten. Då jag spelade Angelfire var det rätt uppenbart att jag inte spelade Troll Ascetics i main som jag inte ens hade mana att lägga ut då de var helt off-colour, jag visade även min motståndare vilka kort som han hade lagt där och förklarade situationen.

Min motståndare skriker då på Judge och anklagar mig för att spela med illegal Sideboard, vilket resulterar i att jag får en varning för något, minns inte exakt för vad.

Min fundering är vad tusan jag kan blivit varnad för och hur det ses på en sådan här situation överlag?

MVH:
 
Between the Question and the Answer lies free choice...
Uppdaterad: 18:08:12, 18/3 -09
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


49. När var det? (oddsen är höga a... 18:19:48, 18/3 -09  
gortekS skrev 18:06, 18/3 -09 Följande situation inträffade på ett SM-kval i Västerås.
Jag möter person B. Bredvid mig spelar Person C och D.
Jag vinner match 1, plockar ur min sideboard ur min Deckbox och lägger den bredvid mig Facedown. Person D har nu resolvat en Tormod's Crypt han spelat ut för att remova Person C's Sideboard.
Nu råkas det vara så att person C och jag har likadana plastfickor.

Person C lägger sina kort på min Sideboard som jag lagt bredvid mig samtidigt som jag kikar igenom min lek efter vilka kort jag vill bräda ut.

När jag tar upp min sideboard finnes jag det aningen lustigt med massa Gruul-kort i den och frågar förvånat spelare C om han råkat lagt dit sina kort då han spelade den leken. Han svarar Japp, ber om ursäkt och jag lämnar tillbaka korten. Då jag spelade Angelfire var det rätt uppenbart att jag inte spelade Troll Ascetics i main som jag inte ens hade mana att lägga ut då de var helt off-colour, jag visade även min motståndare vilka kort som han hade lagt där och förklarade situationen.

Min motståndare skriker då på Judge och anklagar mig för att spela med illegal Sideboard, vilket resulterar i att jag får en varning för något, minns inte exakt för vad.

Min fundering är vad tusan jag kan blivit varnad för och hur det ses på en sådan här situation överlag?

MVH:

När var det? (oddsen är höga att det var jag som dömde, btw)

Dock har penalty guide haft minst 3 uppdateringar sedan dess så jag kan inte säga exakt hur det skulle vara då. Jag kan också säga att detta är ett typexempel på en situation där domaren som kommer dit måste göra en bedömning och använda sitt omdöme i situationen.

Generellt kan jag säga hur det skulle resoneras om din situation idag:

Sektionen som täcker detta är deckdecklist mismatch.

Där står det bla:
Additionally, if there are extra cards stored with the sideboard that could conceivably be played in the player’s deck, they will be considered a part of the sideboard.

Om det verkligen var så att inga kort där skulle kunna anses spelas i din lek skulle ingenting hända, skulle det däremot ligga någon volcanic hammer tex skulle frågan bli mer tveksam. Om domaren kommer fram till att du trots allt begått något fel i den här situationen, tex inte haft din SB tillräckligt tydligt avskild skulle detta fall skulle dock med största sannolikhet nedgraderas ett ev straff enligt nedanstående förklaring.

Om nedgraderingar står det:
If a player commits an offense, realizes it, and calls a judge over immediately and before he or she could potentially benefit from the offense, the Head Judge has the option to downgrade the penalty
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
Kelvandil

Azorius
MODERATOR
REDAX
HEDERSMEDLEM
EXTENDEDKUNGEN 2011
Linköping
@svm s. 6/6 -02

449 rubriker
12408 svar

#9 PT Points Yearly
#9 PWP Seasonal

50. Kan motståndaren tvinga en att... 23:15:56, 18/3 -09  
Scale skrev 19:10, 17/3 -09
Kelvandil skrev 18:22, 17/3 -09
Scale skrev 08:59, 17/3 -09
Tear skrev 08:55, 17/3 -09 Måste först säga att detta var ett väldigt bra initiativ!

