Magic the Gathering
Magic the Gathering34884 medlemmar 633 inloggade

Användare:

Lösenord:


Bli medlem
Glömt lösenord?

Sök SvenskaMagic
Sök kort:

Sök medlem:

Sök stad:
Sök forumet:

Sök regelterm:

Sök lek:
Kortpärmen Sök | Magic Quiz | Slumpvis kort | Butiken | Illustratörer | Identifiera kort  
Circle of Protection: Green Circle of Protection: Shadow

Alla utgåvor:

Circle of Protection: Red
Tempest, Common

manakostnad: MV: 2
Korttyp: Enchantment
Nuvarande oracletext:
1: The next time a red source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
Illustration: Harold McNeill
Kortspecifika regler
2004-10-04
A source of damage is a permanent, a spell on the stack (including one that creates a permanent), or any object referred to by an object on the stack. A source doesn’t need to be capable of dealing damage to be a legal choice.

2004-10-04
Can be used even when there is no damage to prevent. It prevents the next damage (if any) from the source this turn.


Legalitet:

Standard: Ej legal
Pioneer: Ej legal
Modern: Legal
Legacy: Legal
Vintage: Legal
EDH / Commander: Legal
Pauper: Legal
Explorer: Ej legal
Historic: Ej legal
Brawl: Ej legal
Premodern: Legal
93/94: Ej legal

Circle of Protection: Red är Legal i dessa block: Ice Age, Rath Cycle


Regelfrågor om Circle of Protection: Red
Lekar med Circle of Protection: Red

VÄRDE PÅ TORGET Logga in för att se värdet
 

Vill du slippa reklamen? Bli Guldmedlem!
 
tillbaka till Anslagstavlan

Anslagstavlan: Gammaldags magickort

latsblaster skrev 18:51, 1/1 -17
Är du nöjd med att slippa öppna sådana här i dina kaladesh-boosters anno 2016? Tempest var ett grymt set, men där fanns det 6 circles, alla common?
Jolly_roger svarade 21:41, 1/1 -17
Limitedformatet blir onekligen betydligt bättre utan sådana här kort på commonslotten.
latsblaster svarade 22:58, 1/1 -17
Är det någon som inte håller med om det? Tycker någon att de skulle fungera som uncommons?
Jolly_roger svarade 00:05, 2/1 -17
Tycker det blir roligast utan sådana här kort då de antingen gör ingenting eller är bomber. Tänk att drafta nästan en monoröd lek och möta en sån här...
latsblaster svarade 08:40, 2/1 -17
Jag kan inte själv se något skoj i det. Kompisar har berättat hur tråkiga dessa kort var på den tiden.
lyckegard svarade 11:01, 2/1 -17
Jag minns inte någon som faktiskt spelade med cop:red, men vad jag minns var att så fort någon stoppade en i leken blev han (inga hon) utmobbad och tog bort den omedelbart. Dock så spelades kortet Fog i en del lekar.
noatzon svarade 11:35, 2/1 -17
Dessa skulle aldrig printas på common i dagsläget - om de ens printas. WoTC hatar ju sånt här och det var ju därför "Intimidate", "landwalk" och liknande togs bort för att det var så opålitligt. Antingen värdelöst eller skitbra och så gillar de inte att spelet ser ut. Tror inte själv jag skulle bli så värst glad att e någon cop eller liknande i en booster nu för tiden.

Hatkorten i DtK var ju okej men lirade inte så mkt limited av det så kan inte säga hur eftertraktade de vart där.
Jolly_roger svarade 11:51, 2/1 -17
De var okej, men bara 1-för-1 så de var inga höga picks.

Kollar vi på uncommonen i detta sett ser vi några av de brutalaste colorhoserna någonsin.

Choke
Boil
Perish
Dread of Night
Light of Day
Chill
latsblaster svarade 15:59, 2/1 -17
Tempest kanske tråkigaste sida för mig är "hosarna" som JR nämnde. Shadow saknar jag faktiskt inte.

lyckegard: Fog är mindre tråkig om den inte sitter imprintad på Isochron Scepter.

noatzon: Du får det att låta som att wizards har fått bra idéer.
skallbrand svarade 14:25, 4/1 -17
Tempestlimited var lite kul men jag fick alltid stryk för jag var ett kid och hade dålig koll. Det bra från den tiden var att man straffades rejält för att drafta dåligt. Signalerade man dåligt fanns inte tillräckligt med playables för att göra att man fick en OK lek ändå vilket man får i dagens läge. Plus nästan inga av raresen var bomber/autopicks som nu. Jag tycker båda de faktorerna var superba.