Sen tänkte jag komma med några egna frågor:
Vad händer (på de olika nivåerna) om en spelare som kör, låt oss säga Teps gör en Mind's Desire och glömmer att blanda leken utan bara efter att första stormkopian resolvat och lägger upp översta kortet på bordet, för att sedan komma på sitt misstag.

Del 2, vad gäller med Desire om man låt oss säga har fått 7 storm kopior, måste man komma överrens med motståndaren att man inte behöver blanda mellan varje, eller finns det någon regel för detta?

Regular-cautiom
competive- warning
professional- warning

I första fallet tas kortet tillbaka och man blandar och resolvar den korrekt.
Andra fallet är mycket riktigt upp till er två att komma överens om hur ni ska göra, båda sätt är ok om båda är med på det.

Kan motståndaren kräva att man blandar för varje Desire-kopia?

ja

Kan motståndaren tvinga en att passa prioritet en gång i taget? (Dvs. inte säga "go" och passa prioritet för resten av turen.) Om inte, finns det några andra shortcuts man kan ta utan motståndarens medgivande? Var går gränsen?
 
[22:10] <Kelvandil> definiera äckelkontroll
[22:10] <Junior_> meeeh, sån som du spelar
Ok, I'll trade you it for your cleavage angel!
Vissa av oss lutar mer åt despot och andra mer åt upplyst. I snitt är vi perfekta. - Priceguy om moderatorerna. That is not very Dimir of you.
Jag vill påstå att [Frank] Karsten (och ni som säger att Browbeat är dålig) inte verkar vara särskilt pålästa/vana vid spelet. - Queldion (Tillbaka på allmän begäran.)
Xior
JUDGE L3
Täby
@svm s. 16/11 -06

47 rubriker
1026 svar

51. Det finns ett avsnitt i Penalt... 01:32:36, 19/3 -09  
Kelvandil skrev 23:15, 18/3 -09
Scale skrev 19:10, 17/3 -09
Kelvandil skrev 18:22, 17/3 -09
Scale skrev 08:59, 17/3 -09
Tear skrev 08:55, 17/3 -09 Måste först säga att detta var ett väldigt bra initiativ!

Sen tänkte jag komma med några egna frågor:
Vad händer (på de olika nivåerna) om en spelare som kör, låt oss säga Teps gör en Mind's Desire och glömmer att blanda leken utan bara efter att första stormkopian resolvat och lägger upp översta kortet på bordet, för att sedan komma på sitt misstag.

Del 2, vad gäller med Desire om man låt oss säga har fått 7 storm kopior, måste man komma överrens med motståndaren att man inte behöver blanda mellan varje, eller finns det någon regel för detta?

Regular-cautiom
competive- warning
professional- warning

I första fallet tas kortet tillbaka och man blandar och resolvar den korrekt.
Andra fallet är mycket riktigt upp till er två att komma överens om hur ni ska göra, båda sätt är ok om båda är med på det.

Kan motståndaren kräva att man blandar för varje Desire-kopia?

ja

Kan motståndaren tvinga en att passa prioritet en gång i taget? (Dvs. inte säga "go" och passa prioritet för resten av turen.) Om inte, finns det några andra shortcuts man kan ta utan motståndarens medgivande? Var går gränsen?

Det finns ett avsnitt i Penalty Guide om just shortcuts. Läs det för mer detaljerad information. Det innehåller bland annat följande exempel:


-The statement "Go" (and equivalents such as "Your turn" and "Done") offers to keep passing priority until an opponent has priority in the End of Turn step. Opponents are assumed to be acting then unless they specify otherwise.

-A statement such as "I'm ready for combat" or "Declare attackers?" offers to keep passing priority until an opponent has priority in the Beginning of Combat step. Opponents are assumed to be acting then unless they specify otherwise.


Det finns inga egentliga anledningar för motståndaren att kräva att prioritet passas för varje steg separat, detta skulle med hög sannolikhet ge straff för slow play. Om du säger "go", har motståndaren möjlighet att säga till om han vill spela något i din mainphase eller liknande, som det står ovan.

Men som sagt, läs sid 9 i Penalty Guide för vad som anses universellt.
 