Personligen har jag massa erfarenhet från cirklarna pga kaosdrafter från senare år. En gång har jag lyckats drafta en lek med fyra olika av dom main, blev segt men lite udda vilket var kul.
Alla andra gånger har dom varit rätt dåliga. Antingen har jag brädat in dom mot jättebra tvåfärgade lekar som dödat mig med andra färgen istället ELLER så har jag brädat in dom mot halvdana lekar i matcher där jag hade vunnit i vilket fall.

I typ 9th edition fanns bara svart och röd cirkel kvar, men som uncommons. Rimligare kanske.

Gällande just hosers tycker jag den tiden var mer kickass och ball. Ni ser kanske bara Chill och Boil och sånt men både monoblå kontroll och monoröd aggro var jättebra på den tiden, trots bra brädkort mot dom. Gillade psykande mindgames som kunde uppstå och svetten i pannan när man "hade matchen" med sin monosvarta suicide men visste att ens kompis hade Light of Day i brädan. (Ville man absolut komma runt det fick man ha City of Brass och Disenchant i brädan)
latsblaster svarade 16:32, 4/1 -17
Härlig text skallbrand.

Det du skriver om cirklar får det att låta som att de är tråkiga.

Jag själv har aldrig varit charmad av hatkort eller renodlade odiskreta sideboardkort av den sort som fanns förr, jag tänker inte på cirklar då utan på Hydroblast, Light of Day och sånt i stil med Elephant Grass, sånt som går emot en enskild färg. Idag i standard tycker jag att sideboards ser roligare och intressantare ut.
skallbrand svarade 09:09, 5/1 -17
Ja jo dom är kanske lite "tråkiga" men det jag vill vända mig mot lite är att den tidens kids intryck av sideboardkorten(att man inte fick spela dom i randomcasual för att dom verkade vara för bra trots att det är mycket tveksamt om dom ens nästan var det) tas som intäkt för hur brutala dom var. Så illa var det definitivt inte. Hur många commonkort är inte "tråkiga" nu liksom, och desto mer förutsägbara dessutom.

Samma som med landpaj, vilket jag påpekat tusen gånger tidigare på svm och lär fortsätta med i evighet. Magic var ett bättre spel då eftersom det fanns en större variation mellan vad kort fick och inte fick göra.
latsblaster svarade 09:16, 5/1 -17
Landpaj är okej så länge det är balanserat, varken underpowered eller overpowered. Incendiary Command är ett okej kort på flera sätt.

Jag är personligen skeptisk till att det idag klagas på dagens I win the Game-rares (som på många sätt vinner på ett mer ärligt sätt) när kort som Light of Day (du har inte längre chans att vinna) då var uncommon.

Har åtminstone inte en väldigt stor del av dagens commons en någorlunda genomtänkt roll i de seten de ingår?
skallbrand svarade 08:22, 7/1 -17
Öppnade du en Light of Day i första boostret blev du inte per automatik vit. Öppnar man RN Shivan Dragon i första boostret blir man per automatik röd. Typ den grejen jag menar. Mer sådana kort=sämre
latsblaster svarade 09:58, 7/1 -17
RN?
Om du hade varit inloggad hade du kunnat svara här
 

I BUTIKEN

Singlar
4:-/styck
3 st inne

LÄGG TILL MIN H/W

Lägg till st Circle of Protection: Red (Tempest) till min
 

PÅ HAVE

666killer666 (7st), Robostar (5st), Marwen (2st), mindre (1st), Eneas (6st), Philipppp (1st), pellekuling (18st), SirMonky (1st), Wuwwy (1st)

PÅ WANT

Dannebragen (1st)

Till salu

UmeLinkan 1 SEK (eng, EX) (1st)
Bagerilukt 1 SEK (eng) (1st)
janselno 1 NOK (eng, EX) (12st)
skytt 2 SEK (5st)
janselno 2 NOK (eng, EX) (3st)
pellekuling 2 SEK (18st)
Eneas 2 SEK (eng, FN) (1st)
Robostar 2 SEK (eng, NM) (6st)
Eneas 2 SEK (eng, EX) (5st)
lauriv_ 3 SEK (JapanskaJapanska, FN) (2st)
Norsverige 4 SEK (eng, FN) (1st)
Kingpin 4 SEK (eng, FN) (5st)
thunderburger 5 SEK (eng, EX) (1st)
thunderburger 5 SEK (eng, FN) (4st)
prinsallan 6 SEK (PortugisiskaPortugisiska, EX) (1st)

VILL KÖPA

Dannebragen(eng) (1st)
Info om listorna
 

PÅ AUKTION (0)

- Ingen -
 
  Outlaws of Thunder Junction