RTFC
414448
MEDLEM
@svm s. 7/8 -06

226 rubriker
7656 svar

52. Vill bara säga att denna tråd ... 02:31:14, 19/3 -09  
Vill bara säga att denna tråd var ett synnerligen trevligt initiativ!
 
Team Squattelhaups - Slump och fusk!
fugi
MEDLEM
Jönköping
@svm s. 20/10 -02

133 rubriker
2274 svar

53. På en PTQ i oslo så drog en mo... 15:08:10, 19/3 -09  
På en PTQ i oslo så drog en motståndare ett kort i drawphase, från (jag tror det var) Peter Wallins lek... Vad är det för straff för det?
 
^^
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


54. Idag är det GL-drawing extra c... 15:10:56, 19/3 -09  
fugi skrev 15:08, 19/3 -09 På en PTQ i oslo så drog en motståndare ett kort i drawphase, från (jag tror det var) Peter Wallins lek... Vad är det för straff för det?

Idag är det GL-drawing extra card

A player moves a card into his or her hand from a zone other than the one from which he or she was instructed to move it
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
Neverest
FANTASY KING
HEDERSMEDLEM
Piteå
@svm s. 24/1 -06

99 rubriker
1660 svar

55. På en osanktionerad Shards of ... 16:12:18, 19/3 -09  
På en osanktionerad Shards of Alara-draft drog jag en konstig manabas (Tri-länder och obelisker som supportade -splash till min -lek tror jag) fick för mig att manafärger inte var ett problem varpå jag spelade ut Vithian Stinger och Bull Cerodon. När jag slagit ner min motståndare på 10 letar jag efter min röda mana och hittar den inte. Jag kunde alltså inte spela varken cerodonen eller stingern. Vad bör man göra då?

Från penalty guide:
"Because many decisions and plans may have been made based on this state, no effort should be made to back up the game and fix it or try to compensate for the effects of the illegal state."
"Apply state-based effects or other game-specific ways of making a game state legal."
Som jag förstår det ska jag ha en caution/warning plus att man ska fixa ett "legal game state". Hur långt kan man backa spelet/fixa för att få till ett "legal game state"?

På en FNM vann jag en match/duell/vaddetnuheterpåsvenska, plockar fram min sideboard och upptäcker att typ 1/4 av leken är kvar i lådan. Jag lyckades med att inte märka nå'nting, medans min motståndare kommenterade att min lek verkade tunn, men han tänkte nog inte vidare på det. (kan ju bero på tunna plastfickor osv.) Får jag behålla vinsten och komma undan med en varning? Han då?
 
"Lie? Me? Hahaha! Nevah! The truth is far too much fun!"
/Captain James Hook

To die will be a great adventure.
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


56. Första stycket kommer leda til... 11:03:16, 20/3 -09  
Neverest skrev 16:12, 19/3 -09 På en osanktionerad Shards of Alara-draft drog jag en konstig manabas (Tri-länder och obelisker som supportade -splash till min -lek tror jag) fick för mig att manafärger inte var ett problem varpå jag spelade ut Vithian Stinger och Bull Cerodon. När jag slagit ner min motståndare på 10 letar jag efter min röda mana och hittar den inte. Jag kunde alltså inte spela varken cerodonen eller stingern. Vad bör man göra då?

Från penalty guide:
"Because many decisions and plans may have been made based on this state, no effort should be made to back up the game and fix it or try to compensate for the effects of the illegal state."
"Apply state-based effects or other game-specific ways of making a game state legal."
Som jag förstår det ska jag ha en caution/warning plus att man ska fixa ett "legal game state". Hur långt kan man backa spelet/fixa för att få till ett "legal game state"?

På en FNM vann jag en match/duell/vaddetnuheterpåsvenska, plockar fram min sideboard och upptäcker att typ 1/4 av leken är kvar i lådan. Jag lyckades med att inte märka nå'nting, medans min motståndare kommenterade att min lek verkade tunn, men han tänkte nog inte vidare på det. (kan ju bero på tunna plastfickor osv.) Får jag behålla vinsten och komma undan med en varning? Han då?

Första stycket kommer leda till två varningar för Game rule violation (du betalade fel mana för dem) senare varningar för samma sak kommer alltså uppgraderas till Game loss. Ingenting görs för att ta tillbaka något utan ni spelar vidare. (din motståndare kommer få 2 varningar för Failure to maintain game state, en notis i databasen bara mao)
Ditt exempel är redan legal game state, illegal gamestate är sådant som 2 ajani i spel tex



Andra stycket är ingen påföljd. Gamet där du hade en illegal deck är över och vi kommer inte ge dig en Game loss i efterskott. Dock kommer vi undersöka när du upptäckte det.
Att medvetet undanhålla något av dina fel är fusk och DQ.
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
TheCrow
MEDLEM
Kumla
@svm s. 26/8 -04

286 rubriker
2130 svar

57. Tummen upp för den här tråden!... 14:58:39, 20/3 -09  
Tummen upp för den här tråden!
Ett synnerligen trevligt initiativ!
Quadman
JUDGE L1
Oxie
@svm s. 22/12 -04

86 rubriker
5026 svar

58. En spelare med Future Sight i ... 00:41:48, 22/3 -09  
En spelare med Future Sight i spel spelar ett shockland från library typ Steam Vents och flippar sitt översta kort innan denne säger "pröjsar 2 liv för att få den upptappad". Vad för penalty delas lämpligen ut?
 
SBE -> Triggered abilities på stacken -> Prioritet
M4Cloud - min Unreal Tournament-klan =)
Bästa DHW compobidraget någonsin - D-hallen gick lös :)
Uppdaterad: 00:42:08, 22/3 -09
Scale
REDAX
MODERATOR
FSVM - REVISOR
Vikingstad
@svm s. 1/6 -05

333 rubriker
6195 svar
Fyller år idag! 36 år! Grattis!


59. ingen, han har spelat sitt lan... 01:13:43, 22/3 -09  
Quadman skrev 00:41, 22/3 -09 En spelare med Future Sight i spel spelar ett shockland från library typ Steam Vents och flippar sitt översta kort innan denne säger "pröjsar 2 liv för att få den upptappad". Vad för penalty delas lämpligen ut?

ingen, han har spelat sitt land tappat iom att han revealat nästa kort
 
Maila mig gärna frågor eller om du är intresserad av att bli domare!

Läs och begrunda!
Var är skogen?
Quadman
JUDGE L1
Oxie
@svm s. 22/12 -04

86 rubriker
5026 svar

60. javisst, självklart.... 01:48:44, 22/3 -09  
Scale skrev 01:13, 22/3 -09
Quadman skrev 00:41, 22/3 -09 En spelare med Future Sight i spel spelar ett shockland från library typ Steam Vents och flippar sitt översta kort innan denne säger "pröjsar 2 liv för att få den upptappad". Vad för penalty delas lämpligen ut?

ingen, han har spelat sitt land tappat iom att han revealat nästa kort

javisst, självklart.
 
SBE -> Triggered abilities på stacken -> Prioritet
M4Cloud - min Unreal Tournament-klan =)
Bästa DHW compobidraget någonsin - D-hallen gick lös :)

Steelrose presenterar ett smakprov från sin have

Skaffa Guld-medlemskap för att ha chansen att visa upp dina kort här

Hooting Mandrills (Foil) 15:-

Coercive Portal 40:-

Nexus of Fate (Foil) 150:-

Terminate (Foil) 15:-

2 Necropolis Fiend (Foil) 5:-

Bloodlord of Vaasgoth (Foil) 20:-

Doomed Traveler (Foil) 8:-

Collective Defiance (Foil) 16:-

Shalai, Voice of Plenty (Foil) 75:-

Thought Erasure (Foil) 15:-

Abbot of Keral Keep (Foil) 45:-

2 Needle Spires 10:-

Wall of Swords (Foil) 4:-

Dragonmaster Outcast (Foil) 40:-

Surrak, the Hunt Caller (Foil) 15:-

Anticipate (Foil) 2:-

Smash to Smithereens (Foil) 10:-

Fertilid (Foil) 8:-

Vryn Wingmare (Foil) 30:-

Woolly Thoctar (Foil) 5:-


BYT BORD TILL


 
  Slippa reklamen? Bli Guldmedlem!